נתון מעודד: הנוער באשדוד הוא ה"משפחתי" וה"ערכי" ביותר בארץ

סקר גיאוקרטוגרפיה ביקש לבדוק מה הדברים החשובים לנוער הישראלי * הסקר נערך לרגל יום הנוער הבינלאומי במסגרת נקודת מפנה, תכנית הקהילה של הבנק הבינלאומי. מהסקר עולה שבני הנוער מאשדוד והדרום מחשיבים יותר משפחה ופחות נושאים חברתיים, הייטק הוא התחום המקצועי הנחשק ביותר בעיניהם, ועוד פרט מעניין - הנוער באשדוד והדרום בעיקר מקבלים דמי כיס מההורים ופחות עובדים, אך במקביל מעידים כי כסף מעסיק אותם פחות בחיים

למרות הכותרות הלא פשוטות שאנו נתקלים בהן בתקופה האחרונה, סביב הדור הצעיר, עדיין יש מקום לאופטימיות, בעקבות תוצאות סקר שנערך לאחרונה, שנועד לבחון מהם הדברים הכי חשובים לנוער הישראלי. מסתבר שמשפחה, בריאות ולימודים, אלה הדברים המעניינים ביותר את בני הנוער בדרום בכלל ובאשדוד בפרט. נושאים של יחסים חברתיים, יחסים שבינו לבינה וגם נושאים של כסף, מעסיקים אותם הרבה פחות מזה. תחום ההייטק נתפס בקרב הנוער בדרום כתחום המקצועי הנחשק ביותר. רק 12% מהם מעידים כי עדיין אינם יודעים במה ירצו לעסוק בעתיד. נתונים אלה עולים מסקר שנערך עבור הבנק הבינלאומי על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, שבחן כאמור שאלות הנוגעות לתחומי חיים המעסיקים במיוחד את הנוער הישראלי, לתחומים מקצועיים בהם הוא שואף לעסוק בעתיד, וכן שאלות הנוגעות לדרכי ההכנסה עבור מימון פעילות הפנאי.

הסקר כלל מדגם מייצג של 350 בני נוער בגילאים 12-17 המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הישראלית, גולשי אינטרנט, ונערך בשבוע הראשון של חודש אוגוסט 2015.

84% מבני הנוער באשדוד דירגו את נושא המשפחה והיחסים עם בני המשפחה כאחד הנושאים החשובים ביותר עבורם (לעומת 73% בלבד מבני הנוער באזור המרכז), רק 12% דירגו את נושא היחסים שבינו לבינה כאחד המשמעותיים ביותר עבורם (לעומת 25% מבני הנוער במרכז). נושאים של כסף פחות מעסיקים את הנוער באשדוד: רק 26% מהם ציינו נושא זה כאחד המעסיקים ביותר (לעומת 36% מהנוער במרכז).

נושא נוסף אותו בדק הסקר הוא מקורות ההכנסה של בני הנוער הישראליים עבור הוצאות בילוי ופנאי, דמי כיס או עבודה. מתברר מהסקר כי הנוער באשדוד והדרום פחות עובד (ביחס לנוער בשאר אזורי הארץ) למימון הוצאות הפנאי שלו: 12% מהנוער באשדוד העידו כי עבודה היא המקור היחיד למימון פעילות הפנאי שלהם (לעומת 22% במרכז). לפי ממצאי הסקר, הנוער באשדוד בעיקר לוקח דמי כיס מההורים: 30% מהנוער בעיר הנמל העידו כי דמי כיס הם מקור ההכנסה היחיד עבור פעילות הפנאי שלהם (לעומת 38% במרכז).

תחום ההייטק מוביל בעיני הנוער באשדוד ובדרום עם 28% שרואים אותו כנחשק ביותר. כמעט 19% רואים במקצועות הרפואה והמחקר כנחשקים ביותר, רק בעיני 7% ההוראה והחינוך עומדים בראש. נושאי הכספים, העסקים והתקשורת מקבלים עדיפות רק אצל כ-5% מהנוער בדרום וכל יתר המקצועות הרחק מאחור.

הסקר גם גילה גם הבדלים ניכרים בין המינים: יותר בנות לעומת בנים הדגישו את נושא הלימודים (74% לעומת 62% מהבנים), יותר בנים הדגישו את נושא היחסים שבינו לבינה (24% מהבנים לעומת 17% מהבנות), ויותר בנים הדגישו את נושא הכסף (38% לעומת 25%).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך