מחווה מרגשת: שרית וענונו סייעה לאימו של החלל טל יפרח ז"ל

שרית וענונו, אימו של בן וענונו ז"ל, שנהרג באסון הנגמ"ש, ממשיכה לשמור על קשר הדוק עם משפחות החללים מהאסון הנורא, והייתה שותפה למעשה שמחמם את הלב. אביבה , אימו של החלל טל יפרח ז"ל, עברה דירה והסתייעה בשרית ובחבריו של בנה מיחידת אגוז

מאחורי הסיפורים הכואבים והנוגים מסתתרים סיפורים מרגשים, המראים עד כמה שכול יכול לגבש בין אנשים שכלל לא הכירו לפני האסון הגדול שפקד כל אחד מהם. הדוגמא הכי טובה באה לידי ביטוי בסיפור הבא. שרית וענונו, אימו של החייל האמיץ בן וענונו ז"ל, שנהרג באסון הנגמ"ש, החליטה לעזוב את הכל ולסייע במשך מספר ימים לאביבה יפרח במעבר דירה ובהקמת פינת הנצחה לבנה האהוב, טל יפרח ז"ל, שנפל אף הוא בימי הלחימה הקשים ב"צוק איתן".

אביבה עצמה נרגשת עד מאוד מהמחווה של שרית ושל הורים נוספים, שנרתמו יחד עם עשרות חיילים מיחידת אגוז, לסייע לה במעבר הדירה.

אביבה, המתגוררת בראשון לציון, החליטה באחרונה לעבור לדירה אחרת בעיר. "היה קשה לי מאוד כל הניתוק מהדירה הישנה, כי בכל פינה בה היו לי זיכרונות מטל, מהילדות ועד הצבא", היא מספרת. "כמה חברים שלו שמעו שאני עוברת דירה והחליטו לרתום את עצמם למשימה בלי לשאול אותי בכלל".

עשרות מחבריו של טל ליחידת אגוז שעדיין משרתים ביחידה, ואחרים שסיימו את השירות הצבאי, נרתמו במשך כשלושה ימים לסייע להעביר את תכולת הבית של אם חברם האהוב לביתה החדש. "חלקם באו על חשבון חופשת סוף השבוע שלהם כדי לעזור לי להעביר את הדברים מהבית, ולבצע עבודות שיפוץ בבית החדש שעברנו אליו", סיפרה יפרח. "הם לא נתנו לי לעשות שום דבר. הם פשוט לקחו הכול על עצמם. הם הילדים שלי, המשפחה שלי. אין לי מילים להודות להם על מה שעשו עבורי. הם צבעו, תלו תמונות, מדפים, ידיות, וילונות, התקינו ארונות, סורגים, ניקו תריסים, הכול ממש הכול".

חבריו של יפרח ז"ל מיחידת אגוז היו גם אלה שסייעו לחלץ את גופת חברם, אור אסרף ז"ל שנספה ברעש האדמה שהיה בנפאל לפני כמה חודשים. יפרח ז"ל ואסרף היו חברים לצוות. שלושה ימים לפני יום לפני מותו, ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל, אסרף שיגר הודעת קול לאימו של יפרח, אביבה וסיפר לה על כווונתו להכין סרט לזכרו.

גם שרית וענונו והורי החייל יובל דגן ז"ל, הגיעו כדי לסייע לאביבה. הם גם סייעו לה להקים פינת הנצחה בבית לזכרו של טל. "אני מודה לכל מי שעזר ותמך בי. אני חושבת שטל, שהיה ילד צנוע, היה גאה מאוד בחבריו ליחידה ומבית הספר, והיה מאושר ממה שהם עשו עבורי ועבור אחותו נוי שאמורה לעבור לגור איתי. אני יודעת שאני לא לבד בעולם שתמיד הם יהיו איתי כל הזמן. זה נתן לי המון כוח", אמרה אביבה.

בדף הפייסבוק שהוקם לזכרו של טל יפרח, 'כולנו טל', כתבה האם בהתרגשות: "טל שלחת לי את כל החברים שלך. אני בטוחה שהסתובבת שם ואמרת לעצמך: 'אמא תראי איזה חברים תותחים יש לי, את לא לבד תראי כמה אוהבים ועוזרים לך. את חייבת להיות חזקה למענם לפחות. תודה לכם שהפכתם את הניתוק של בית ילדותו של טל למשהו של אור ואפילו עם תקווה".

רבני חב"ד שקראו את הפוסט החליט לתרום מזוזות לביתה החדש של אביבה.

"כל מי שעזר לי הם הילדים והמשפחה שלי. אני בהלם ממה שהם עשו. מתרגשת מאוד. הרגשתי שיש מאחוריי כוח של צבא שלם שבא לתמוך בי", סיכמה אביבה.

שרית וענונו אמרה לעיתון "המגזין: "אביבה אישה מדהימה, אנחנו שותפות לשכול ולכאב, וחייבות לתמוך אחת בשנייה בכל דרך ובכל הזדמנות. נרתמנו למשימה הזו באהבה, וכמובן שנמשיך לשמור על קשר לאורך כל ימות השנה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך