"אני צעיר מידי אין לי כח לזה. אני רוצה לחיות רגיל"

יניב ליברטי, בן 42 מאשדוד, מנסה להשיג תורם כליה לאי ספיקת הכליות שלו, בעיה כרונית ממנה הוא סובל כבר 4 שנים. לפני שנתיים נמצאה תורמת, אבל היא נפסלה. סוג הדם שלו A+ מאפשר לו למצוא תורם יחסית בקלות. יניב: "אני מחכה כמו כולם לרשימת המתנה אלא כן יבוא מישהו מיוחד". למעוניינים לעזור: יניב - 0545918238.
יניב ליברטי

כבר 4 שנים שיניב ליברטי מאשדוד רוצה לחזור לחיות כפי שהיה רגיל. הוא חוזר כל הזמן לרגע ההוא שבו הכליות שלו קרסו והפכו את חייו מהקצה אל הקצה. מאז הוא מנסה למצוא תורמים. יניב אומר את זה בצורה הכי גלויה ואמתית: "אני צעיר מידי. אין לי כח לזה".

יניב, 42, גרוש ואב לנער בן 16 כמעט והצליח למצוא תורמת אבל היא נפסלה. בפוסט מרגש שכתבה התורמת, אפרת רחל טייב, היא מבקשת מאחרים לעזור ליניב.

"חברים יקרים. גם אם אין לכם איך לעזור, אנחנו מתחננים שתשתפו הלאה. זו הודעה חשובה!!! זו בקשה לקבלת כליה חדשה  אחרי שמשרד הבריאות פסל אותי מלתרום כליה לחבר יקר, יניב ליברטי בן 42 שמתגורר באשדוד, גרוש פלוס ילד בן 16".

היא ממשיכה: "יניב שורד את חייו כבן אדם עם בעיה בריאותית. ולמרות הכל הצליח להראות עצמו כשווה כמו כולם מבחוץ. הבעיה הבריאותית היא בכליות. הכליות שלו אינן מתפקדות. יניב לא יכול היום לקבל איכות חיים נורמלית. זה יקרה רק על ידי קבלת כליה של אדם אחר. אני יודעת שיש במדינתנו בעיה רצינית של תרומת איברים וחששות גדולות בעניין הזה. אבל זו נתינת חיים".

היא מספרת על מה שעובר עליו: "יניב עושה דיאליזות  3 פעמים בשבוע. טיפולים קשים ומתישים. אבקש את האדם, שיסכים לתת ליניב חיים חדשים ולהוציא אותו ממעגל הדיאליזה. סוג הדם שלי יניב : a+. אני מאוד רוצה ומקווה, שימצא תורם מתאים שיוכל לתת לו תקווה לחיים. תבורכו. לפרטים נוספים: 0545918238 (לכל הצופה בפוסט שלי מתבקש לבצע שיתוף ולהעביר הלאה לכל סוגי האנשים  בבקשה בואו נציל נפש אחת בישראל".

דיאליזה, למי שאינו יודע, היא תהליך מלאכותי שבו תוצרי פסולת ונוזלים עודפים מוצאים מהדם. במצב נורמלי מבצעות הכליות תפקידים אלה. מי שכליותיהם ניזוקו או "נכשלו" ואינן מסוגלות לעבוד באופן תקין עלולים להזדקק לדיאליזה. הכליות מסננות כ-1500 ליטרים של דם מידי יום. הוצאת תוצרי פסולת מהדם היא חיונית לקיום חיים. אם הכליות מתפקדות באורח לא תקין תהיה הצטברות של תוצרי פסולת בדם. ללא דיאליזה, כמות תוצרי הפסולת בדם תגדל באופן הדרגתי עד לרמה מסוכנת. הם יהפכו לרעילים ויגרמו תרדמת ומוות.

אפרת רחלי טייב

מה שלומך יניב?

"ברוך השם מקווה לטוב ולבריאות".

תחזיר אותנו לרגע ההוא שאתה מגלה שהכליות שלך לא מתפקדות

"זה היה ביום אחד ששתי הכליות נפגעו כתוצאה מלחץ דם גבוה. יצאתי מהמקלחת והרגשתי שהגוף מתנתק לי. ככה פתאום. לא היה לי חשק לאכול לא כלום. הלכתי לרופא והוא אמר לי שהכליות נפגעו ושצריך דיאליזה".

אבל יניב סירב לקבל את רוע הגזרה. מבחינתו הוא לא רצה לעשות דיאליזה. הוא התכחש למצב שלו. יניב אמר לעצמו שהוא לא ייכנס עכשיו לדבר הזה. לקחו לו עוד שנתיים, חשובות מבחינת הבריאות שלו, להתחיל דיאליזה.

"אמרתי להם שאני לא עושה שום דיאליזה. מה אני צריך בגיל 38 את כל זה? עדיף לי למות ולא להתחיל את התהליך הזה. אבל בסוף דודה שלי ואמא שלי שכנעו אותי. הדודה עצמה גם חולה והיא כבר 9 שנים עושה דיאליזה. בכל התקופה הזו הרגשתי לא טוב, ירדתי במשקל הייתי נראה רזה, נראיתי לא טוב. כל זה גרם לי להחליט להתחיל לפני שנתיים דיאליזה".

ועכשיו אתה מחפש לך תורם

"יש לי ידידה, רחלי, שהסכימה לתרום לי כליה. באנו לבית החולים ועשינו בדיקות להיכנס לרשימת המתנה, בכלל לא חשבתי שהיא תרצה לתרום. במהלך הבדיקות היא הפתיעה אותי ואמרה לי "אני אתרום לך". הלכנו להיבדק והיא נמצאה מתאימה מבחינה פיזית. אבל אז משרד הבריאות פסל אותה כי היא מעשנת 5 סגירות ביום. עברנו לבית החולים ואחר וניסנו שם, אבל גם שם הייתה אותה תשובה ופסלו אותה. אני עכשיו מחכה כמו כולם ברשימת המתנה, אלא כן יבוא מישהו מיוחד ויתרום לי".

מה אתה מבקש?

"אם יש מישהו שיכול לתרום אהיה מאושר. יש לי סוג דם הכי קל בעולם. סוג דם שמתאים לכל בני האדם. אני צעיר מידי. אין לי כח לזה. אני רוצה לחיות רגיל."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך