רגע לפני פיזור הכנסת: אושרה הצעת החוק של ח"כ להפחתת כפל קנסות על חניה

צילום: אתר הכנסת

הצעת החוק שתפחית את הריבית בגין איחור תשלום קנס על עבירות חניה, אושרה בקריאה ראשונה והיא תוכל לעבור בקריאה שנייה ושלישית בכנסת הבאה.

לאחר הצגת החוק אמר: "הקואליציה לא הצליחה להתאחד בחוקים טובים לאזרח, אבל התלכדה בחוקים שפגעו אנושות באוכלוסייה החרדית

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ ישראל אייכלר להפחתת הריבית בגין אי תשלום קנס על עבירות חניה. עד כה, לפי חוק העונשין, אם אדם לא שילם קנס במועד, לרבות קנס במקרה של עבירת חניה, התווספה תוספת פיגור בשיעור של חמישים אחוזים מהקנס. בנוסף לכך, כל שישה חודשים מחלוף מועד אי תשלום הקנס, התווספה לקנס תוספת פיגור בשיעור של חמישה אחוזים נוספים.

החוק של ח"כ הרב אייכלר נועד לתקן עיוות קשה בו אנשים משלמים קנסות שתפחו והגיעו לסכומים גבוהים ביותר, גם אם לא היו מודעים לקיומו של הקנס או אם מועד תשלום הקנס נשכח מהם.

כעת, לאחר שהצעת החוק אושרה בקריאה ראשונה, חל רצף על ההצעה והיא יכולה לעבור בקריאה שנייה ושלישית בכנסת הבאה. לפיכך החוק שהתקבל בקריאה ראשונה בכנסת אחת – תעלה לקריאות שנייה ושלישית בכנסת מאוחרת יותר.

ח"כ הרב אייכלר, שהציג את החוק מעל דוכן הכנסת, אמר: "הצעת החוק נועדה בעיקר למנוע את הניצול של אנשים שאין להם, שהקנס קופץ בתוספת פיגור בשיעור של חמישים אחוזים.

ולסגירת הכנסת ה 24 אמר הרב אייכלר: "אנחנו במדינה שמוקפת בגדרי תיל. ארץ ישראל נתונה תחת איומי הכחדה מצד איראן והג'יהאד האיסלאמי מעזה ולבנון ועד דאע"ש. רוסיה כבר ניצבת על גבול הגולן. אפשר היה לצפות שלא יהיו שנאה, איבה ואנטישמיות בתוך הגטו העברי. גם החיות בתיבת נח חיו בשלום בתוך התיבה, בימי המבול.

לא יאומן כי יסופר אבל ההיסטוריה עוד תרשום שבזמן שמדינת ישראל עמדה בפני סכנות כאלה, והייתה כזאת איבה וכזאת שנאה ליהדות. הארץ שותתת דם, בפיגועים והשנאה נגד היהדות והדת, בוערת ושורפת כל חלקה טובה".

"הממשלה הזאת תיזכר בעיקר בכך שהיתה מורכבת מכל הקצוות, מלבד החרדים. היא לא עשתה שום דבר שלא מוסכם על כל שותפיה. לכן כולם נושאים באחריות על החוקים הרעים והמרושעים, שכולם היו מכוונים נגד יהודים חרדים. זה החל מייקור הכלים החד פעמיים ושתייה מתוקה, וכלה בגזירות המעונות ושלילת הזכות לטלפון כשר.
כולם נענשו כאשר הייקור גרם לגל של התייקרויות כמו צונאמי בכל מוצרי המזון והצריכה ופגעה בכל האזרחים".

"מי שעשה את זה לא דאג לעניין האקלים ולא לעניין הבריאות. הוא חקק את החוקים הללו נגדנו ופגע בכל המדינה, בהחמרת יוקר המחיה. הכול כדי לעשות אפליה גזענית ואנטי חרדית. לא נשכח ולא נסלח".

הוא טען כי אפילו בחוקים חשובים לכולם, הקואליציה לא הצליחה להתאחד. לכן הממשלה אכן נפלה בסוף. אבל בחוקים הקשורים בנושאי דת ומדינה ופגיעה בחרדים, הקואליציה על כלל פלגיה הייתה מאוחדת. "תמיד אמרו שמדינת ישראל היא מדינה ענייה אך אזרחיה עשירים – בשנה האחרונה הוכח כי המדינה מתעשרת עם העלאת מיסים ושלילת תקציבים, על חשבון נתיניה העניים והאביונים המתרוששים. העם רעב והאליטה השלטת עשירה".

בסיום נאומו, ח"כ הרב אייכלר הבטיח לתקן את החוקים הפוגעניים בכנסת הבאה, ובמיוחד בנושאי הכשרות והמיסים ובעניין הטלפונים הכשרים, ואמר: "אנו נסיר את כתם האנטישמיות שנכתמה מדינת ישראל שחוקקה חוקים דווקא נגד אוכלוסייה יהודית. כוחות האור ינצחו. כל אזרח בישראל ירגיש שווה עם כל אזרח אחר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך