"זה כבר 12 שנה ברציפות שאנחנו במעמד הגמר. אין דבר כזה בעולם"

טאלי קריאף, יו"ר קבוצת הכדורסל מכבי בן בנות אשדוד, מדברת על העונה הקודמת ועל הקבוצה בעבר ובעתיד. היא מגלה כי שינוי מעניין מאוד צפוי בתפקיד המאמן. טאלי כבר 11 שנה בתפקיד ולמי שתוהה היא לא מתכוונת לעזוב: "יש לי הסכם לא כתוב עם ראש העיר, שכחל עוד הוא בתפקיד אני בתפקיד". למקום אחד היא לא תגיע למרות שהיו לה הצעות – לפוליטיקה.
הצלחת מהעונה שעברה
טאלי קריאף עם המאמן עדן ענבר משמאל ואורי בן סימון, בימים של אליפות.

לדבר עם טאלי קריאף זה תמיד מרתק. טאלי, יו"ר קבוצת הכדורסל של מכבי בן בנות אשדוד, סגנית אלופת המדינה בכדורסל, היא שילוב של משהי שיודעת לבחור את המילים שלה, אבל לא חוששת להגיד אותם בפה מלא, גם אם מדובר בביקורת ולא משנה כלפי מי או מה. טאלי היא אחת הדמויות שמייצגות יותר מכל בישראל את ענף כדורסל הנשים. היא 11 שנים בתפקידה ובמהלכן השיגה הכי הרבה תארים בארץ. 6 אליפות 4 גביעים ושלושה דאבלים. קריאף הסכימה להתראיין לאחר זמן רב יחסית ודיברה על העונה האחרונה שבה הקבוצה הגיעה כמעט לזכייה בגביע וכמעט לאליפות, על כל התקופה שעברה ובעיקר לאן פניה ופני קבוצתה. איך אמרנו, הכל מחושב וגלוי.

יש שמועה שאת עוזבת?

"כל שנה אני רוצה לעזוב מה חדש? אבל יש לי הסכם לא כתוב עם ראש העיר, שכל עוד הוא בתפקיד אני בתפקיד. זה מה שהוא אומר לי".

מה קרה השנה? הכל היה ליד. תואר האליפות הלך לכן במשחק האחרון ועוד בבית אחרי שהובלתן בפער.

"נכון. הכל ליד. כנראה שזה לא היה צריך להיות שלנו. יש מישהו פה שמחליט הכל, מי אנחנו ליד האל. מה ששלי שלי. כשזה לא שלי זה לא שלי. עשינו את המקסימום, טיה פרסלי נפצעה בסוף והיא כח משמעותי בחמישייה. זה תירוצים, אבל זה משפיע. אבל כמו שאמרתי, כנראה זה לא היה שלי. להיות כבר 12 שנה במעמד הגמר סל רצוף, זה שיא. אין דבר כזה בעולם"

 12 שנה??

"כן. זה להגיע לטופ ולהחזיק קבוצה עד השניות האחרונות של העונה. זה אומר שיש דרך מחויבות ואמונה, אבל לפעמים קורה משהו. הובלנו 13 הפרש במשחק האחרון על האליפות, זה היה בידיים שלנו. אבל כנראה כמו שאמרתי זה לא היה צריך לקרות"

המאמן עדן ענבר שילם במשרה על זה

"אנחנו רוצים דם חדש במערכת, לנסות דברים אחרים. עדן  לא אשם. רוצים לרענן את לופ המאמנים הרגיל. יהיה  מאמן או מליגת העל גברים או מאמן זר מה-WNBA. אנחנו צריכים באמת לחשוב מה. במיוחד אם הולכים לאירופה".

"לא אשם". עדן ענבר.

באמת מה עם אירופה? הולכים בכל הכח?

"קיבלנו בימים האלה את ההרשמה. ליורוקאפ. יש תמיכה מצד ראש העיר ומצד יורם אסרף. מנכ"ל רשות הספורט העירונית. אנחנו רק צריכים לתכנן. צריכים למצוא סגל שיהיה ראוי. מה העלויות. אנחנו עכשיו במשא ומתן מסתכלים, בוחנים, יש לנו זמן. אם נראה שסגל ראוי זה תקציבים שאין לנו אותם, לא ניסע בשביל לעשות וי באירופה. יש פה אחריות".

כבר שלוש שנים שאתן לא לוקחות אליפות. מתגעגעת להיות אלופה?

"ברור שכן. בגלל זה אנחנו עושים הכל בכדי להיות אלופות ונמצאים במעמד קבוע. לפעמים זה לא מתפקשש, פציעות, מלחמה. מה שבשליטתנו, אנחנו עם 100 אחוז שם. לפעמים גם 200 אחוז".

כולם היו רוצים אותך בפוליטיקה, המקומית בוודאי, אולי אפילו הארצית. היו לך גם פניות. מתי נראה אותך שם? בנינו את ראויה פלוס

"פוליטיקה ממש לא מעניינית אותי. אבל ממש לא"

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך