הדרה או לא הדרה

המודעה לכנס הנשים שיצרה מהומה

יו"ר פורום "אשדוד רוצה שינוי" טוען להדרת נשים במודעה של כנס קיץ לנשים במשכן לאומניות הבמה, כי ראשה וגופה של האישה בה מכוסה בפרחים. האומנית שיצרה את המודעה: "למי שעוקב אחרי ולמי שלא, זהו דפוס קבוע באיורים שלי בהם במקום ראש אני ממקמת חפץ או פרחים".
המודעה המדוברת

מודעה של המשכן לאומניות הבמה, יצרה מהומה לא קטנה. ב-4.7 ייערך כנס קיץ לנשים במשכן. במודעה נראית אישה מכוסה כולה כמעט מכף רגל ועד ראש בפרחים. רוני סאיג, יו"ר הפורום "אשדוד רוצה שינוי" טוען כי זו הדרת נשים. המאיירת שיצרה את המודעה, גלית קורן, טוענת כי לא רק שלא מדובר בהדרה, אלא בדפוס קבוע ביצירות שלה וביצירת שיח לא מכבד, משפיל, צורם ופוגעני.

רוני סאיג יו"ר פורום אשדוד רוצה שינוי: "בעיריית אשדוד לנשים אין דמות ואין פנים. הן הפכו לרואות ואינן נראות. למראה המודעה אני חש תחושת קבס קשה(!) לא רק שעיריית אשדוד נעדרת עשייה, אכיפה וטיפול ראויים ברחובות העיר, כעת מהמודעה נראה כי העירייה בעצמה החלה להדיר נשים?!

ראש העיר, סגניו הרבים, ממלאי מקומו, חברי וחברות הקואליציה אתם ואתן צריכות להתבייש שכך נוהגת העירייה. הפכנו מעיר בעלת ציביון חילוני, מסורתי, ציוני, לעירייה המתנהלת עפי קודים חרדיים ליטאיים פסולים(!) בושה וחרפה. תדענה כל הנשים בעיר, ידעו כל הגברים החפצים בשוויון".

רוני סאיג יו"ר פורום "אשדוד רוצה שינוי".

המאיירת שיצרה את המודעה הגיבה לטענות: "נעים מאד, גלית קורן, מאיירת ומעצבת גרפית. פמיניסטית – חילונית. ילידת אשדוד, בשנתיים האחרונות מתגוררת בקיבוץ גברעם. אני איירתי את האיור. (המקסים) בעייני. למי שעוקב אחרי ולמי שלא, זהו דפוס קבוע באיורים שלי בהם במקום ראש אני ממקמת חפץ או פרחים. ניתן לראות איורי עבר שאויירו לקפה נטו ופורסמו ברחבי הארץ. אני רוצה לשתף אתכם שאמנות, נעשית מהבטן והלב.. (שלי במקרה הזה). אמנות היא רגש. כשתכננתי את האיור הזה לא עמדה בפני ״דת״, המילים שהיוו לי השראה היו אוניברסליות, שמחה, יופי, שפע, ייחודיות, משהו שיתפוס את העין, נשיות, פריחה וצמיחה. הפרחים באים להמחיש את יופיה של האשה באשר היא, ללא הבחנות של דת וגיל. אני מודעת לזה שלא תמיד ולא כולם יאהבו את האמנות שלי, אבל! וזה אבל גדול! אני מאמינה בלכבד… השיח כאן הפך למאוד לא מכבד, למשפיל, צורם, פוגעני והכי חשוב, הוצא מהקשרו לחלוטין. האיור שלי יצא ממקום של תמימות ונפגש עם פופוליזם נמוך. היד קלה על המקלדת, תזכרו שמאחורי המסך, יש אנשים".

סאיג הגיב: "גלית קורן היקרה בעוד את איירת את המודעה בתום לב ומתוך כוונה להעצים, לצערי הרב נעדרת קונטקסט פוליטי, אותו אנחנו חיים בעיר אשדוד מעל ל 3.5 שנים. 3.5 שנים בהן:
1. תיעדנו מעל ל 100 השחתות שלטים של נשים.
2. בהן המשטרה והעירייה לא עשו כל אשר אל ידן על מנת למגר את התופעה הבזויה של הדרת נשים במרחב הציבורי.
3. בהן התגובה הרפה היחידה אותה הצלחנו לקבל בעקבות ארגון הפגנת ענק (אשר בוטלה בעקבות מחדל הר מירון, ומתוך כבוד למותם של 45 אנשים) עסקה בלבישת חולצות למספר רגעים.
4. למרות ניסיונות חוזרים ונשנים לקבל הודעת גינוי רשמית מסיעת יהדות התורה הדבר לא הסתייע.
5. העבריינים עודם חופשיים, השחתת השלטים והדרת הנשים בעיר נמשכת במלוא עוזה.

האיור שלך יצא כדברייך ממקום של תמימות, אך הוא פגש מציאות שונה לגמרי. והונח כמו ״מלח גס״ על פצע פתוח ומדמם. לא בך האשם, לכאורה האשם במי שידעו במשכן לאומנויות בבמה בעיריית אשדוד את גודל הסערה, את הנפיצות, את הכאב, אך בחרו בשוויון נפש להסתיר ולזרות מלח על הפצעים. אותי לימדו ש: ״חכם אינו נכנס לבור, שטיפש אינו יודע לצאת מימנו״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך