השיטה של עבריין הבנייה מנחם גלילי: מאיים, מפחיד וסוחט חברי מועצה

עורך עיתון "השבוע באשדוד" מנחם גלילי, מוכר וידוע במסדרונות עיריית אשדוד ובתי המשפט כעבריין בנייה מוכר ושיטתי, שמאיים ופועל בדרכים לא חוקיות, כדי לאשר בדיעבד עבירות בנייה חמורות שביצע בווילה הפרטית שלו ברחוב לאונרדו דה-וינצי 9 ברובע ט"ו

עורך עיתון "השבוע באשדוד" מנחם גלילי, מוכר וידוע במסדרונות עיריית אשדוד ובתי המשפט כעבריין בנייה מוכר ושיטתי, שמאיים ופועל בדרכים לא חוקיות, כדי לאשר בדיעבד עבירות בנייה חמורות שביצע בווילה הפרטית שלו ברחוב לאונרדו דה-וינצי 9 ברובע ט"ו * סגן ראש העיר בוריס גיטרמן, הגיש תלונה במשטרה נגד גלילי בטענה כי נסחט פעם אחר פעם, בזמן היותו יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כדי להכשיר עבירות בנייה של העיתונאי חסר הרסן * הגיע הזמן לעצור את מסע ההפחדה, האיומים והסחיטות של איש אחד, המקלקל תדמית של עיר שלמה

מנחם גלילי, שמנסה לצייר לעצמו תדמית של אביר הצדק הנלחם בשחיתות, הוא עבריין בנייה מוכר וידוע במסדרונות עיריית אשדוד ובתי המשפט, ולאורך שנים הצליח להסתיר את התנהלותו העבריינית מעיניהם של תושבי אשדוד.

עיתון "המגזין" ממשיך לחשוף את פרצופו האמיתי של עבריין הבנייה המאיים והסוחט, וחושף עוד פרטים מעניינים על התנהלותו הגובלת בפלילים. זה לא סוד שגלילי ניצב בפני חקירות משטרה מביכות וקשות במיוחד, ובקרוב מאוד צפויות התפתחויות מעניינות סביב אותן פרשיות מסעירות.

מנחם גלילי ביצע לאורך השנים עבירות בניית חמורות ביותר, שהובילו להגשת כתבי אישום נגדו, כולל הרשעות ושימוש בביטויים קשים על התנהלותו העבריינית. מה שאסור לאזרח הפשוט, מותר גם מותר לגלילי, עד שעיריית אשדוד החליטה לעשות סוף להתנהלות המופקרת שלו סביב חוקי התכנון והבנייה. מי שלא יישר איתו קו עמד בפני מסע לחצים ואיומים קשים ביותר, על כך מעיד סגן ראש העיר בוריס גיטרמן, שאף הגיש תלונה במשטרה נגד גלילי. הדרישה שהעלה גלילי בפני גיטרמן: הסדרת היתרים והכשרת עבירות בנייה בהיקף גדול בביתו של גלילי ברחוב דה-וינצי 9 ברובע ט"ו. מדובר באישורים של בניית מרתף, מטבח נוסף, סגירה של חללים, הכשרת שטחים מבונים שנבנו בלא היתר וכו'. בפועל, לחץ גלילי להכשיר עבורו פיצול והקמה-הפעלת יחידה נוספת, בביתו באשדוד, על קרקע שבבעלותו. גלילי ביקש לקבל היתר על-אף שעניינו כבר נדון פעמים רבות, כולל בבית המשפט (בהליך שבו הוא הורשע), ולמרות שהוא נדרש להרוס את השטחים שבנה ללא היתר.

גיטרמן העלה על הכתב את "פרשת מנחם גלילי", ואת ניסיונות הסחיטה בעניין דרישתו להכשרת חריגות הבנייה. במכתב מפורט המחזיק שלושה עמודים (31.05.14) ששוגר אל חברי הוועדה לתכנון ולבנייה, וכן אל ראש העירייה ד"ר לסרי, אל מ"מ ראש העירייה עמרם כנפו, מסר גיטרמן על השתלשלות העניינים. "השאלה הפשוטה", כתב: "האם כלל ניתן להכשיר את חריגות הבנייה ואת פיצול יח"ד הקיימות במגרש? יח"ד אשר נבנו בניגוד לתב"ע, בלא תוכנית מפורטת, בלא היתר?".

גיטרמן משיב על כך בשלילה, ומפנה אצבע מאשימה כלפי חלק מחברי הוועדה, המשתפים פעולה עם מנחם גלילי, אם מרצון ו/או אם מאונס, בניסיון להכשיר עבור גלילי את עבירות הבנייה. "למרבה הצער", כתב, "חרף הלכות בית המשפט העליון, הנחיות היועמ"ש, הנחיות ועדות התכנון ופעילות המחלקה המשפטית בעיריית אשדוד להגשת כתבי אישום בגין פיצול יח"ד ברחבי העיר, ישנם חברי ועדה הפועלים באופן תמוה, בלשון המעטה, לקידום בקשתו של מר מנחם גלילי בכל הנוגע למיסוד חריגות הבנייה האמורות".

גיטרמן מתאר, במילים שלו, איזו מערכת עבדה מולו וכיצד פעל גלילי להשגת מטרותיו הבלתי חוקיות. "ברגע שמוניתי לתפקיד יו"ר ועדת בניין ערים", אמר "מנחם גלילי פנה אלי כמה פעמים בעניין חריגות הבנייה שלו ורצה שאעזור לו לפתור אותן. באחד המקרים הוא פנה אלי ביום בו התקיים פריימריס של תנועת הליכוד. הוא לקח אותי הצידה ואמר לי שאני חייב לפתור לו את הבעיה. אמרתי לו שאני לא יכול לעשות את זה. הוא פנה גם לחברי ועדה אחרים ובשיטות הידועות שלו הצליח לשכנע אותם לתמוך בבקשות שלו. הוצאתי מכתב לחברי הוועדה והבהרתי להם שלא אתן יד לעבירה ברורה על החוק".
גיטרמן כתב באותם ימים לחברי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה (31.05.13): "מטרות התכנית אשר הוגשה על ידי מר מנחם גלילי בנוגע למבנה ברח' ליאונרדו דה וינצ'י 9, רובע ט"ו אשדוד, הינה מיסוד חריגות בנייה, כאשר עיקרי הוראות התכנית מציינים במפורש תוספת יח"ד תכנון המאפשרים 3 יח"ד על המגרש!

המדובר בהסדרת עבירות על חוק התכנון והבנייה, חרף העובדה כי כנגד מנחם גלילי הוגש כתב אישום בגין ביצוע עבודות בנייה טעונות היתר. מנחם גלילי הורשע, ניתן גזר דין במסגרתו הוטל עליו קנס, התחייבות להימנע מעבירה וצו הריסה, וחרף העובדה כי בהמשך לגזר הדין המשיך מר גלילי בביצוע עבירות בנייה במגרש, בעקבותיהן הורתה המחלקה המשפטית למחלקת הפיקוח על הבנייה לפתוח בהליכים נגדו. למרות שמדובר בתכנית מפורטת ולא בבקשה להיתר, הרי שמשמעות קידום התכנית הינה הכשרת שרץ ומתן פרס לעבריין בנייה הבאה לידי ביטוי בהכשרת חריגות בנייה ופיצול יח"ד הקיימת במגרש".

עו"ד סיגלית אסייג-צרויה: "יש כאן התנהלות עם אדם, שמבחינת חוקי התכנון והבנייה, היא לא התנהלות נורמטיבית"
עו"ד סיגלית אסייג-צרויה, התובעת מטעם עיריית אשדוד בעבירות תכנון ובנייה, התבטאה בחריפות כנגד מנחם גלילי בישיבת ועדת בניין ערים שהתקיימה בתאריך ה-28.5.13, ורמזה על ההתנהלות הבלתי מקובלת שלו ועל העמדתו לדין. עו"ד אסייג-צרויה הצביעה על מעשיו החמורים של גלילי וצידדה במיצוי הדין עימו. להלן מקצת הדברים שאמרה בפני חברי הוועדה: "אני אומרת לכם שאתם נתתם היתר שבוודאי יוכל להיות מוצג פה על ידי התכנון כעבירות בנייה מאד משמעותיות… הבעיה היא שהוועדה המקומית ב-2009 נתנה היתר, הכשירה עבירות בנייה מאוד משמעותיות. באופן שהיא הכשירה, נוצר בית בהיתר עם חלוקה אגפית שכבר בעין בלתי מזוינת, כל מי שמסתכל עליה, רואה שיש פה סממנים לפיצול. אבל מה שהיום מבקש המבקש מכם, כשהוא מבקש להוסיף מטבח נוסף למעשה נועצת הנעץ האחרון, ובזה שאתם תכשירו בתב"ע מטבח נוסף בקומה האחרת, הוא בהיתר יוכל לפצל ואנחנו כשומרי חוק לא נוכל לעשות שום דבר נגד זה. ועל כן יש משמעות, אי אפשר, המטבח הזה הוא לא בריק. עם כל הכבוד, אני קראתי את הפרוטוקולים ואני מבינה שהיצרים פה עלו וגהו ביחס למטבח פסח מאינטרסים שונים, אבל שאינם רלבנטיים לבקשה לתוכנית שאתם דנים בה"

עו"ד אסייג צרויה אמרה עוד בפני חברי הוועדה: "המבקש מבקש אורכה על מנת להמשיך לפרק את סממני הפיצול, על מנת שכתב אישום חדש לא יוגש ואכן אנחנו שקלנו ובמקרה הספציפי הזה, לא רק ששקלנו, אנחנו פנינו עם התיק הזה לפרקליטות כי סליחה, הלחצים שהופעלו פה לפעמים גם מופעלים במקומות אחרים. כל הסיפור הזה מתחבר לזה שיש לנו פה, לצערי, התנהלות עם אדם, שמבחינת חוקי התכנון והבנייה, היא לא התנהלות נורמטיבית, כלומר יש לנו עבר קודם, יש לנו עבירה של פיצול יחידות דיור שככל הידוע, ואני באה פה לוועדה, נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו באכיפה ויש לנו פה אלמנטים שעדיין לא הוכשרו, אז הוועדה מחליטה להכשיר, זה בסדר. להכניס מטבח במקום שבו ברור על פי התכנון שהוא מאפשר יחידה, בעיניי זה בעייתי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך