רב חובל טובול

אדיר טובול הוא ותיק שחקני מ.ס. אשדוד, ויסיים את העונה כשיאן ההופעות של הקבוצה. השנה הוא קיבל את סרט הקפטן, כשהמטרה היא שיתרום מניסיונו הרב ויעזור לכוון את השחקנים הצעירים כל הדרך חזרה לליגת העל. טובול: "נציג כדורגל טוב ואטרקטיבי שיחזיר את האוהדים ליציעים ויחד נעלה ליגה"

בשנתיים וחצי האחרונות אדיר טובול לא היה חלק מהסגל של מ.ס. אשדוד ושיחק בסכנין, נתניה ויבנה, אך בתוך תוכו תמיד קיווה לסיים את הקריירה באשדוד. כאשר אייל לחמן אמר שהוא רוצה אותו, ונידם הרים לו טלפון, הדרך חזרה הייתה קצרה. היום כשהוא כבר בן 36, טובול הוא קפטן הקבוצה, וביום שבת יוביל את השחקנים למשחק הבית הראשון של העונה, שכולם רוצים לסיים במקום הראשון.

מתרגש?
"גם אחרי כמעט 20 שנה בבוגרים, עדיין יש סוג של התרגשות לפני כל משחק. מי שלא מתרגש כנראה לא נמצא במקצוע הנכון. בשבת כמובן שתהיה התרגשות מיוחדת. גם פתיחת עונה, גם חזרה לאשדוד וגם ציפיות גבוהות מהקבוצה".

אתה חייב להודות שהציפיות מוצדקות.
"אני יכול להבין את הציפיות. כולם רוצים לעלות חזרה לליגת העל ובנו סגל לצורך מטרה זו, אבל צריך לזכור שהליגה ארוכה וקשה ואסור לזלזל באף קבוצה כי קבוצות יגיעו לשחק נגדנו עם עודף מוטיבציה וזה אף פעם לא קל".

הזכרת את הסגל, הוא לא נופל ממספר קבוצות בליגת העל.
"רוב השחקנים מהעונה שעברה נשארו, והם שחקני ליגת על לכל דבר. גם רועי דיין וקובי דג'אני שהצטרפו היו מבוקשים בליגת העל ויש עוד מספר שחקנים מצוינים שהצטרפו גם הם, אבל כמו שאמרתי עם סגל לא עולים ליגה, אלא עם ניצחונות ונקודות וצפויה לנו עוד עבודה קשה".

עבודה קשה זה משהו שלחמן הרגיל אתכם מההתחלה.
"האמת כן, עוד בטרום העונה היינו עושים שני אימונים ביום, גם בימים שהיה לנו משחק אימון. במחנה האימונים בבולגריה רוב הפעמים היו לנו 3 אימונים ביום. אין ספק שלחמן מאמין בעבודה קשה ואין לי ספק שמבחינת כושר ופיזיות נהיה הכי טובים בליגה".

איך באמת אתה מסכם את מחנה האימונים?
"יש הרבה חבר'ה צעירים וחבר'ה חדשים ונסיעות מסוג זה מטרתן גם לגבש את השחקנים ולהפוך אותם לקבוצה. אני חושב שבסך הכל היה מחנה מוצלח ועמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו, כולל לנצח את צסק"א סופיה (צוחק)".

עברתם חוויה לא נעימה שם.
"האמת אני הייתי בחדר ההלבשה כשזה קרה. כבר הוחלפתי וירדתי להתקלח, אבל פתאום ראיתי את כולם רצים פנימה בהיסטריה וזה היה די מפחיד. מה גם שהיינו נצורים בתוך חדר ההלבשה מבלי שאנחנו יודעים מה קורה בחוץ עם יתר השחקנים ואנשי הצוות".

האשימו אתכם במשחק ברוטלי. גם בליגה נראה את זה?
"זה שטויות. אף שחקן של סופיה לא ירד פצוע או על אלונקה. תראה את הרגל שלי, יש לי עד עכשיו סימנים מדריכה של אחד השחקנים שלהם עליי ולא רצתי לבכות בתקשורת. כן אנחנו נחושים, כן נשחק חזק ונילחם על כל כדור אבל הכל בצורה ספורטיבית כמובן. בכלל, אני חושב שמה שיאפיין אותנו זה כדורגל יפה ואטרקטיבי, על זה ידברו".

אתה חושב גם שזה מה שימשוך קהל חזרה ליציעי הי"א?
"אני לא הייתי כאן בעונה שעברה ולא הייתי עד למה שקרה עם הקהל למרות שעקבתי מרחוק. ראשית, אין ספק שלקבוצה הזו יש הרבה אוהדים גם אם בשנים האחרונות הם באו פחות למגרשים. שנית, אנחנו יודעים שחלק גדול מאוהדי הכדורגל מתחבר להצלחות ואנחנו נעשה הכל כדי לספק להם העונה הרבה רגעי שמחה וניצחונות. החיבור של שני הדברים האלו לדעתי יחזיר את האוהדים ליציע, ויחד איתם נחזיר את הקבוצה לליגת העל".

תפרוש כאלוף הליגה?
"לפרוש? אני עוד לא יודע. קודם כל יש שלושה תארים העונה, ועל שניים מהם אנחנו בטח יכולים לפנטז. כשנתקרב לסיום העונה נדבר שוב על העניין של הפרישה, עד אז יש לי משימה חשובה לעמוד בה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך