לא עלינו: כל מה שחייבים לדעת על ביטוח מחלות קשות

יש דברים שלא נעים לדבר עליהם’ כמו ביטוח מחלות קשות – אבל חייבים. בתקופה בה השכיחות של מחלות לב וסרטן גבוהה מאי פעם – חשוב לדעת את כל האופציות האפשריות
תמונה: shutterstock

עם יד על הלב, כמה מאיתנו אוהבים להתעסק בענייני הביטוח? לעשות השוואת מחירים, לדבר עם נציגים, לבדוק את הכיסויים של כל ביטוח– מטלות לא מהנות במיוחד, בלשון המעטה.
כשמדובר בביטוח רכב או בית, זה סתם לא מהנה, אבל ביטוח מחלות קשות דורש מאיתנו לדמיין כמה מהתרחישים הגרועים ביותר, כמו מחלה קשה איתה מתמודד מישהו מסביבתנו היקרה לנו.

בדיוק כפי שתוכנית חיסכון מיועדת ליום שחור, בתקווה שזה לעולם לא יגיע – גם ביטוח מחלות קשות מיועד למקרה שמקווים שלא יתרחש לעולם. במקרה והתרחיש יתממש – הביטוח שרכשנו, יעזור לנו להתמודד טוב יותר עם הסיפור שנחת עלינו. 

ביטוח מחלות קשות – מה זה בעצם?

מיד לפי השם, כבר אפשר להבין שזהו ביטוח המיועד למקרה בו אצלנו או אצל בני זוג או ילדינו, תתגלה מחלה קשה.
אמנם, על פי רוב, לכל אזרח כבר יש כמה וכמה ביטוחים הכוללים סיוע רפואי, כגון ביטוח ממלכתי של קופת החולים, ביטוח משלים של הקופה, ואולי גם ביטוח חיים, ביטוח תאונות, אובדן כושר עבודה וכן הלאה, אך בניגוד לשאר הביטוחים, ביטוח מחלות קשות אינו מממן באופן ישיר תרופות או הליך רפואי. 

מה כן? במקרה ויממשו את הפוליסה, הביטוח ישלם סכום כספי בלתי מבוטל – לרוב, כמה מאות אלפי שקלים לפחות, ועל פי תנאי הפוליסה.
סכום זה יסייע להתמודד עם מצב בו המשפחה כולה עוברת טלטלה לא פשוטה. 

מתי כדאי להצטייד בביטוח מחלות קשות?

התשובה הפשוטה היא – מוקדם ככל האפשר, ובוודאי עבור מי שיש לו ילדים ומשפחה.
בתקופה הנוכחית, מחלות כגון סרטן, סוכרת ובעיות לב, מתגלות אצל רבים באוכלוסייה – גם בגילאים צעירים יחסית.
כשמתגלה מחלה קשה, מעבר לקושי הנפשי והרפואי, במקרים רבים, אחד או יותר מבני הזוג מפסיקים את עבודתם כדי לטפל בבן הזוג או בילד החולה וההכנסה נפגעת או אף נעלמת כליל.
ובמקרים בהם שני בני הזוג לא יכולים לעבוד, והצורך לשלם על משכנתא, גני ילדים, קניות בסופר עדיין קיים, הפגיעה הכלכלית קשה מאוד. ותשלומי הביטוח, יאפשרו לעבור תקופה זו עם דאגה אחת פחות. 

ביטוח מחלות קשות – מה הוא כולל?

עיקר הביטוח הוא הפיצוי הכספי, אך ניתן להוסיף לו עוד כיסויים – שיקלו על ההתמודדות עם המצב הקשה במשפחה, בין היתר, כוללים כיסויים אלו ליווי רפואי אישי לחולי סרטן, שירותי רפואה משלימה, בדיקות סקר, גישה מהירה לבדיקות דימות, ומסלול לאבחון מהיר.
כל אלו מאפשרים להשלים את האבחנה במהירות, להתחיל בטיפול הנכון בהקדם האפשרי ולספק לחולה תמיכה פיזית ונפשית. כיסוי נוסף מאפשר קבלת פיצוי גם על מחלות ומצבים רפואיים נוספים. 

רשימת מחלות בביטוח מחלות קשות

רשימת המחלות המכסה ביטוח מחלות קשות מבוססת על רשימה אותה קבע המפקח על הביטוח במשרד האוצר, ונכנסה לתוקף ב-2016.
על פי החלטת המפקח, כוללת הרשימה מחלות קשות הנפוצות בישראל, בהן הגורם הראשון במעלה למוות – סרטן, והגורם השני בשכיחותו – מחלות לב.
מחלות ומצבים רפואיים נוספים המופיעים ברשימה הם טרשת נפוצה, התקף לב, קרדיומיופתיה, ניתוחי מסתמי לב ומעקפים, שבץ מוחי ועוד. 

לרשימה זו, הוסיפו חברות הביטוח השונות מחלות נוספות. כך למשל, ביטוח מחלות קשות של ביטוח ישיר מכסה גם ניתוח לב פתוח ומעקפים, שחמת הכבד, COPD, פוליו בילדים ומצבים כמו עיוורון, חירשות, פרקינסון ודמנציה. 

בשורה התחתונה – ביטוח מחלות קשות, האם זה כדאי?

כפי שציינו מוקדם יותר, ביטוח מחלות קשות מכסה מחלות ששכיחותן באוכלוסייה הישראלית הולכת וגוברת – כך שלמרבה הצער, אף אחד אינו חסין מפניהן.
כדאי גם  לקחת בחשבון שלא פעם מדובר במצב רפואי או מחלה כרונית, המלווה את החולה לאורך שנים ופוגעת בתפקוד המשפחה. הפיצוי הכלול בביטוח מחלות קשות, עוזר למשפחה בהתמודדות לא פשוטה זו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך