דבר המומחה

"יאיר לפיד כראש ממשלה מסוכן לביטחון מדינת ישראל"

אל"מ במיל' אפרים מיכאלי מאשדוד (66), מי שהיה נספח צה"ל לשעבר ברוסיה, עם תחזית ביטחוניסטית מלאה חששות על תיפקדו של ראש הממשלה חדש יאיר לפיד בתחום. "אין לו יכולות "ונתונים בסיסיים" להבין בתחומי מודיעין וביטחון מובהקים". הוא גם מצביע על טעיות שלפיד כבר עשה שכר חוץ: "לפיד בפקודת שר החוץ האמריקאי, צידד בכל המהלכים נגד רוסיה, וכך פגע באופן ברור ומובהק באינטרסים ביטחוניים של מדינת ישראל מול מעצמה כמו רוסיה, במיוחד בגבול הצפוני בלבנון וסוריה". הוא גם חושש מתיפקודו של לפיד בתוך המדינה: " יאיר לפיד לא מסוגל ולא בנוי להוביל מהלך פוליטי, צבאי, ביטחוני נגד ערביי ישראל שאוגרים נשק". ראיון שאתם חייבים לקרוא! ואולי לחשוש ממנו!
"קיבלנו כראש ממשלה אדם שונה ושנוי במחלוקת, ללא שום עבר ביטחוני". מיכאלי.

"יאיר לפיד כראש ממשלה מסוכן לביטחון מדינת ישראל". כך קובע בוודאות אל"מ אפרים מיכאלי,66, מאשדוד. צריך לקחת טוב טוב בחשבון את דבריו של מי שנחשב לאחד הביטחוניסטים הבכירים בישראל.

מיכאלי ממשיך: יאיר לפיד כראש הממשלה, זאת מציאות ישראלית, ואני נדהם באיזה קלות הוא הצליח להגיע לתפקיד הכי מורכב והכי תובעני בעולם".

אפרים מיכאלי לא נדהם בקלות, בוודאי אם רואים איזו קריירה עשירה הייתה לו. הוא שירת בצה״ל במשך 28 שנים בתפקידי פיקוד, טכנולוגיה ודיפלומטיה. בשנת 2003 השתחרר מצה״ל בדרגת אלוף משנה. שימש כדיפלומט בכיר המייצג את מדינת ישראל כנספח צבאי של ישראל ברוסיה וראש משלחת משרד הביטחון . הוא בעל תואר ראשון – בוגר הטכניון בחיפה – מהנדס חשמל ואלקטרוניקה ותואר שני – בוגר אוניברסיטת דרבי באנגליה (בשלוחה הישראלית) במנהל עסקים ובנוסף מתמחה בניהול תאגידים גדולים ושינויים אירגוניים.

blank
בעת שירותו כאל"מ בצה"ל.

מיכאלי חבר דירקטוריון  חנ"י (חברת נמלי ישראל) והאחראי על ניהול ובניית תשתיות ונמלים בישראל. חבר "מועצת הנפט " , הגוף המייעץ לשר האנרגיה ולממשלה בנושא מדיניות ניהול משאבי הנפט והגז של מדינת ישראל (מתן רישיונות חיפוש בים וביבשה). חבר דירקטוריון "מטאור האיירוספייס גרופ " המפתחת מערכות לחימה מתקדמות בתעשיות הביטחוניות הישראליות של משרד הביטחון.

מיכאלי שירת כאמור בצה"ל 28 שנים בחלקם בתפקידי שדה ובחלק מהשנים בתפקידי פיתוח ומטה ובייחוד במערך הקשר והתקשוב. הוא ניהל תעשיות ביטחוניות וטכנולוגיות רבת היקפים מהשורה הראשונה ומנהל מפעלים של מאות עובדים וחיילים. לכן כשהוא אומר "אני נדהם", זה צריך לעניין גם אותנו.

אל"מ מכאלי: "מאז קום המדינה נושאי הביטחון היו לב ליבו של הקיום במדינת ישראל המוקפת אויבים. מנהיגים היו מוכשרים בצה"ל, שרות הביטחון. היה להם ניסיון ביטחוני. במציאות של 2022 בישראל, קיבלנו כראש ממשלה אדם שונה ושנוי במחלוקת, ללא שום עבר ביטחוני (בקושי שירת בצה"ל, כתב בעיתון מחנה), ללא ניסון מובהק בתחומי הביטחון. בחור צעיר שהיה מקריא חדשות בערוץ טלוויזיה, בן של פוליטיקאי ש"סידר לבן שלו את התפקיד כמגיש חדשות, בחור שהבטיח לאבא שלו שיגיע לתפקיד ראש הממשלה ועשה זאת. האם זה מסוכן למדינת ישראל, לביטחון ועתיד מדינת היהודים.??? בוודאות. ברור שזה מסוכן לביטון מדינת ישראל".

מיכאלי מבהיר: "בתחומי הביטחון לפיד יישען על בעלי התפקידים הקיימים: ראש המוסד, ראש השב"כ, ראש המל"ל (המטה לביטחון לאומי – מ.ס), הרמטכ"ל וראש אמ"ן, שאת אף אחד מהם הוא לא בחר, עם אך אחד הוא לא עבד וגם לא הציג רצון עז להיות קרוב לבעלי תפקידים אלה. יש בעיה של כימיה וסמכות ביטחונית.

בעלי תפקידים בתחום זה מכבדים אחד את השני ,כאשר יש להם סטטוס של ניסון מוכח בתחום הביטחון. ראש הממשלה ושר הביטחון הם תמצית קיומה הביטחוני של מדינת ישראל. יצחק שמיר ויצחק רבין: לדוגמא כיבדו אחד את השני למרות חוסר האמון בממשלת האחדות בשנת 1984. הם הצליחו לעבוד יחד, כי שמיר ביטחוניסט מובהק מאוד כיבד את יצחק רבין וקיבל את סמכותו כמר ביטחון.

אבל היו דוגמאות הפוכות של חוסר כימיה בין בעלי תפקידים בטחונים. בנט כראש הממשלה וגנץ כשר הביטחון: בני גנץ לא קיבל ולא כיבד את סמכותו של רב סרן (מיל) נפתלי בנט להיות המחליט בתחום הביטחוני. שרר מתח רב ביניהם".

blank
"יאיר לפיד התעקש למחוק את ההישגים של נתניהו עם הרוסים".

"בממשלה בראשות יאיר לפיד התמונה תהיה בעייתית", מדגיש אל"מ במיל מיכאלי. "יאיר לפיד לא נתפס כסמכות בתחום הביטחון, ולא מתקבל כדמות ביטחונית "בעל יכולות" בעיני גורמי ביטחון, ובעיני העם בישראל. שר הביטחון בני גנץ, היה הבוס של יאיר לפיד בעבר, במפלגת כחול לבן, ועכשיו יאיר לפיד הוא הבוס של גנץ. גנץ צריך לבלוע הרבה צפרדעים בשביל לקבל הנחיות מלפיד. גנץ מתעקש למנות רמטכ"ל חדש לצה"ל ולא שואל אף אחד, וכמובן לא ייתן ליאיר לפיד להשפיע בנושא המינוי. יאיר לפיד יתקשה מאוד לשמוע דיוני "הערכת מצב ביטחוני" ולהבין באיזה מציאות ביטחונית קשה נמצאת מדינת ישראל. אין לו יכולות "ונתונים בסיסיים" להבין בתחומי מודיעין וביטחון מובהקים.

לכן החלטות ביטחוניות יתקבלו על ידי קבוצת אנשים: לפיד, גנץ, ראש המוסד, ראש השב"כ, ראש אמ"ן, ראש המל"ל. עם נטייה ליתרון ברור להובלת גנץ, שאני אישית לא כל כך בטוח שיש לו את היכולות לתכלל את המידע המלא והאיכותי ולקבל החלטות נכונות".

אל"מ מיכאלי עובר לדבר על  האיומים הביטחוניים על ישראל, ואיך, אם בכלל, לפיד יעמוד בהם:

"איראן מאיימת על ישראל בנשק גרעיני בגלוי לכל העולם .הוכח במלחמה המתמשכת כבר כ-130 יום ביבשת אירופה, שאף אחד לא יבוא להגן עלינו אם אירן תתקיף את ישראל. וזה יקרה לצערנו. מתי יקרה? זאת השאלה. נשיא ארצות הברית ,ג'ו ביידן מכר את האינטרסים של מדינת ישראל במשא ומתן עם האירנים בווינה".

"ישראל בהובלת שר החוץ יאיר לפיד", ממשיך אל"מ מיכאלי, עשתה את כל השגיאות הדיפלומטיות האפשריות ופגעה באינטרסים מובהקים של ביטחון מדינת ישראל. זה קרה כאשר צידדה באופן ברור בעד אוקראינה, והצביעה במועצת הביטחון באו"ם. לפיד עשה הכול בפקודת  שר החוץ האמריקאי וצידד בכל המהלכים נגד רוסיה, וכך פגע באופן ברור ומובהק באינטרסים ביטחוניים של מדינת ישראל מול מעצמה כמו רוסיה, ובמיוחד בגבול הצפוני בלבנון וסוריה. התיאום  עם רוסיה הוכיח את עצמו מעל ומעבר למצופה והציל חיי ישראלים רבים עד כה. כל טייס ישראלי שחוצה את הגבול להפצצה בסוריה וחוזר הביתה בשלום,  הכול בזכות התיאום הביטחוני עם הרוסים. כל ההישגים האסטרטגיים שבנימין נתניהו עמל עליהם וחתם עם הרוסים, נפתלי בנט שמר עליהם, יאיר לפיד התעקש למחוק אותם. זאת בכדי להשביע את רצונם של האמריקאים".

למיכאלי עוד שאלה חשובה, שהוא גם עונה עליה – "האם יאיר לפיד מסוגל להוביל החלטה ביטחונית לצאת למלחמה או למבצע נגד חיזבאללה?? ברור שלא. אין לו לא סמכות, לא סטטוס, ולא תעוזה לעשות זאת. יש בעיה למדינת ישראל, חוסר יכולתו של יאיר לפיד כראש ממשלת מעבר לא להחליט ולהורת לפעולה נדרשת נגד התוקפים את מדינת ישראל, הוא מצב מסוכן לביטחון מדינת ישראל".

מיכאלי מצביע על בעיה פנימית קשה, שגם כאן הוא לא חושב שלפיד יכול לתת לה מענה ביטחוני: "יאיר לפיד בונה את עצמו כראש הממשלה יחד עם ערבי ישראל, ואולי אפילו עם תומכי טרור כמו רע"מ והרשימה המשותפת. הוא זה שסיכם לתת לערביי ישראל 53 מיליארד שקל בתקציב. ברור לכל שחלק מהכספים האלה היו מגיעים לאירגוני אסלאם ואולי אף לאירגוני טרור שהיו רוכשים עוד נשק וחומרי חבלה נגד מדינת ישראל.

באופן רשמי יש בידי ערביי ישראל, אזרחי מדינת ישראל, כ- 500000 כל נשק, ולעניות דעתי יש להם יותר ואולי כפול מזה. את הנשק הרב הם  שומרים למלחמה ביום הדין נגד מדינת ישראל ואזרחיה. דבר כזה יקרה בהוראת אירן: חיזבאללה מהצפון בטילים וכטבמ"ים, חמאס מהדרום בטילים ומנהרות, ערביי ישראל מבפנים ועוד אירגוני טרור וחבלה ביהודה ושומרון ובגבולות ישראל (סוריה, תימן,, עירק). זאת מלחמה העתידה לבוא למדינת ישראל. יאיר לפיד לא מסוגל ולא בנוי להוביל מהלך פוליטי, צבאי, ביטחוני נגד ערביי ישראל. הוא לא מסוגל גם לעשות משהו עד הבחירות. וזה מסוכן לביטחון מדינת ישראל ועם ישראל".

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך