האלופה

"זה הישג חסר תקדים. אין ראויים מהילדים האלה"

קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד עשתה בשבת היסטוריה עם זכיה גדולה בתואר אלופת המדינה לנוער. המאמן אלי לוי, מדבר על הכל מהרגע ההוא הכי נמוך במאי 2019 ועד הרגע המכונן בשבת מאי 2022. לוי מספר מה הביא את הקבוצה הזו לזכות בתואר לפני כל הקבוצות האחרות והבכירות בארץ, על עתידו והוא גם בטוח ששחקנים רבים מהקבוצה הזו עוד יבלטו בליגת הבוגרים שלנו. לוי: "אני כל כך גאה בילדים האלה. כל כלך מגיע להם". אדיר לוי כובש שער הניצחון מול הפועל ת"א: "החלום הראשון שלי הוא להיות שחקן מוביל בקבוצה הבוגרת של אשדוד, דבר שחלמתי עליו מגיל קטן ואני בטוח שאני אעשה את זה". יו"ר מחלקת הנוער מנדל דוידוביץ: "יש לנו עתיד".
האלופה. מ.ס אשדוד עושה היסטוריה. (טל אקוקה)

הראש היה ברצפה. בדשא. השחקנים לא הרימו לרגע את העיניים, איש לא דיבר. זה היה הרגע אולי הכי קשה עבורם שחוו כשחקנים. התאריך 18 במאי שנת 2019 קבוצת הנוער של מועדון ספורט ירדה לליגה הלאומית לאחר הפסד 4:2 על רמה"ש. עכשיו ניקח אתכם מהר לשבת האחרונה 21 במאי 2022, הראש של כולם בשמיים, גם הידיים,. הגרונות צועקים והשחקנים רוקדים. קבוצת הנוער של מועדון ספורט אשדוד זכתה בתואר ההיסטורי של אלופת ליגת העל לאחר ניצחון 3:4 על הפועל ת"א. איזה הבדל ענק. כמו ההישג הענק הזה. תוך 3 עונות הקבוצה ירדה, חזרה, זכתה בגביע המדינה ועכשיו באליפות המדינה שהיא מקדימה את כל הקבוצות הבכירות בליגה. בכל השנים האלה המאמן היה אלי לוי.

ורגע לפני שנצא לדרך הארוכה אז מ-2019 ועד השבת האחרונה. חייבים לפרגן. ואלה שמות הילדים שעשו היסטוריה ונכנסו אליה:
רביד אברג'יל, עידן אוחיון, מרטין אינזיה, יואה אריכא, חי בוזגלו, ניב ביליפנט, יואב כהן, ניב צרפתי, אדיר בן זקן, מיכאל בן עמי, מאי בנישו, אליה גטהון, יותם ויס, שקד חכמון, אושרי טדלה, נתן טשלה, עומר יפרח, מאור ישילירמק, אדיר לוי, בן לוי, נועם מוצ'ה, איליי סויסה, ירין סויסה, סהר רביבו, נהוראי אמסלם.

הרגע ההוא במאי 2019.

אלי, איזה הישג ענק

"היסטוריה אתה יודע. היסטוריה זה קודם כל הזכות להיות הראשון. זה הישג מדהים. מטורף. עוד לא מעכלים".
כמה מדהים והיסטורי אולי ילמד הסיפור הבא. ג'קי בן זקן, הבעלים, נכנס לחדר ההלבשה במתחם וולפסון, מתחם מחלקת הנוער של הפועל ת"א ואמר לשחקנים כמה משפטים. המשפט המרכזי – "זה ההישג הגדול ביותר של המועדון הזה".

איך עושים הישג ענק כזה?

"האמת מתחילים לחבר את הפאזל. חלק ועוד חלק ועוד חלק, ואז נכנס החלק של האמונה. מחברים יכולות ורואים שאנחנו שם, ואנחנו מתחילים לראות איך אנחנו יותר טובים מאחרים בדברים שמרכיבים את התמונה הכוללת. אני שמח שהיינו הכי טובים בתמונה הכוללת"

הקפטן שקד חכמון סיכם בסיום המשחק את הרגע המיוחד הזה מבחינת השחקנים: "עברנו ביחד רגעים קשים לצד טובים. שמח שהעונה הסתיימה בצורה הזו. באנו מוכנים ובאנו לנצח את המשחק הזה בכל מחיר. ידענו שלא משנה מה יקרה, אנחנו יוצאים מפה עם 3 נקודות".

צלחת האליפות עם ג'קי בן זקן.

אבל ההישג הזה עבר כאמור דרך לא קלה. אלי, אני רוצה להחזיר אותך לרגע לשני אירועים שונים לגמרי. הראשון סוף 2019. אתה יורד ליגה, מה עובר לך בראש?
"התמונה הראשונה שאני זוכר, זה את השחקנים גמורים. אני זוכר שהתעשתי הכי מהר מכולם. כשהגעתי לשישה משחקים אחרונים לנסות להציל את הקבוצה מירידה, היה לי הסכם שאני אאמן את הבוגרים אם הם ירדו ללאומית או להיות עוזר מאמן הבוגרת, אם היא תישאר. אבל ברגע שירדנו ליגה, הדבר הראשון שהחלטתי הוא להישאר לאמן את קבוצת הנוער. ידעתי שעם כל זה שהגעתי לשישה משחקים אני הייתי חלק מהירידה ויש לי חוב שאני צריך להחזיר. ביקשתי ממנדל דוידוביץ', יו"ר מחלקת הנוער, להישאר לאמן את הנוער ולהחזיר את הקבוצה לאן שהיא שייכת".

עכשיו נעבור לרגע אחר לגמרי. השבת האחרונה, מחזור 34. אדיר לוי כובש את השער הרביעי שלכם עשר דקות לסיום. אתם אלופים ברגע הזה. עכשיו תשתף אותנו במחשבות שלך.
"עובר בראש שאני כל כך גאה בילדים האלה. לרגע לא היה לי ספק שאנחנו ננצח את המשחק. כי זו הקבוצה שלנו, אנחנו יודעים שאם נקבל גול נחזיר שניים ושאם שניים אז שלושה או ארבעה, וזה מה שעשינו. אני כל כך גאה בילדים האלה. האופי של הילדים האלה היא גולת הכותרת. זה הישג חסר תקדים. אין ראויים מהילדים האלה".

אדיר לוי עם שער הניצחון מול הפועל ת"א.

אז עכשיו בוא נחבר את שני האירועים האלה. איך הצלחת להעביר את השחקנים מהרגע הכי נמוך שלהם, לרגע הכי גדול שאולי יחוו – זכייה באליפות?
"עברנו תהליך עם הרבה עבודה מנטאלית ועבודה מקצועית ולא החסרנו מהילדים האלה שום פרט. נתנו להם את כל המעטפת. עבדנו עם פסיכולוג ומאמנים מנטליים והצוות הקרוב אליי שכלל את, נאור ברקול עוזר המאמן ויד ימיני, יניב נוחי מאמן הכושר, אדר אוואט עוזר המאמן השני, רפי כהן מאמן השוערים וחן לביא המנטליסטית שלנו. גם ברמה הניהולית קיבלנו כל דבר שרצינו. מנדל דודויביץ וחיים בנישו דאגו לנו לכל הצרכים וכל הבקשות. מעל לכולם פרדי דוד המנהל המקצועי שתמיד היה שם לעצה, לטיפ וכשהיה צריך לאמן הוא גם אימן. וכמובן ג'קי, נוני ורן בן שמעון שתמכו ועזרו בכל".
לוי ממשיך: "התחלנו לבנות אצל כל שחקן באופן אישי את האמונה. הצלחנו להוציא את כל היכולות הטובות שלו. הצלחנו להביא אותם להבנה שבשביל להצליח צריך אחד את השני. החברות והאהבה שהייתה בין השחקנים בין אם הם בהרכב, אם בסגל או ביציע, זה משהו שאין אותו באף קבוצה. זכיתי לאמן את הילדים האלה. זכיתי בילדים האלה".

במחזור ה-21 העונה, אלי ידע שזה יקרה. ידע שהשנה אפשר ללכת עד הסוף. עד התואר. הוא משתף את הרגע הזה. אלי: "זה היה במשחק נגד בית"ר ירושלים בבית. שקיבלנו שער שוויון בדקה ה-87 והצלחנו לתת גול ניצחון בדקה ה-90 של עידן אוחיון. שם במחזור ה-21 ידענו שנלך עד הסוף, ומישהו מלמעלה מכוון שזה יהיה שלנו".

לפני שנעבור אל העתיד שלך, מי לדעתך מהילדים האלה נראה אולי כבר בעונה הבאה בבוגרים?
"לא רוצה להיכנס לשמות. יהיו פה הרבה שחקנים בבוגרים, גם בשנה הבאה וגם בהמשך. אני לא רוצה לגרוע מאף אחד. מה שסימן אותנו זו העבודה שהיינו קבוצה. לא היו שחקנים פרסונליים. כולם ראויים. יהיו הרבה שחקנים בבוגרים, וגם בכדורגל הישראלי הם יהיו בולטים".

אחד השחקנים שעליו מדבר לוי, הוא אדיר לוי, שכבש את שער הניצחון מול הפועל ת"א, שהביא את האליפות רשמית.
אדיר לוי: "זה הישג מאוד ענק. עשינו היסטוריה. הגשמת חלום עבור כל אחד במועדון הזה. צוות שעשה עבודה נפלאה לאורך כל השנה וזה לא מובן מאליו. אלי, פרדי ,כולם שהיו סביב הקבוצה הזאת נון סטופ, ונתנו את כל כולם. היה לי העונג והכבוד לעבוד איתם לאורך התקופה הארוכה הזו. עבורי זו הייתה עונה לא פשוטה. פספסתי חצי עונה בגלל פציעה לא פשוטה, אבל בסופו של דבר זה הסתיים בצורה הכי מתוקה שיכולה להיות, עם הגשמת חלום ענק זכייה ענקית".

"לגבי באופן אישי", ממשיך אדיר לוי, "סיימתי את חלקי בנוער וכרגע מתחיל המבחן האמתי שלי כשחקן בוגרים לכל דבר. חובת ההוכחה עליי. החלום הכי גדול שלי זה לשחק באירופה, אבל כרגע החלום הראשון שלי הוא להיות שחקן מוביל בקבוצה הבוגרת של מ.ס אשדוד, דבר שחלמתי עליו מגיל קטן ואני בטוח שאני אעשה את זה".

שקד חכמון קפטן הנוער.

ואחרי אדיר לוי, חזרנו לאלי לוי.
אלי, זה לא סוד שאתה המועמד הבא לאמן את הבוגרים באשדוד, אחרי רן בן שמעון. כולם מדברים על זה. הגעת להישג שלא הרבה מאמנים זוכים לו. אתה עדיין תחכה לבוגרים באשדוד, או אם תתקבל הצעה טובה, תלך?
"היו לי הצעות בדרך ויש גם כרגע. אני חתום באשדוד לעוד שנתיים. אני נמצא במקום הנכון, במסלול הנכון, אני יודע שמדברים שאקבל את הבוגרים אחרי רן. יש לבוגרים מאמן מצוין ואם באמת אני אחליף אותו, אני מקווה שזה יהיה כשהוא יעבור למקום אחר טוב יותר מבחינתו ואחרי הצלחות".

מנדל דוידוביץ' יו"ר מחלקת הנוער, מדבר לסיום על ההישג וגם על העתיד: "אין ספק שעשינו היסטוריה כשזכינו באליפות. אנחנו בטופ של הכדורגל הישראלי לנוער. אם יש חלום שהתגשם, זה החלום הזה, שהוא החלום שלי וודאי של ג'קי בן זקן. לפני כ-12 שנה הוא הקים את האקדמיה והחזון שלו היה להיות איפה שאנחנו נמצאים היום. בהחלט זה הישג אדיר של המאמן אלי לוי, עם כל הצוות המקצועי שלו. יש חלק לא מבוטל לפרדי דוד ששדרג את מחלקת הנוער. יש פה אנשים שעובדים כל השנה ואחד מהם הוא חיים בנישו שעשה כל מה שהוא יכול שקבוצת הנוער תקבל את כל התנאים הטובים שיכלים להיות. אנחנו גאים בשחקנים ובמועדון. אני בטוח שאחרי הזכייה הזו נשאף לעשות את זה הכי טוב גם בשנים הבאות. יש לנו מה להציע במחלקת הנוער. יש לנו שחקנים שישתלבו בקבוצה הבוגרת בעתיד. כמו שאני אומר, כיף לי להיות במועדון ובמחלקת הנוער, ועוד יותר כיף לנצח. יש לנו עתיד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך