חזון אחרית הימים – כל העיתונאים באשדוד מסכימים עם ד"ר לסרי!

ביום ראשון האחרון הגעתי יחד עם אנשי התקשורת המובילים באשדוד ללשכת ראש העיר, להשתתף במסיבת העיתונאים המסורתית לקראת פתיחת שנת הלימודים. בין כל הדיווחים והמספרים שעלו לאורך האירוע התקשורתי, היה רגע אחד מאוד לא שגרתי, בו גם נציגי התקשורת שבדרך כלל לא מפרגנים לראש העיר, שהסכימו עם ראש העיר כי נעשה עוול למערכת החינוך העירונית בעניין תוצאות בחינות הבגרות מטעם משרד החינוך.
שי תור

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הסביר בצורה הכי עניינית ופשוטה, כשהוא מציג גרף נתונים שאי אפשר להתווכח סביב המספרים המככבים בו, שמוכיחים הלכה למעשה שתוצאות הבחינות הבגרות באשדוד נוסקים כלפי מעלה, אם לוקחים בחשבון את מוסדות החינוך הנמצאים תחת פיקוח עיריית אשדוד, לעומת כלל "התלמידים" בעיר הנמל, המצויים בסטטיסטיקה, גם אם ברור שלדוגמא בני הנוער החרדים לא ניגשים לבחינות הבגרות ובאופן אוטומטי מורידים את האחוז העירוני מבחינת משרד החינוך.

שימו לב לזינוק המרשים בתוצאות בחינות הבגרות. בשנת 2010 באשדוד נרשמו 78 אחוזי הצלחה בבתי הספר המקיפים המצויים תחת פיקוח הרשות, שנה לאחר מכן התוצאות עלו ל-85 אחוזי הצלחה, נתון שלא השתנה בשנת 2012. שנה לאחר מכן אשדוד עמדה על 86 אחוזי הצלחה בבחינות הבגרות, ובשנה החולפת אשדוד הגיעה לנתון שיא מדהים של 90 אחוזי הצלחה. מדובר בילדים שאנחנו מכירים, שלומדים במקיפים בסביבת המגורים שלנו, שבחלק מהם נרשמו 100 אחוזי הצלחה, נתון מדהים בכל קנה מידה. ברגע שסופרים את הנתונים הכלל עירוניים, כולל בתי הספר החרדים, הנתון הרשמי של משרד החינוך עושה עוול לאשדוד, עם 64 אחוזי הצלחה בשנה החולפת.

ד"ר לסרי אמר במסיבת העיתונאים: "תגידו לי אתם, מה אני יכול לעשות? הרי מדובר כאן בתופעה שברורה לכולם, שיש מוסדות חינוך שפועלים לא תחת הפיקוח שלנו, חלק מהם של הציבור החרדי, ואין לנו שום יכולת להשפיע ולקדם את התוכניות החינוכיות שלנו באותם מוסדות. אני בטוח שגם אלה שמחפשים כל שבוע כותרות שליליות נגדנו ונגד העיר, יודעים את האמת, שיש בעיר מהפכה חינוכית של ממש, עם תוצאות מדהימות ברוב מוחלט של בתי הספר התיכוניים הפועלים תחת הפיקוח של הרשות, וגם אנשי המקצוע המובילים בארץ יודעים זאת. מה אני יכול לעשות מחר אם יגיעו לאשדוד עשרות אלפי עולים, והילדים שלהם מן הסתם לא ייגשו לבחינות הבגרות? אז אחוזי ההצלחה בבחינות הבגרות מבחינת משרד החינוך ירדו ל-40 אחוזים, ואנחנו לא נוכל לעשות שום דבר מול אותם נתונים. מה שכן, בכל מה שקשור למוסדות המצויים תחת הפיקוח שלנו, אנחנו אחראיים וגם רואים את התוצאות. אנחנו גאים בבני הנוער באשדוד, שמוכיחים שהם מהאיכותיים בארץ, ולא נופלים מאף עיר אחרת בארץ. אנחנו לא מסתכלים רק על התוצאות המרשימות, אלא בוחנים את איכות תעודת הבגרות, כדי שהצעירים יוכלו להיכנס לאחר השירות הצבאי בקלות לכל מוסד אקדמי עם אפשרות לבחור בכל מסלול, גם באלה הקשים ביותר".

גם העיתונאים הסקפטיים ביותר הסכימו עם הניתוח הפשוט והאמיתי של ד"ר לסרי, וכך נרשם רגע לא שגרתי של שיתוף פעולה וחיוכים בין הצדדים. בהחלט חזון אחרית הימים…

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך