כל כמה זמן צריך לנקות את הספה?

הספה היא מרכז החיים, היא בעצם הלב הפועם של הבית אצל כל אחד ואחד מאיתנו. הספה היא מרכז הסלון, והסלון הוא המרכז של הבית. כל בני המשפחה מתכנסים יחד בסלון לארוחות ערב או לצפייה משותפת בסרט או במשחק כדורגל. אנו מארחים את האורחים שלנו ויושבים איתם על הספה בסלון, או סתם אוהבים לנוח ולנמנם על הספה אחרי יום עבודה ארוך ומתיש. הבעיה העיקרית היא שבגלל הפעילות הרבה המתרחשת סביב הספה היא מתלכלכת במהירות רבה יחסית לשאר הרהיטים, ומכיוון שהיא עשויה מבד או מעור הלכלוך נספג בה ובולט לעין. הספה מייצגת אותנו בפני האורחים שלנו מכיוון שכמעט כל האורחים שלנו מגיעים לסלון ומבלים בו את רוב הזמן. בדיוק בשביל זה הכנו לכם את המדריך המושלם שיסביר לכם כל כמה זמן צריך לנקות את הספה שלכם
תמונה: canva

כל כמה זמן צריך לנקות את הספה בבית?

אחרי שהבנו מה החשיבות של ניקוי יסודי של הספה והסכמנו שחשוב לבצע את הפעולה הזו יצאנו לבדוק בשבילכם פעם בכמה זמן תצטרכו לבצע את הניקיון. כפי שהסבירו לנו המומחים מחברת we-clean המתמחה בתחום של ניקוי ספות לכל בית ולכל ספה יש צרכים אחרים. אספנו כאן עבורכם מספר פרמטרים שיסייעו לכם להבין מתי כדאי לנקות את הספה:

  1. חומר הגלם – האם הספה שלכם עשויה מעוד או מבד. ספות עור יש לנקות בתדירות גבוהה יותר כדי לשמור על המרקם של העור למנוע ממנו להתקלף. בנוסף, טיפול תדיר בעור ישמור עליו ויהפוך את ניקיון הספה לקל ופשוט הרבה יותר. ניקוי ספה מבד לעומת זאת דורשת ניקיון יסודי ומאסיבי יותר, מסיבה זו עדיף לנקות אותה בתדירות נמוכה יותר.
  2. מי גר בבית – יש הבדל בין ספה המשמשת שני בני זוג לספה בבית בו יש ילדים קטנים וחיה או חיות מחמד. אם אין בבית ילדים קטנים או חיות מחמד הספה תתלכלך פחות באופן טבעי, וניתן לנקות אותה בתדירות נמוכה יותר. אם יש לכם בבית ילדים קטנים או חיות מחמד תיאלצו לנקות את הספה בתדירות גבוהה יותר כדי לשמור עליה. 
  3. זמן – זמן הוא אחד המשאבים החשובים ביותר בחיים. אם יש לכם זמן כמובן שמומלץ להשקיע יותר בניקיון הספות והעלאת התדירות. אם אין לכם זמן אין צורך לנקות את הספה פעם בשבוע, אך מומלץ לשריין פרק זמן מסוים אחת לתקופה קבועה ולנקות היטב את הספה.

לסיכום

חשוב מאוד לנקות את הספה בתדירות מספקת ולהקפיד על כך. נכון שמדובר על עבודת ניקיון לא אהובה במיוחד, אך זכרו שהספה היא המראה של הבית. אורח שנכנס לבית ורואה ספה מלוכלכת מקבל את הרושם הראשוני שבעלי הבית הם אנשים מלוכלכים ומוזנחים שלא אכפת להם מהניקיון. בנוסף, ספה יפה ונקייה תזמין לשבת עליה ותוכלו ליהנות ולהזמין חברים ובני משפחה ללא דאגה מה יחשבו עליכם. בונוס נוסף שתרוויחו בכל ניקוי של הספה הוא מציאה של חפצים שהלכו לאיבוד והייתם בטוחים שנעלמו לכם לגמרי כמו מפתחות רזרביים לבית או לרכב, שלט לטלוויזיה, מטבעות, ועוד שלל מציאות שמסתתרות בין הסדקים והחריצים בספה שלכם.

המאמר נכתב ע"י חברת WeClean – שירותי ניקוי ספות, שטיחים ומזרונים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך