איך משחררים צוואר תפוס?

האזור של עמוד השדרה אשר עובד מבעד לצוואר חשוף בצורה משמעותית ביחס לשאר האזורים ולכן, מדובר על אזור שהוא רגיש יותר. זאת בעוד כי חוט השדרה מתפקד בתור מוקד התקשורת המרכזי שבין המוח לגוף האדם. יחד עם האמור, חשוב לזכור כי עוברת בצוואר שרשרת ניקוז של הראש, שרשרת המגיעה באופן ישיר אל הכבד, הלב, הכליות והחוצה. הצוואר למעשה משמש כחיבור מרכזי בין כל החושים השונים שלנו, בין נפש האדם אל האיברים הנמצאים בגוף האדם. על כן, שני צינורות חשובים נוספים יהיו צינור העיכול אשר תפקידו העיקרי להעביר את האוכל ישירות אל הוושט והקיבה, בעוד שהצינור השני הינו צינור הנשימה שתפקידו לאפשר העברה של אוויר וחמצן אל הריאות והלב
תמונה FREEPIK


מה עשוי להוביל לצוואר תפוס

ניתן לומר באופן חד משמעי כי קיים מגוון רחב של פעולות ומצבים שונים ומגוונים אשר עשויים להוביל את השריר להיתפס וכך למעשה, לגרום נזק לצוואר. הדבר למעשה מתחיל עוד בתחילת החיים, בין אם מדובר על סיבוכים בעת הלידה כדוגמת חבל הטבור אשר כרוך מסביב לצוואר אשר עלול להוביל לבעיות בצוואר בחיים הבוגרים יחד עם חלוף השנים. מיותר לציין כי במהלך הילדות אנו חווים נפילות, חבלות ומכות בראש ובסנטר אשר עשויים גם הם להוביל למצב של בעיות צוואר בהמשך החיים.
יחד עם זאת, סוגי ספורט טראומתיים כדוגמת כדורגל המתלווה אל נגיחות, כדורסל המתלווה אל קפיצות וזעזועים, טניס ועוד מגוון רחב של ענפים כאלו ואחרים עשויים להשפיע בצורה ישירה על בריאות הצוואר שלנו. אי לכך, עבור כל אותם ספורטאים העוסקים בענפים אלו, ההמלצה המרכזית תהיה לבצע תרגילי חיזוק ומתיחות במטרה לעמוד בעומס ולמנוע מצבים לא נעימים של נזקים ופציעות כאלו ואחרות. 


כך תוכלו לשמור על צווארכם משוחרר

על מנת למנוע מצבים של צוואר תפוס בהווה ובעתיד, תוכלו להתחיל ליישם מספר שיטות נפוצות שיאפשרו לכם לעשות זאת על הצד הטוב ביותר:

1. לישון על הצד אחת ההמלצות המובילות ביותר בכל הסובב סביב מניעה של צוואר תפוס תהיה לא לישון על גבי הבטן כאשר הראש מופנה כלפי צד, לאור העובדה כי מדובר על תנוחה שבה הצוואר עלול להיתפס ולכאוב ביום למחרת.

2. תרגילים לשיפור התנועה – אחד הדרכים האפקטיביים ביותר יהיה ביצוע של פעולה מונעת במטרה לא להגיע לטיפול לאחר הופעת הכאבים.

3. ישיבה נכונה מול מסכים עבור כל אותם אנשים אשר יושבים שעות ממושכות מול המסכים השונים, חשוב לזכור כי מדובר בפעולה המתלווה אל מחיר בריאותי גבוהה שכן, במטרה למנוע מצב של צוואר תפוס, מומלץ לשבת על גבי הכיסא בעת בה כל הישבן מונח על כבי המושב וכפות הרגליים על הרצפה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך