אשדוד מציגה: אומנויות הקרקס

"הפסטיבל התחרותי הבינלאומי הראשון לאומנויות הקרקס" שנחתם השבוע באשדוד רשם הצלחה מסחררת: כ-2000 איש גדשו את אולמות הפסטיבל שהיו מלאים עד אפס מקום. בטקס שחתם את האירוע, הוכרזו הזוכים בתחרות: במקום הראשון בקטגורית הבוגרים זכו אנאר ג'אבראילוב מרוסיה עם ג'אגלינג כובעים, נערת הגומי טטיאנה בלובה מרוסיה וזדנק פולק מצ'כיה עם מופע ג'אגלינג. במקום הראשון בקטגורית קבוצות ילדים זכו קבוצת וסאר מרוסיה.

הפסטיבל התחרותי הראשון לאומנויות הקרקס בישראל שהתקיים ב-16-18 באוגוסט באשדוד, רשם הצלחה רבה. כ-2000 איש גדשו את אולמות הפסטיבל שהיו מלאים עד אפס מקום. בטקס הסיום שחתם את הפסטיבל, הוכרזו הזוכים בפסטיבל והוענקו להם הפרסים:
במקום הראשון: אנאר ג'בראילוב מרוסיה, טטיאנה בלובה מרוסיה, וזדנק פולק מצ'כיה.
במקום שני: דימיטרי ברקוב מישראל, ג'ניפר כהן מישראל ויבגני סלפוקין מרוסיה.
במקום שלישי: אלכסנדרה ודריה פסטרנק מרוסיה, ארקין סרלאב מקירג'יסטן ויקטור דופון מצרפת ואליסה שכטר מישראל.
בקטגוריית קבוצות ילדים זכו במקום הראשון קבוצת וסאר מרוסיה, במקום השני קבוצת ארנה מבלרוס ובמקום השלישי קרקס דורטו מישראל.

בעקבות הפסטיבל, המתחרה הישראלית אליסה שכטר מאשדוד, שזכתה במקום שלישי בפסטיבל, קיבלה הזמנה להשתתף בפסטיבל הקרקס הבינלאומי ברוסיה. המתחרה הישראלית ג׳ניפר כהן, שזכתה במקום השני, קיבלה הצעת עבודה בקרקס הלאומי של קובזוב באוקראינה.

במהלך הטקס הוכרז כי קרקס דורטו האשדודי התקבל לאיגוד הקרקסים האירופאי (הקרקס הישראלי הראשון שהתקבל לאיגוד). מנהל קרקס דורטו ומנהלו האמנותי של הפסטיבל מר וסלבה נוסינסקי ומנהל אגף תרבות עולים מר וויטלי סלוצקי קיבלו תעודה ומגן הוקרה מטעם האיגוד האירופאי, על ארגון הפסטיבל הראשון בישראל. סגן ראש העיר מר בוריס גיטרמן קיבל תעודת הוקרה מטעם החברה הממשלתית לקרקסים ברוסיה על תרומתו לארגון הפסטיבל.

"הצלחת הפסטיבל מוכיחה כי גם בישראל יש עניין רב באומנויות הקרקס, וכי יש מקום לקיים פסטיבל מקצועי בדיוק כפי שמתקיים במדינות רבות אחרות בעולם" אומר בוריס גיטרמן, סגן ראש העיר, "אנו מתכוונים להמשיך ולקיים את הפסטיבל גם בשנים הבאות ולהפוך אותו למסורת בעיר אשדוד, המתגאה להוביל את תחום הקרקס בישראל".

בפסטיבל לקחו חלק כ-40 מתחרים מ-10 מדינות ברחבי העולם: רוסיה, צרפת, הונגריה, צ'כיה, בלארוס ומדינות נוספות, ומיטב אמני הקרקס מישראל, ושפטו בו אנשי הקרקס המובילים בעולם, השופטים בתחרויות דומות במדינות אחרות.
הפסטיבל הינו תחרותי ודומה למודלים של פסטיבלים דומים בעולם: פסטיבל מונטה קרלו, פסטיבל הקרקס הגדול במוסקבה, פסטיבל לטינה ועוד. לפסטיבל שני חלקים: שלב התחרויות – שהתקיים בזירת הקרקס במתחם קרקס "דורטו" שבאשדוד, שהינו בעצם מופע קרקס לכל דבר, אך בנוסף לקהל הצופים שנהנה ממיטב מופעי הקרקס בעולם, יושב גם צוות שופטים הבוחן את המשתתפים, ושלב מופע הגאלה, שהתקיים על במת המשכן לאומנויות הבמה באשדוד, בנוכחות קברניטי העיר ואנשי מפתח בתרבות הישראלית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך