השקט שלפני…

קבוצת הכדורגל של מ.ס אשדוד בשלב ההיערכות. הקבוצה מתכוננת לעונה הבאה. המאמן רן בן שמעון יצטרך להחליט עם ראשי הקבוצה איזו קבוצה תהיה בעונה הבאה, האם יהיה משקל גם לשחקני קבוצת הנוער שיעלו לבוגרים, או ילכו בעיקר על רכישות? אבל אלה רק חלק מהשאלות. לאשדוד כרגע 7 זרים ויצטרכו להחליט מי מהם יישארו, כנראה חלק קטן מהם. מ.ס אשדוד תפתח את ההכנות לעונה ב-26.6 ותצא למחנה אימונים ככל הנראה ב-15.7
בן שמעון. זמן החלטות. (צילומים: טל אקוקה).

הגביע שהניף קפטן באר שבע מיגל ויטור לפני זמן לא רב, לאחר הגמר מול מכבי חיפה, עשה הרבה שמח בדרום, בואכה הנגב, אבל עשה גם סדר קצת צפונה משם, באשדוד, ואם נהיה יותר מדויקים בקבוצת הכדורגל של מועדון ספורט אשדוד. הזכייה בגביע של באר שבע הבהירה כי אליניב ברדה ימשיך סופית בקבוצה כמאמנה (התלבט מאוד אם להמשיך -מ.ס) ויחתום לכמה עונות. זה סגר את "רולטת" השמועות לגבי רן בן שמעון, מאמנה של מ.ס אשדוד, האם יגיע לתפקיד המאמן בבאר שבע. בן שמעון גם כך מבחינתו הודיע כל הזמן שהראש שלו באשדוד לעוד שנתיים, לפי חוזהו. עכשיו יהיה שקט גם מרעשי הרקע מסביב ובקבוצה יוכלו להמשיך בהכנות לעונה הקרובה אולי קצת יותר בשקט ועם הרבה יותר הפנמה מצד כולם.

רן בן שמעון וראשי הקבוצה צריכים להחליט לאן פניה של אשדוד העונה. האם הפנים הם לעונה שבה השחקנים הצעירים שיגיעו מהנוער, וכאלה שמשחקים בקבוצה, כמו עוז בילו, שלו הרוש, זוהר זסנו וחמודי כנעאן (נתייחס אליהם בהרחבה בפסקה הבאה), הם אלה שימשכו את הקבוצה, או שילכו על רכש מאסיבי. קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד זכתה למי ששכח, באליפות המדינה (לראשונה בתולדותיה) וכמה משחקניה הבולטים מסיימים גיל נוער, ביניהם אדיר לוי, מיכאל בן עמי ושקד חכמון קפטן הקבוצה. שלושה שחקנים שבהחלט יכולים להשתלב בסגל (במיוחד בהתקפה) ואולי אפילו כמו שאמר מאמן הנוער אלי לוי, "אחד מהם או יותר יכולים בהחלט לשחק אפילו בהרכב". בן שמעון מגיע למשחקי הנוער ומכיר את השחקנים האלו. מעניין יהיה לראות אם ואיך ישתלבו.

עוד שנתיים. בריהון.

לגבי  דור הביניים של הצעירים שכבר השתלבו, כמו שלו הרוש, עוז בילו, זוהר זסנו וחמודי כנעאן, הרי שמעניין יהיה כאן לראות שני דברים. האם הם יהיו דומיננטיים יותר מאשר היו בעונה שעברה, או שאולי הם בכלל יעזבו לקבוצות אחרות. ברור שכולם מחוזרים, אבל אשדוד היא שתצטרך להחליט אם הם יישחקו לפחות עוד עונה או ייתנו להם ללכת. ההרגשה שלנו שזה לא יהיה גורף. ייתכן שחמודי כנעאן ילך אם וכאשר תגיע הצעה גבוהה (יש קבוצות שהוא בגלוי ברשימות שלהן), אבל זה לא ברור לגבי היתר. הצעה כנראה תגיע או שכבר הגיעה ואשדוד תצטרךכאמור  גם להחליט.

השאלה הבאה היא לגבי הישראלים הבוגרים. לאחרונה סיכמה אשדוד עם יעקב בריהון לעוד שתי עונות. הוא ההחתמה הראשונה, אבל ברור שיהיו נוספות. השאלה היא אילו החתמות. האם אלה יהיו שחקנים כמו לפני שתי עונות שהיו שוברי שוויון והיו הצהרת כוונות (שלומי אזולאי, רועי גורדנה, שיגב יחזקאל). נחכה ונראה ממש בקרוב. אחד המקומות הכי בולטים להצהרה כזו הוא בתקפה. חלוץ ברמה גבוהה, שהקבוצה מאוד צריכה, יעשה את ההבדל. חלוץ ברמה גבוהה אבל כזה שהוא שם מוכח, יעשה את ההבדל לא רק במגרש אלא גם בתודעה.

אחד הזרים שחוזרים מהשאלה. באגיוקו. (מנהלת הליגות)

הגענו לנקודה אולי הכי מרכזית שיש לקבוצה כרגע. אשדוד תצטרך להחליט על איזה זרים היא מוותרת. כן, לא טעינו, לא איזה זרים היא תחתים אלא איזה זרים היא תשחרר. חלק מהזרים חוזרים מהשאלה. בקבוצה רשומים כזרים, זכאריה מוגיס, מוסא באגיוקו, דיוויד ניאנג, מונטריי קמהאני (שפצוע ולא יפתח את העונה), טימוטי אוואני וננאד צבטקוביץ'. לזה תוסיפו את מרטין אטמנגה, ששיחק בנוער, עלה לבוגרים והוחתם ל-5 עונות. שבעה זרים להשאיל. יהיה מעניין לראות את מי, למרות שנראה שמי שהושאלו, יושאלו שוב.

ואם כבר זרים, אז עוד שאלה שעולה בהכנות. האם הבלם הסרבי ננאד צבטקוביץ' יישאר. ברור לכולם שננאד מחוזר על ידי קבוצות בארץ ובחו"ל. מכבי חיפה רוצה אותו מאוד. גם אירופה היא אופציה ואפילו הליגה האמריקאית בכדורגל. לשחקן יש חוזה לעד שתי עונות, אבל הצעה גבוהה תשחרר אותו. אז אשדוד תצטרך לחפש בלם ברמה גבוהה במקומו. צבטקוביץ' הוא חוליה חשובה מאוד בהגנה ובקבוצה, כולם יודעים את זה.

 

מחוזר. צבטקוביץ.

אשדוד תפתח את אימוניה ב-26.6. יש זמן וברור שראשי הקבוצה בצוותא עם המאמן עובדים כבר מזמן על העונה הבאה. ב-15.7 היא יוצאת למחנה אימונים, כנראה בסלובניה, שם הסגל צריך להיות כבר מגובש. השנה בניגוד לעונה שעברה אין לחץ של זמן, כי אשדוד לצערה לא באירופה. דבר אחד הוא דיי ברור, בקבוצה היו רוצים מאוד לעשות הכנה טובה שתביא את הקבוצה ….לאירופה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך