חולם בספרדית

גיל כהן, שחקן ההגנה של מ.ס אשדוד רק בן 21, אבל כבר סוגר 4 עונות בקבוצה. מאז עלה לבוגרים בשנת 2018, הוא רכש הרבה ניסיון, הפך לשחקן משמעותי וקבוע בהרכב, קפטן הנבחרת הצעירה שעלתה לפלייאוף היורו ואחד השחקנים האוהדים בחדר ההלבשה. גיל כהן, עוד חודשיים משתחרר מצה"ל, חולם על הגעה לאירופה ויודע שזה יגיע. אנחנו רק נספר שהוא מגיל צעיר אוהד ברצלונה...אז לכו תדעו. עד אז הוא רוצה עונה לעשות עונה טובה עם אשדוד ןגם כאן הוא חולם: "שבעונה הקרובה נגיע כמה שיותר גבוה, נזכה בתואר ונביא נחת לעיר אשדוד כמו שעשתה קבוצת הנוער שלנו".. ראיון עם השחקן הצעיר הכי ותיק בליגה...
גיל כהן (צילום: טל אקוקה)

הוא עמד על הקו נרגש. זה היה רגע מכונן עבורו. השעה הייתה כבר בן הערביים  ה-13 במאי שנת 2018. הוא היה אז רק בן 17 וחצי, צעיר מאוד. הראשון מהשנתון שלו, ילידי 2000, שדורך על הדשא מהצד של הבוגרים. כשהוכנס כמחליף לרבע שעה, אז על ידי יוסי מרחי, במשחק מול קריית-שמונה, אלו היו הצעדים הראשונים שלו במה שהופכת כנראה להיות קריירה ארוכה מאוד. וכמו שזה נראה טפו טפו, עד עכשיו, גם מוצלחת מאוד.

הילד ההוא שעמד לפני 3 וחצי שנים על הקווים, הוא גיל כהן, שחקן ההגנה של מ.ס אשדוד וקפטן הנבחרת הצעירה.  הוא עדיין נשאר ילד רק בן 21 וחצי (עוד בצבא לחודשיים הקרובים – מ.ס), אבל מאז הוא הפך להיות שחקן מאוד מנוסה, שמצא לו מקום קבוע בהרכב. הוא שחקן אהוב ומוביל גם בקבוצה וגם בנבחרת ומסומן גם לנבחרת הבוגרת במקרה שלו נשאר הילד ונשאר הכישרון.

קפטן הנבחרת הצעירה. (צילום: התאחדות לכדורגל)

הקבוצה, הנבחרת, היית עסוק בתקופה האחרונה. עכשיו אתה נח. איך החופש גיל?

"וואלה בינתיים בסדר גמור מנקים את הראש"

אתה השחקן הצעיר הכי ותיק בליגה

"הייתי הראשון מהשנתון של שנות האלפיים ששיחק בליגת העל".

במה אתה שונה היום מאותו רגע?

"התפתחתי בחשיבה. מבחינת הניסיון למדתי דברים חדשים בעיקר מרן בו שמעון. למדתי לשחק בכמה תפקידים. תפקידים שבעבר פחות היה לי ניסיון בהם.

במה רן השפיע?

"הוא לימד אותי דברים חדשים על המגרש ומחוצה לו. בעיקר בצד המנטאלי. הוא מאמן שמאוד מתחבר לשחקנים. ממן שדואג להם מאוד ותמיד רוצה בהצלחתם. חוץ מזה שהוא מאמן טוב, הוא בנאדם טוב"

השפיע. בן שמעון. (צילום: טל אקוקה).

בוא נדבר לרגע על הקבוצה. אחרי אירופה, הגיעה העונה הזו שבה הגעתם לפלייאוף התחתון.

"אנחנו חשבנו שדווקא נצליח לשחזר עונה טובה גם העונה. אבל יש פעמים שזה לא קורה. הרבה פעמים היה לנו חוסר מזל העונה. לא התחבר לנו כל כך, למרות שניסינו. לא פעם זה היה כי פשוט לא הייתה רגל מסיימת".

והשנה מה יהיה בקבוצה?

"עוד לא התחלנו את העונה, אבל אני מקווה ומאמין שנהיה הרבה יותר טובים מהשנה שבערה ונגיע למקום גבוה הרבה יותר"..

יש בקבוצה מהלך שבו בני הדור שלך, שעדיין צעירים הופכים לדומיננטיים

"כל תקופה באשדוד יש צעירים שמתחלים להיות יותר מנוסים בקבוצה. אני בעד זה, כל עוד זה עוזר לקבוצה. זה דבר שתורם לשני הצדדים".

תשמע אתה ממש נהיית בעל ניסון, גם בתשובות

כן? (צוחק).

בוא רגע נעזוב את הקבוצה ונעבור לנבחרת הצעירה. כל השנים היית בנבחרות ועכשיו אתה הקפטן שם. חתיכת תפקיד מחייב

"נכון. זו אחריות במה שקורה במגרש ומחוצה לו. הקפטן צריך להכיל את השחקנים ברגעי משבר. בגדול אנחנו נבחרת מאוד מאוחדת. הסרט הוא זכות".

וזה גם מצליח לכם. אתם רגע לפני העפלה ליורו של הצעירות

"עלינו מהמקום השני לפלייאוף. עכשיו נותרו שני משחקים של בית וחוץ ונעשה הכל לעלות.

אז נעלה שלב אנחנו. הנבחרת הבוגרת. היא עוברת הצערה. חולם גם על זה אני מניח?

"ברור. בסופו של דבר אני שואף להגיע לשם. זה חלום של כל שחקן כל אם לא אשאף להגיע לנבחרת לאן אשאף".

"התפתחתי בחשיבה". גיל כהן

בוא נחזור לליגה. אתה כבר 4 עונות במ.ס אשדוד? הפכת לשחקן הרכב, שחקן משמועתי, מה הלאה?

"כל ישלו את הרצונות שלו. כל אחד חולם להגיע לקבוצות גדולות להגיע לאירופה . טוב לי באשדוד. זה מקום שנותן לי במה. אני לומד כאן דברים חדשים כל הזמן. אני רוצה להצליח ומקווה שההצלחה הזו תעזור לי ולאשדוד להביא אותי למקומות טובים יותר"

איזה מקומות, מה החלום?

" אירופה".

יש קבוצה מיוחדת שאתה חולם כילד לשחק בה באירופה?

"תמיד אהדתי את ברצלונה. זה החלום הכי גדול"

ועז אז יש חלום בארץ?

"האמת אני לא פוסל שום קבוצה. אני רוצה להתקדם. מעדיף שאתקדם לאירופה".

שכנעת. אז מה לאחל לך?

"שאני אצליח להגשים את השאיפות שלי, ושבעונה הקרובה נגיע כמה שיותר גבוה עם מ.ס אשדוד, נזכה בתואר ונביא נחת לעיר אשדוד, כמו שעשתה קבוצת הנוער שלנו".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך