כל הסודות שצריך לדעת על שיפוצים – מאסטרים בשיפוצים מספרים

תחום השיפוצים מכיל קרוב ל־10 בעלי מקצוע מיומנים ומקצועיים, ביניהם תוכלו למצוא כמה: אנשי גבס, רצפים, צבעיים, חשמלאים, אינסטלטורים, מנהלי עבודה, מפקחי עבודה ועוד הרבה. כיום, בסטטיסטיקה הגיונית, כמעט ולא קיים צרכן שלא השתמש בשירותיהם של אנשי השיפוצים, לפחות פעם בחייו. מהם בעצם הסודות שצריך לדעת על עולם השיפוצים? מאסטרים בשיפוצים פותחים את הקלפים
תמונה: מאסטרים בשיפוצים

מה חשוב לדעת לפני בחירת קבלן מקצועי?

קבלן שיפוצים הינו קבלן המתמחה בכל יסודות הבנייה, מתחילתה ועד סופה. הקבלן אחראי על בניית מבנה ושלד בטיחותי, על בדיקות הקרקע, וכמובן על כל תהליך הבנייה, החיפויים, האיטומים, טיח צבע ועוד. מדינת ישראל מחייבת את הקבלנים והאזרחים מן המניין בהיתרי בניה על פי חוק. אז מהם בעצם היתרי הבניה שכולם מדברים עליהם? היתר בניה הינו ״רשות״ על תקינות הבנייה בשטח המוצב. במילים אחרות, היתר הבניה הינו אישור סופי ממדינת ישראל להתחלת עבודת בנייה ראשונה.

בעת בחירת קבלן שיפוצים, כדאי לוודא לבחור בטוב ביותר, באמין, בישר, ובמקצועי מכל. למעשה, ישנה מתודולוגיה אשר מסייעת למאות צרכנים לבחור בקבלן המקצועי ביותר. אז מהי המתודולוגיה? כיצד בוחרים קבלן בצורה נכונה? הנה מספר פרמטרים שכדאי לשים לב: הראשונה, וותק מקצועי. 

הוותק המקצועי של הקבלן מהווה חשיבות רבה, בייחוד אם מדובר בבנייה חשובה עם תקציב גדול. 

השנייה, המלצות וחוות דעת. המלצות וחוות דעת חיוביות הינם חוק הברזל בבחירת קבלן מקצועי. 

השלישית, מידת התקשורת. לא מעט צרכנים פוסלים קבלנים על מידת התקשורת הלקויה. לפיכך, כדאי ומומלץ לבחור בקבלן שנמצא איתנו באותו ״הראש״ כזה בעל תקשורת במידה נכונה, מספק שירות אדיב ואישי, ואמין ככל הניתן. בנוסף, כדאי ומומלץ לבדוק את עמידותו בזמנים, בזמני לחץ, אספקת התוצאה, ובדיקה בשיחת ההיכרות הראשונה. זוהי חלק מהמתודולוגיה שתעזור לכם לבחור בקבלן השיפוצים הטוב ביותר. 

והרביעית והחשובה ביותר היא לעבוד תמיד עם קבלן רשום ברשם הקבלנים.

קבלן רשום חייב להיות קבלן מקצועי, כיוון שאחרת הוא לא היה יכול להירשם ככזה. כדי להפוך לקבלן רשום ברשם הקבלנים יש להיות בעל מינימום 5 שנות ניסיון, להיות בעל תואר הנדסאי או לקבל המלצה מהנדסאים, לעבור הכשרות מקצועיות שונות ולעמוד במספר מבחנים מקצועיים של משרד השיכון והבינוי. עבודתם של הקבלנים הרשומים מפוקחת על ידי רשם הקבלנים ובמידה ואינם עומדים בתנאים הם יכולים להיות מוסרים מרשימת הקבלנים הרשומים.

חשוב לדעת שמבחינת החוק קבלן שאינו רשום יכול לעשות עבודות בהיקפים של עד כ- 42,000 ₪ בלבד.

בנוסף גם עבודות שיפוץ בהיקף של מעל 40,000 ₪ אינן מבוטחות  אם הקבלן אינו קבלן רשום, כיוון שהעבודה אינה חוקית. אם הקבלן המבצע את השיפוץ אינו רשום ברשם הקבלנים, ברגע שהוא חורג מגבולות הרישיון שלו הביטוח שלו אינו תקף, גם אם הוא מבטיח שיש לו ביטוח, ולא רק שהוא מסכן את עצמו ואת העובדים, הוא מסכן גם את הבית שלכם. כעת, הבחירה נתונה לשיקולכם! הקונסוליה – מאסטרים בשיפוצים, כאן לצידכם.

על מה משלמים כאן – כיצד מתבצע התשלום?

בתחום השיפוצים הנרחב, לרוב, התשלומים מתבצעים בסיום העבודה או התהליך שנקבע מראש. התשלומים מתבצעים באמצעות מזומן, העברה בנקאית, אשראי (פחות נפוץ), או המחאה. בהתאם לשלבי השיפוץ או הבנייה, התשלומים יתבצעו בהתאם. התשלומים יתבצעו לפי שלבי השיפוץ. במידה מסוימת, אם קיימים שלבים ארוכי טווח, התשלומים יתבצעו בסיום העבודה, בהתאם ללקוח. במקרים כאלה, כאשר מלוא התשלום מתבצע בסיום העבודה, הקבלנים דורשים תשלום התחלתי. לעיתים, קבלנים רבים יבקשו את חצי הסכום בתחילת העבודה, ובסופה, את החצי שנשאר. אם אתם חוששים לגבי עניין התשלומים, כדאי ומומלץ להתייעץ עם קבלן שיפוצים מקצועי.

תנאי תשלום מקובלים הם בדרך כלל בסדר הבא:

10% מקדמה 

30% הריסה ופינוי 

20% תשתיות (חשמל, תקשורת ואינסטלציה) 

30% ריצופים וחיפויים

10% הנותרים לאחר גמר הצבע וכל הפינישים האחרונים. 

לאחר השיפוץ – מהי תקופת האחריות שתקבלו?

שיפוצים בישראל מגיעים עם ״אסמכתא״ המספקת ללקוחות את האחריות על העבודה שבוצעה. שיפוצניקים מוערכים מספקים את תקופת האחריות שנמדדת ב12-6 חודשים לפחות. במידה מסוימת, ישנם קבלני שיפוצים המעניקים אחריות למשך 5 שנים עבור התשתיות. האחריות הינה על העבודה שבוצעה בלבד, לדוגמא: אחריות על הצבע, על הריצוף ועל דברים נוספים. בנוסף, אחריות הקבלן היא לבצע את המלאכה היסודית והבטיחותית ביותר, אם התגלו לקויות, התיקון חל על הקבלן בלבד.

בשורה התחתונה, הקבלן ופועליו יספקו עבודה בטיחותית בהתאם לחוק, יסודית, ומקצועית מאוד. ברוב המקרים, מרבית מהקבלנים ישרים, אמינים, ומספקים את העבודה על הצד הטוב ביותר. כדאי ומומלץ לבחור בקבלן מקצועי, שרשום ברשם הקבלנים כזה שבקיא בכל החוקים, ושיספק את העבודה הטובה ביותר. מעוניינים בשירותי קבלנות מקצועיים? הקונסוליה – לפרטים הכנסו לאתר מאסטרים בשיפוצים הינה הפרטנרית שלכם מהיום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך