ראיון בלעדי

"כל שורה בשיר מתארת פרק בחיים שלי. מהילדות ועד החזרה בתשובה"

הזמרת האשדודית יובל דיין כתבה שיר שכולו אשדוד – "אשדודית באליטה". שיר שמספר על ילדותה בעיר ועל המקומות אליהם הגיעה, גם בעקבות מה שהעיר נתנה לה, וגם החזרה בתשובה, שעוררה הדים בעקבות אי לחיצת היד לנשיא ביידן. בראיון ל'עיתון המגזין', היא מספרת על הקשר הבלתי נפרד מהעיר אשדוד, על עצמה בשיר ועד כמה היא מרגישה עד היום, בכל רגע שהיא בעיר, מאושרת...ו"באליטה"...ראיון עם אחת השגרירות הטובות והאהובות ביותר של אשדוד. יובל דיין : "הייתה לי זכות לגדול ולהתחנך בעיר הזאת".
יובל דיין. (צילום: שי פרנקו)

אם תעצרו כל תושב באשדוד ותגידו את השם – "יובל דיין", המילים שתקבלו חזרה יתארו בעיקר הרבה אהבה מהולה בגאווה. אין אולי עוד אומן בארץ שכל כך אהוב כמו דיין, בת העיר. לאחרונה היא הוציאה שיר  – "אשדודית באליטה", שמחזיר אהבה לעיר ומחזיר גם אותה אל נופי ילדותה ואל הרגעים שעיצבו את מי שהיא כיום,  כפי שהיא בעצמה אומרת בלי "פילטרים"  ועם הצניעות שמאפיינת אותה כל כך – "היה לי ברור שאכתוב שיר על העיר, בשלב זה או יותר מאוחר בקריירה".

יובל דיין בראיון לעיתון 'המגזין' אשדוד, מספרת על עצמה, על השיר, על עצמה בשיר ובעיר, ובעיקר עד כמה אשדוד תהיה כנראה תמיד חלק מההצלחה שלה וממנה (אגב הצלחה, לדיין הופעה באמפי 'שוני' ב7 בספטמבר – מ.ס). היא כמובן מדברת גם על החזרה בתשובה, שגרמה הדים רבים בעקבות העובדה שלא לחצה יד לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, וכן, יש לה משהו מיוחד למסור לתושבי העיר.

יובל למה התכוונת במילים– "אשדודית באליטה"?

"אשדודית באליטה – שם השיר זה בעצם תיאור שלי, שהמציא רביד פלוטניק מיד כשנכנסתי לאולפן. הכוונה היא שגם עם 8 שנות קריירה אני עדיין לא יודעת ללכת על עקבים, ובאיזשהו מקום מחוץ למשחק, בקטע טוב..

"אשדוד זאת מנטליות שזורמת בדם שלי, גם כשאני כמעט 6 שנים מחוץ לעיר, אני מרגישה את היסודות שלה בתוכי ואת דפוסי החשיבה וההחלטות שאני לוקחת מהמקום הזה. לא פגשתי עוד עיר עם כזאת אמת ברחוב, אנשים שמדברים בגובה העיניים, חום ופרגון, פשטות והתמקדות בדברים החשובים בחיים כמו באשדוד".

"היה לי ברור שאכתוב שיר על העיר, בשלב זה או יותר מאוחר בקריירה". (צילום: שי פרנקו).

האם השיר הוא עליך, סיפור החיים שלך? או שכל אחת יכולה לראות עצמה בו?

"זה השיר הראשון שלי שנכתב לגמרי לפי המידות המדויקות שלי. בדרך כלל אני אפילו לא מספרת על מה השירים נכתבים ונותנת למאזין לדמיין ולקחת את זה לעולם שלו. אבל הפעם זה באמת שונה. הרבה זמן אני מסתובבת עם הרגשה שבא לי להתקרב לקהל יותר, להגיד מילים יותר פשוטות ולפתוח עוד פתח לעולם שלי. אני מאמינה שמה שיוצא מהלב נכנס ללב של המאזין, וכל שורה בשיר ממש מתארת פרק בחיים שלי. בין אם זה הילדות המושקעת שההורים נתנו לי, חוגים והעשרות בלי סוף, דרך הפרסום בתכנית "דה וויס" ועד לחזרה בתשובה. האמת שלקרוא את השיר הזה מכניס בי התרגשות, פתאום להסתכל על כל הדרך שעברנו עד היום".

מה גרם לך לכתוב את השיא הזה על אשדוד?  למה דווקא עכשיו?

"לשיר יש חמש גרסאות, בכל סשן באולפן ניסינו לקלף עוד שכבה ועוד אחת. לפעמים אני מפחדת להתבלבל בין כל הטקסטים שכתבנו שם כשאני על הבמה, אבל מיד חוזרת לפוקוס. אני מרגישה שהאופי שלי ממש התעצב לעיני כל המדינה, והשנתיים האלה של הקורונה, גרמו לי להתבונן על כל הדרך היפה הזאת שעברתי. והבנתי שממש שום דבר לא מובן מאליו, החיבוק החם ברחוב, ההופעות, ההשמעות ברדיו וכל הברכה שאני זוכה בלשמח אנשים מידיי ערב. יש מצב שהתבגרתי, וסגירת מעגל היא דברים שקורים ממרחק הזמן. אבל היה לי ברור שאכתוב שיר על העיר, בשלב זה או יותר מאוחר בקריירה".

כתבת "מה שיש לי מבפנים מתבהר עם השנים". מה יש בפנים ומה מתבהר?

תשמע, קריירה של אמן זה לא מקצוע שגרתי. יש שבועות שאני מסיימת אותם ומתקשרת להורים שלי ואומרת, וואו אשכרה עברתי את זה. מסשן הקלטות כל היום לשתי הופעות בערב, ויום למחרת צילומים והופעה, ועומס כזה גם פיזי וגם מנטלי שלא דמיינתי שאוכל לשאת, בתור נערה, אבל ככל שהתבגרתי אני חושבת שהסוד טמון בזה שהבנתי שזה לא באמת מרוכז בי, אלא זאת מתנה שה׳ נתן לי ואני משתדלת להשתמש בה בתבונה ולעשות כמה שיותר טוב בעולם.. אני מקווה..:) מה שמתבהר לי עם השנים זה שצריך רק להאמין והדברים מגיעים עד אליך. לפעמים יש כל כך הרבה מחסומים בראש, שמונעים ממך להשיג מה שאתה באמת מסוגל. מגיל צעיר היה לי חשוב להצטיין בכל מה שעשיתי, והפרפקציוניזם לפעמים יכול לתקוע אותך, כי כישלונות זה דבר שקורה. אבל הבנתי שהקטע זה לנסות שוב ושוב ושוב, ולכתוב עוד שיר ועוד אחד גם אם הקודם נכשל, תמיד להתקדם ולהסתכל אל עבר המטרה. זה רק פסיק בדרך, ואלו תכונות שלא ידעתי שיש בי.

יש משהו שאת רוצה למסור לאנשי העיר? משהו שחשוב לך להגיד להם?

"חשוב לי למסור תודה ענקית ועמוקה באמת מתוך הלב, על הפרגון והתמיכה לאורך כל השנים, לפעמים אני שומעת ברמזור מישהו שומע את השיר שלי מתוך הרכב, ובאשדוד זה תמיד הרבה יותר מרגש. תודה שאתם כאלה אנשים חמים, והייתה לי זכות לגדול ולהתחנך בעיר הזאת".

אשדוד. הכי אליטה. (צילום טל אקוקה)

 אשדודית באליטה

מילים: יובל דיין ורביד פלוטניק

לחן: יובל דיין וישי סוויסה

 

מהיסודי למתנ"ס

חוג כדורסל בקריה

אבא עובד בנמל, אמא בעירייה

לבד עם הגיטרה

מנגנת ושרה

לומדת שעות למבחן בשביל המאייה

 

מה שיש לי מבפנים

מתבהר עם השנים

אשדודית באליטה

לא יודעת מה ראית

מחוץ למשחק, שוחה למרחק

אני אשדודית באליטה

 

עוד אחת שחזרה בתשובה בגלל ההצלחה

שומרת על עצמי נקייה

עובדת מרוויחה

רק לא להשתגע

כי זה מתעתע

מאפס למאה מול כל המדינה

 

מה שיש לי מבפנים

מתבהר עם השנים

 

אשדודית באליטה

לא יודעת מה ראית

מחוץ למשחק, שוחה למרחק

אני אשדודית באליטה

אני אשדודית באליטה

 

 

אנ'לא בובת חרסינה

לא הצלחתי בקומבינה

אני מחוץ למשחק

ואנ'לא עוד אחת

אני אשדודית באליטה

אני אשדודית באליטה

אשדודית באליטה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך