בחוף אורנים

סיירת ההצלה של מצילי אשדוד ושני גולשים הצילו אדם מטביעה

המדובר בגבר פלשתינאי בן 34 שהיה מעורפל הכרה והובל לבית החולים אסותא אשדוד לאחר שמצבו יוצב.
המציל גיא ניאוזב

פעולה מהירה של המצילים בחוף אורנים ושני גולשים, הצילה גבר מטביעה וודאית.

דובר מד"א, זכי הלר : "בשעה 19:52 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש, על גבר (פלשתינאי) שנמשה מהים ע"י המצילים כשהוא מעורפל הכרה, בחוף אורנים באשדוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ולאחר שייצבו את מצבו, מפנים לביה"ח אסותא באשדוד, גבר כבן 34 במצב בינוני, עם קוצר נשימה לאחר ששאף מים".

מהערייה נסמר: אשדוד היא הרשות היחידה שמפעילה את התכנית סיירת ההצלה גם בסיום הפעילות של תחנות ההצלה. הודות לכך, עשרות כבר ניצלו וממאות נמנעה הכניסה לאזור מסוכן שהיה יכול להסתיים במוות. הערב (רביעי) בתום פעילות תחנות ההצלה בשעה 19:15 -בגזרת חוף אורנים' סייר המציל גיא ניאוזב בגזרה הצפונית באמצעות רכב ההצלה של אגף החופים אשר פועל בסיום פעילות תחנות ההצלה ומסייר בגזרות החופים במטרה לסרוק את החוף ולמנוע כניסה למים. במהלך הסיורים, פועלים הסיירים להוציא מבלים מאזורים מסוכנים ולתת מענה מהיר במקרה של טביעה. לקראת השעה 19:47 הבחין גיא בהתגודדות של אנשים. הוא ירד מייד מהרכב וראה 2 גולשים מחזיקים בתוך המים אדם במרחק של כ-100 מטר מהחוף.

בהתאם לנוהל , דיווח גיא למוקד 106 שהוא נכנס למים וביקש להזעיק את מד"א . "התחלתי לחתור, השמש כבר שקעה והצלחתי להגיע לגולשים. הם היו בתוך הבור והתקשו לחתור. הים היה גבה גלי, הם המשיכו להחזיק באדם , אני מיד אחזתי בו והעליתי אותו לגלשן וחתרתי החוצה. הבטתי בהם ווידאתי שגם הם יכולים לחתור חזרה", שחזר גיא. האדם כבר היה בערפול חושים, וגיא העניק לו עזרה ראשונה ובמקביל מד"א הגיעו לחוף ופינו את הטובע כשהוא במצב בינוני.

'אני רוצה להודות לצוות הגולשים שאחזו באדם. שיתוף הפעולה בין המצילים לגולשים הציל חיים של רבים", אמר גיא, והוסיף: 'אל תכנסו למים ! באזור לא מוכרז ובטח לא בסיום שעות ההצלה". יצוין כי בימים האחרונים היו מספר אירועי טביעה ומוות ברחבי הארץ, וכי יש להימנע מכניסה בשעות שאין מצילים או פקחים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך