"אני מעריך שיש לי סיכויים טובים להיבחר ברשימת הליכוד לכנסת"

רן כרמי בוזגלו, ,58, הוא פעיל חברתי ופוליטי, שלא נראה שיש מישהו בארץ שלא מכיר אותו. אחרי התפזרות הממשלה וההליכה לבחירות, כרמי בוזגלו מודיע כי יתמודד ברשימה הארצית לכנסת. בוזגלו לא חוסך מאף אחד את דעתו, לא מבנט, לפיד, שקד וסער. הוא אומר בגלוי מה הוא חושב על "שיריונים" בליכוד, בטוח שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה ויודע ת מי הוא גם רוצה לראות שם: "אשמח מאוד לראות את ידידי איתמר בן גביר גורם משפיע בממשלה". כרמי בוזגלו מבטיח שיישאר אותו האדם גם אם יבחר, ומודיע – "אין לי רצון להתמנות לשר". מצד שני בוועדת החוץ והביטחון הוא ישמח להיות. אולי מי שלא רצה אותו כפעיל ומפגין יקבל אותו עוד כחבר הכנסת כרמי בוזגלו – "אני מקווה. גם אם לא, אמשיך לפעול למען העם והמדינה באותה נחישות". אגב יש לו מחמאות על סניף הליכוד בעיר.
התמונה אולי הכי מייצגת את כרמי בוזגלו.

יום שני היה יום מאוד שמח לחלק לא קטן של אנשים. ההודעה כי הממשלה מתפרקת ואנחנו בדרך לבחירות חדשות, גרמו ללא מעט אנשי ימין לחגיגה גלויה. מבחינתם הממשלה הזו הייתה חייבת לסיים את דרכה, עשתה מספיק נזק למדינה, וממשלת ימין בראשות נתניהו צריכה להחליפה. חייבת.

אחד האנשים האלה הוא כרמי בוזגלו, הפעיל החברתי והפוליטי, שבאמת לא נראה כי יש אחד בכל הארץ הזו שלא מכיר אותו. בוודאי כאן באשדוד. כרמי בוזגלו שנמצא בכל מאבק למען ארץ ישראל וחייליה, קצין צה"ל בגולני בעברו (שנפצע קשה וחזר לשרת בהתנדבות במילואים) מתכוון לרוץ לכנסת ולהתמודד ברשימת הליכוד הארצית. אל תקלו ראש, האיש המאוד רהוט, שיודע מה הוא אומר ובוחר כל מילה, יודע מה הוא אומר גם בפעם, כשהוא מבהיר שיש לו סיכויים טובים להיבחר במקום ריאלי. תרשמו לעצמכם, אולי הריאיון האחרון עם כרמי בוזגלו "על אזרחי"…..

רן, מגיע מזל טוב

"מגיע מזל טוב לעם ישראל שעשה את הבלתי ייאמן והתגבר על הפיכה שלטונית שלדעתי הושקעו בה מיליארדים, ואני לא מדבר על השוחד שניתן לתומכי הטרור בכנסת".

אבל עכשיו יאיר לפיד ראש ממשלת המעבר בינתיים

"אני חייב לציין שאני דיי מרוצה מהסיטואציה הזו. יאיר לפדי בתקופת ממשלת המעבר למעשה משותק. אין לו שום יכולת לבצע מהלכים, היות שחוץ מהאופוזיציה שתתייצב מולו בנחישות, הרי גם שותפיו לקואליציה יבואו איתו חשבון. הם מרגישים נבגדים. בנוסף אלה שעדיין לא הבינו עד כמה האדם הזה נהנתן ונבער, יעמדו במהרה על טיבו וכמות בוחריו תצטמצם להערכתי משמעותית".

מראשוני המאבק למען החייל אלאור עזריה. "אדאג להגן על החיילים והחיילות שלנו".

בוא נעבור אלייך. מה איתך? מתמודד רשמית?

"זה לא סוד שאני מתכוון להתמודד לרשימת הליכוד בכנסת. מה שנקרא פריימריז. אני מכוון גבוהה, ולכן החלטתי להתמודד ברשימה הארצית. זהו אתגר מורכב, היות ושם מתמודדים חברי הכנסת והשרים לשעבר".

באמת למה להתמודד שם?

"אני כבר לא ילד ואני עוד מעט בן 60. כל חיי הקדשתי לפעילות ציבורית, הכל בהתנדבות, הכל במימון עצמי והחלטתי שאיני יכול לעמוד מנגד כאשר המדינה והמולדת נמצאים בסכנה. אין לי שום כוונה לערוך דילים או לחלק צופרים. אני פונה אל כלל חברי הליכוד, כמאה חמישים אלף איש, ומצפה שהם, המודעים לעשייתי במהלך השנים, יתנו בי אמון ואצליח להתברג במקום ריאלי".

מה אתה אמור על שריונים?

"אני בעיקרון מתנגד לשריונים, אבל אני מניח שנתניהו יקבל את הגבוי המלא לשריין אנשים, וכמנהיג שמוביל את המפלגה, ואני מעריך לניצחון סוחף, יש לו זכות מלאה לכך".

אתה בעבר ממש שכבת על הגדר עבור נתניהו, בתקופות הכי קשות שלו, עוד לפני העמדתו לדין. היית מצפה אולי ממנו לאיזו מילה, המלצה לטובתך?

"אני מקווה שהוא ימליץ. אני לא בונה על זה. אני לא מאלה שמתגודדים סביב המנהיג ומנסים לשאת חן בעיניו, העשייה שלי מדברת בעד עצמה, את המאבק שהייתי חלק נכבד ממנו, ניהלתי לא רק עברו נתניהו, שלתפיסתי נעשה לו עוול גדול, אלא גם נגד אותם אלה שזממו למחוק את זהותה הלאומית של מדינת ישראל, להפוך אותה למדינת כל אזרחיה, וזה השלב לפני האחרון במחיקתה כליל".

איך אתה מעריך את הסיכויים שלך

"אני מעריך שיש לי סיכויים טובים, כי יש לנו כמות נכבדה של מתפקדים בעיקר תודות לעבודתה המצוינת של יד ימיני מלי בן חיים. היא חרשה את הארץ לאורכה ולרוחבה והגיעה להישגים מרשימים. בנוסף חלק גדול ועיקרי מהקמפיין מקדיש המתמודד שיכירו אותו ושידעו שהוא בעיקר קיים. אני חושב שמרבית אנשי המחנה הלאומי מכירים אותי ויודעים על פועלי".

אז מי שלא רצה אותך כמפגין יקבל אותך כחבר כנסת?

"אני לא משתגע על הכותרת. אני פועל מתוך השקפת עולם סדורה. אני פועל חברתית וציבורית כבר שלושה עשורים, שלא לדבר על תרומתי בצבא. גם אם אכנס לכנסת אני מתכוון להישאר בשטח. המטרה הראשונית היא להעניק ללוחמות וללוחמים המצוינים שלנו, גיבוי מוחלט. להגן עליהם גם מפקידי הפרקליטות, מצ"ח ומח"ש, המזנבים בהם ומסכנים את חייהם. יהיה לי קו טלפון ייעודי לפניות לוחמים ולוחמות שנקלעו למצוקה. כמובן אמשיך ואף אגביר משמעותית את הפעילות שלי למען נכי צה"ל, לרבות הלומי הקרב, כי המערכת דורסנית, מתעמרת בהם ומשפילה אותם. אני חייב לציין כי יש לי תכנית סדורה לכל אחד מתחומי החיים, מחינוך וביטחון ועד כלכלה ורווחה, והאתגר שלי  הוא להציג תכנית ברת ביצוע ובעיקר לפעול ליישומה".

איזה תפקיד היית רוצה?

"גם כאן אפתיע אותך ואת הקוראים, אין לי שום כוונה להתמנות לשר"..

למה?

"מסיבה פשוטה. אני רגיל לעמוד ביעדים שהצבתי לעצמי ואין לי כוונה להתמקד בנושא ספציפי. כפי שהבהרתי, גם בכנסת את מרבית הזמן אעביר בשטח, מקומי הטבעי. אסייע ללוחמים וללוחמות, בבלימת סוכני השמאל החתרני, שמציקים ומסכנים אותם, ואהיה זימן לכל מצב בו תידרש תגובה מידית. כמובן אשמח להיות חבר בוועדת חוץ ובטחון".

בעת שירותו הצבאי בגולני. "שועל" קרבות וותיק.

כמה מנדטים אתה מעריך יקבל הליכוד?

"נוצר מצב חסר תקדים שלראשונה מפלגות שהתחזו לימין, ראו ערך ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו, ממקומות בסקרים בצד השמאלי של המפה. יש לנו הזדמנות נדירה ואולי חד פעמית להקים ממשלה על בסיס המחנה הלאומי האמתי, בלי מתחזים ובלי מתהפכים, רוצה לומר הליכוד, הציונות הדתית והמפלגות החרדיות. אני אשמח מאוד לראות את ידידי איתמר בן גביר גורם משפיע בממשלה".

איפה הקו האדום שלך? נניח אם בנט יקבע אם נתניהו ירכיב ממשלה. תסכים?

"אני חושב שכנופיית הנוכלים שהוליכה שולל לא רק את ציבור בוחריה, אלא את המחנה הלאומי כולו, צריכה ללכת הביתה ובראש ובראשונה נפתלי בנט ואיילת  שקד. ללכת על המעשה שעשו, שנתפס כבגידה, בערכים אותם התיימרו לגלם ובזכותם קוששו את מעט המנדטים. אין סליחה ואין מחילה. לאף אחד מהם. הם צריכים ללכת הביתה ואסור שיהיו בשום עמדה, שיש בה נגיעה לחיי ילדנו".

וגדעון סער?

"בזמן הפריימריז על ראשות הליכוד, הזהרתי מפני סער. צפיתי מהלך בו ינסה לפגוע בליכוד לאחר התבוסה מול נתניהו. אין מקום לדעתי לזה שלא קיבל את דין הבוחר, בחר לפרוש להקים מפלגה קיקיונית, שעל פי כל התחזיות לא תעבור את אחוז החסימה".

ואיילת שקד?

"איילת שקד סיימה דלעתי את הקריירה הפוליטית שלה. היא נתפסת כמעין מוטציה של ציפי ליבני, מחרבת המפלגות ואני צופה שיתרחקו ממנה כמו מאש".

אז אין מה לדבר מבחינתך על מפלגה ערבית בממשלה

"אין לנו שום קשר אפשרי עם תומכי טרור שלהשקפתי גורמים נזק עצום לציבור הערבי. הם מסיתים אותם וניזונים ממצוקתם, ובעיקר פוגעים באפשרות לדו קיום, שלדעתי אפשרי. מידע אישי שלי, מרבית ערביי ישראל מעוניינים לחיות בשקט, לפרנס ולהתפרנס וליהנות ממכמני הארץ , בדיוק כמו שרוצה כלל האוכלוסייה".

כרמי מספר על קשר עם הסניף הליכוד המקומי: "בתקופה האחרונה התחברתי לסניף הליכוד באשדוד, ואני רוצה להביע השתאות נוכח הפעילות הענפה, של פעילות ופעילי הסניף בהובלת היו"ר אשר נהון, שיוצאים לשטח ומקיימים כנסים כמעט מידי שבוע. אני חש את ההתלהבות ואת הרוח הגבית מהסניף הנהדר".

מופיע בערוץ 14.

בוא נחזור לארצי ברשותך.  מבחינתך אין ספק שבנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא

"אני מקווה ומעריך שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, וסוף סוף תקום ממשלה לאומית ימנית על מלא שתטפל במכשולים הניצבים מולנו, ובראש ובראשנה בבג"ץ. לא ייתכן שאסופת פקידים, שאיש לא בחר בהם, תנהל את המדינה ותחלוק על החלטות הגוף הנבחר".

אז את הריאיון הבא נעשה עם ח"כ רן כרמלי בוזגלו?

"אני מקווה. גם אם לא, אמשיך לפעול למען העם והמדינה באותה נחישות, באותה התמדה ובעיקר ללא מורא".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך