ציון גבוה

המשרד להגנת הסביבה העניק ציון "נקי מאוד" לחופי אשדוד

המדד הוא לחודש יוני. חופי אשדוד ממשיכים עם הדירוג הגבוה ביותר במדד חוף נקי.
צילום - ניר רויבסקי

מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה לחודש יוני 2022, מדרג את אשדוד בצמרת החופים הנקיים בישראל בבדיקה שנערכת על בסיס חודשי
בחודשיים האחרונים פועלת בחוף ט״ו פיילוט של חוף ללא פח, עד עתה ההצלחה היא גדולה.

המדד מחמיא *לאשדוד גם לאור פרויקט חוף ללא פחים המופעל בחוף ט"ו וכבר זוכה להצלחה בקרב המבלים בחוף. "בתחילת הפרויקט היה לנו חששות גדולים וכעת ניתן לומר שאלו היו חששות מיותרים. תושבי אשדוד מובילים את המהפכה הירוקה ו"חוף ללא פח" נכון לעכשיו, מהווה הצלחה גדולה. ההוכחה לכך הוא גם מדד חוף נקי שמציין  את חוף באר שבוע כנקי מאוד", מציין מנהל חוף באר שבע יניב סבג.

יניב סבג, מנהל חוף באר שבע ( משמאל), עם נדב מויאל. מובילים את המיזם חוף ללא פח בחוף באר שבע.

על פי הנתונים, הרשויות שקיבלו את ציון נקי מאוד למדד חודש יוני הן: רשות הטבע והגנים, עכו, טירת הכרמל, נתניה, בת ים, תל אביב-יפו וכאמור אשדוד. באשדוד מציינים כי תחזוקת רצועת החוף המשתרעת על פני למעלה מ-10 קילומטרים היא פועל יוצא של מדיניות ירוקה, שאותה מוביל מעל עשור ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שהובילה, בין היתר, לזכייה זו השנה התשיעית ברציפות בשבעה דגלים כחולים.

עוד הוסיפו בעירייה, כי מדד חוף נקי מהווה הערכה אחידה ואובייקטיבית של מידת ניקיון החופים הפתוחים והלא מוכרזים לרחצה. מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית מבצעים ללא כל הודעה מוקדמת מדידה של רמת הניקיון, ומדווחים על כך לרשויות לטובת מעקב ופעולות מתקנות לשיפור מצב החופים. בכך, גם עולה המודעות של הציבור הרחב לצורך לשמור על הסביבה ימית וגם מתחזקת השקיפות הציבורית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך