הלוחמת מאשדוד ששמרה על ביטחונם של 70 אלף איש

כולם חששו ממה שיקרה במצעד הדגלים השבוע בירושלים. לוחמי ולוחמות מג"ב התפרסו בירושלים בכדי למנוע מהומות בין יהודים לערבים. אחת הלוחמות שדאגה שהאירוע יעבור בשקט היא סמלת ראשונה שלי ווסקר, 20 מאשדוד, שמשרתת בגדוד "העיר העתיקה" ונטלה חלק באבטחת האירוע. שלי: "לשרת את המדינה זאת גאווה גדולה ובירושלים בפרט, זה נותן סיפוק ענק".
סמלת ראשונה שלי ווסקר בירושלים. (צילומים: דוברות מג"ב)

למי שלא היה כאן בטעות בזמן האחרון, או לא היה מעודכן במה שקורה בישראל, במיוחד השבוע, אז רק נזכיר שבשבוע שחלף כל המדינה חששה שמצעד אח, מצעד הדגלים, בו מונפים דגלי ישראל, יגרום להסלמה באזור ולירי לעבר ישראל מעזה, מכאן לתגובה ישראלית ושוב למלחמה.

מצעד הדגלים עבר בשקט. הקרדיט הוא בעיקר לכוחות הביטחון ביניהם לוחמי ולוחמות משמר הגבול שהיו ערוכים לכל תרחיש ופעלו במהירות ובנחישות ומנעו הסלמה. אחת מהן היא משלנו, מאשדוד, שלקחה חלק פעיל באבטחת הצעדה. תכירו ותעשו הרבה כבוד לסמלת ראשונה שלי ווסקר, בת 20, מאשדוד בוגרת תיכון מקיף י' שבעיר, לוחמת מג"ב..

כשהתגייסה, השתבצה להיות רל"שית במנהל האזרחי אך הרגישה שהיא לא ממצה את עצמה "תמיד רציתי להיות לוחמת והתפקיד הזה לא סיפק אותי. נלחמתי שמונה חודשים בשביל להגיע למג"ב ובסוף הצלחתי להשיג שיבוץ מחדש".

לאחר הכשרת הלוחמים והלוחמות במשמר הגבול, הגיעה לסמלת ראשונה שלי ווסקר לתגבור בירושלים והחליטה ששם היא רוצה להישאר. כיום, היא משרתת בגדוד העיר העתיקה. "לשרת את המדינה זאת גאווה גדולה ובירושלים בפרט, זה נותן סיפוק ענק".

מפקד מרחב מג"ב ירושלים תנ"צ מאיר אליהו לצד מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן.

השבוע במסגרת אירועי יום ירושלים וצעדת הדגלים, שלי לקחה כאמור חלק באבטחת 70,000 האזרחים שהגיעו לחגוג את יום ירושלים ברחבי העיר העתיקה והכותל המערבי. על התחושות באבטחת האירוע היא מציינת: "תמיד צריך לחשוב מאיפה יכולה לצוץ סכנה, איך אפשר למנוע אותה תוך שמירה על הסדר הציבורי בכדי לא לעורר בהלה ולחזק את תחושת הביטחון בקרב המשתתפים שבאו לשמוח ולחגוג" .תושבי העיר מאחלים לשלי הצלחה והמשך שירות המשמעותי.

מצעד הדגלים הוא מצעד המתקיים מדי שנה ביום ירושלים (בתאריך כ"ח באייר) בירושלים, כדי לחגוג את איחוד העיר ואת חידוש הריבונות היהודית והישראלית במקומות הקדושים ליהודים, בעקבות הניצחון בקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים. המצעד מלווה בריקוד, בשירה ובהנפה של דגלי ישראל.

גם  מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן התייחס לאירוע החשוב ולפעילות המצוינת של שוטרי שוטרות מג"ב: "אלפי לוחמים ולוחמות של החיל נפרסו ברחבי הארץ לטובת אבטחת אירועי יום ירושלים. יחידות סדירות, לצד פלוגות מילואים ומאות מתנדבים מוכנים ודרוכים לכל תרחיש, בכדי לאפשר לציבור לחגוג בכל יום בשנה ובמועדי ישראל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך