"יש מי שחולם להיות אסטרונאוט. אני חלמתי מגיל קטן להיות לוחם בצה"ל"

אהרון ספר, בן 19 מאזור י"א באשדוד, עלה בגיל 4 מצרפת וכבר בגיל צעיר חלם, שנים בודדות לאחר שהגיע לארץ, להיות לוחם בצה"ל. היום הוא משרת בגדוד 53 של השריון וממליץ לכל מי שיכול לעלות ולשרת את המדינה: "צריך לשרת את מדינת היהודים ולשמור עליה".
אהרון ספר (צילומים: דובר צה"ל)

כל אחד והחלום שלו. מה לעשות. יש מי שחולם להיות רופא, מי שחולם להיות כבאי, מי שחולם אולי להיות אסטרונאוט ומסתבר שיש מי שחולם להיות לוחם קרבי בצבא ההגנה של ישראל.

זה הסיפור של סמל אהרון ספר, בן ה-19 מאזור י"א באשדוד. הוא חלם להגיע לצבא ההגנה של ישראל, עלה מצרפת והיום הוא לוחם קרבי בפלוגת אלון של גדוד 53.

אהרון נולד וגדל בצרפת, עלה לארץ בגיל ארבע עם משפחתו, שני הורים ועוד שני אחים. האח הגדול שלו גם משרת בצה"ל והיה עתודאי, האח הקטן עוד לא התגייס, אבל ברור לאן הכיוון שלו. ביסודי אהרון למד בבית הספר חופית ובחטיבת הביניים והתיכון במקיף ו', שם למד במגמת מחשבים ופיזיקה.

הוא מספר מה הביא אותו לשירות הקרבי המיוחד שלו. אהרון: "החלום שלי תמיד היה כזה. כמו שאחד חולם להיות אסטרונאוט, אני חלמתי  להיות קרבי. ידעתי שאם אהיה חייל בישראל, אהיה חייל קרבי".

כשעמד להתגייס אהרון החליט להתגייס עם אחד החברים הטובים שלו לחטיבת הנח"ל אבל בסופו של דבר אהרון הגיע למסייעת בחטיבת השריון 188 בנובמבר 2020. ביולי 2021 הגיע לגדוד 53, שם קיבלו אותו בידיים חמות. כמה חמות? עד כדי כך שהוא מבין שמבחינתו זה היה הייעוד שלו.

סמל ספר וחבריו לגדוד.

אהרון מספר כי הוא אדם אחר מאז התגייס: "למדתי הרבה דברים גם על עצמי. למדתי שאני יכול לעשות דברים בלי לפחד או להבין את היכולות שלי. לדעת שאני יכול הרבה יותר. הכרתי גם אנשים מיוחדים וגילתי דברים שלא הייתי מכיר בשום מקום".

כמי שעלה לארץ, אהרון מתייחס גם לעניין החיילים הבודדים שעוזבים הכל ובאים לישראל לשרת בצה"ל: "אני מכיר את זה מקרוב. היה לי בן דוד במשפחה שהיה חייל בודד. הוא עלה מצרפת בגיל מאוחר, בגיל 27, והיה לבדו. הוא עשה שירות קרבי בכפיר. אני זוכר שבאתי עם אמו שלו, דודה שלי והלכנו לכותל לטקס ההשבעה שלו. הוא לא ראה את אמא שלו חצי שנה או יותר. הייתה הפתעה מרגשת מאוד. אני בעד. צריך לשרת במדינת היהודים ולהגן עליה".

בימים אלה אהרון תופס קו תעסוקה מבצעית בגזרת רמת הגולן בחטיבה 474. אהרון מגלה כי ההורים שלו דואגים מהשירות הקרבי שלו אבל מאוד תומכים בהחלטה שלו. אהרון: "ההורים תמיד דואגים. כל פעם שאני אומר משהו קטן אמא כבר דואגת. היא אומרת לי שזה מסוכן. אבל מישהו צריך לעשות את זה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך