מספרים…את העונה

מ.ס אשדוד סיימה את העונה במקום התשיעי בליגה ובפלייאוף העליון. המספרים של עונת 21/22 מלמדים איך הקבוצה הגיעה לשם. כל הנתונים הסטטיסטים של העונה...תנו למספרים לדבר...הנתונים הם ממנהלת ליגת העל בכדורגל.
זו התמונה שרוצים בעונה הבאה. (צילום: טל אקוקה).

לסכם עונה אפשר בכמה דרכים. בדרך כלל זה בריאיון גדול של המאמן או שחקן בולט. כך הם יכולים להביע את דעתם על מה שהיה ולמה היה. אבל יש גם דרך אחרת, דרך שהיא יותר אמפירית, מדידה. דרך הסטטיסטיקה, המספרים. הלכנו על זה. דרך הנתונים על העונה למדנו למה מ.ס אשדוד הגיעה לפלייאוף התחתון. מסתבר שאפשר ללמוד לא מעט מהם. איך אומרים? הסטטיקה לא טועה…ואנחנו תוהים מה תהיה הסטטיסטיקה בעונה הבאה….באשדוד מקווים שהיא תהיה כזו שתלמד על אירופה…

נתחיל עם הנתונים היבשים שמראה טבלת ליגת העל. אשדוד סיימה את העונה בפלייאוף התחתון לאחר 33 מחזורים. מקום 9 עם 12 ניצחונות (בעונה הקודמת 21 בפלייאוף העליון – 36 מחזורים)  3 (מעט מאוד. אולי כאן טמון ההבדל, כי לפעמים גם נקודה היא טובה) תיקו ו-18 הפסדים (בעונה הקודמת 12). יותר מידי הפסדים. איך אומר רן בן שמעון המאמן: "לשנות את הדי.אנ.איי". אז זה חייב להשתנות.  הקבוצה כבשה שערים 37 שערים (1.12 למשחק) מנגד היא  ספגה 52! (1.57 למשחק). המשמעות ברורה. שער במשחק לא הבטיח ניצחון. חסר חלוץ ודחוף. איך אנחנו אומרים? – לא המצאנו פה כלום.

אשדוד שיתפה העונה 28 שחקנים. הכי הרבה דקות משחק היו למגן זוהר זסנו 2676 דק'. אחריו הבלם/מגן גיל כהן 2559, שלישי הבלם ננאד 2409, רביעי השוער יואב ג'ראפי 2314 וחמישי הבלם טימותי אוואני 2239. כולם שחקני הגנה. מלמד שחוסר היציבות הייתה בהתקפה. סוגר את הרשימה אדג'י הייפורד, שעזב לכפר-שלם מליגה א', עם 47 דקות משחק.

ומי מוחלף הכי הרבה פעמים? עוז בילו הוחלף 16 פעמים, קני סייף 13,יעקב בריהון ופיראס אבו עקל 12 פעמים. אם יוצא אז מי נכנס? אז הכי הרבה פעמים נכנסו כמחליפים, נואף בזיע ועוז בילו עם 13 פעמים ואחריהם מוטי ברשצקי 11 פעמים.

חמודי כנעאן.

בכדורגל חשוב לכבוש. אז קדימה לשערים.  מלך השערים עם 7 שערים, כשהוא לא שיחק עונה שלמה הוא חמודי כנעאן (החמיץ גם פנדל אחד מול מכבי פ"ת). אחריו עוז בילו וקני סייף (ששיחק גם כמגן) שהם סגני מלך השערים עם 4 שערים. אין חלוץ טבעי עם כמות שערים גדולה. אגב ם שערים עצמיים הקבוצה כבשה, אחד גיל כהן ואחד מרטין נדז'י מהנוער (שזכה אגב בשבת באליפות המדינה עם קבוצת הנוער של אלי לוי)

שערים זה טוב. אבל מישהו צריך גם להכין אותם. או כמו שאומרים בשפת הכדורגל "לבשל. בעמדת הבישולים מוביל קני סייף עם 5 בישולים, חמודי כנעאן אחריו עם 4 ויעקב בריהון סוגר שלישייה ראשונה עם 3. טוב היה לתת את הכדור לשחקנים האלה.

אבל לא כל התקפה מסתיימת בשער. חלק מההתקפות הן רק איום על השער. מי שהכי הרבה "איים", הכוונה על השער, הוא עוז בילו עם 50 ניסיונות. אחריו חמודי כנעאן עם 42 ניסיונות והשלישי הוא קני סייף עם 37 שערים. מי שדייק יותר "באיומים", שזה איומים למסגרת, הוא גם..עוז בילו עם 23 איומים. גם כאן חמודי כענאן סגנו עם 19 והשלישי מוטי ברשצקי עם 13.

בקטגורית המסירות לשחקנים מוביל שחקן ההגנה גיל כהן עם 1542 מסירות. שני לו זוהר זסנו עם 1400 ושלישי ננאד צבטקוביץ' עם 1355. המשמעות הכדור בילה יותר בחלק ההגנתי מאשר בהתקפה. גם אם זה די ברור, כי רוב המסירות הן אחורה או ללא הפרעה בחלק הזה, אבל עדיין חסר בקטגוריה הזו מישהו מהחלק ההתקפי. עוז בילו הוא הראשון שם עם 720 מסירות.

אבו עקל.

ומי שלא קופץ…גל קעטבי דווקא קופץ הכי הרבה. מסתבר כי החלוץ הוא שמוביל עם מאבקי אוויר מול שחקני היריבה. הוא ניסה לזכות בכדור מול היריבה 122 פעמים. אחריו לא במפתיע, הבלם הגבוה ננאד צבטקוביץ' 107 פעמים והבלם טימותי אוואני עם 99. ומה עם מאבקים על הקרקע? על הקרקע מוביל קני סייף עם 429 פעמים שניסה לחלץ כדור מהיריבה. שני לו עטאא ג'אבר עם 353 פעמים. לקטגוריה הזו יש קטגוריית משנה – תקולים. מי שלא חשש להיכנס לתקולים כאלה הם פיראס אבו עקל ועטאא ג'אבר עם 130 תקולים בשחקני היריבה.

זה מביא אותנו מיד לכמות הכרטיסים שנשלפה עקב התקולים הרבים. אז את רשימת הצהובים מוביל עטאא ג'אבר עם 9, ננאד צבטקוביץ' ואבו עקל עם 6 צהובים וטום בן זקן עם 5 צהובים. לא היה באשדוד שחקן שקיבל יותר מאדום אחד בעונה – ברשימה האדומה:  ננאד צבטקוביץ', מונטריי קמהאני, מוטי ברשצקי ובן מיזן.

מי שמאבד הכי הרבה כדורים באשדוד הוא קני סייף. סייף איבד 227 פעמים את הכדור. אחריו איבד זוהר זסנו 178 פעמים את הכדור והשלישי ברשימה הוא עטטא ג'אבר עם 175 פעמים. ומי לא נזהר? הכוונה מי לא נזהר נכנס לנבדלים? הכי לא זהיר הוא קני סייף עם 7 נבדלים, קמהאני, ברשצקי וכנעאן 4 פעמים כל אחד.

צילום: טל אקוקה והאתר הרשמי של מ.ס אשדוד.

אז זהו אלה המספרים של העונה הקודמת. בעונה הבאה 22/23 באשדוד מקווים למספרים אחרים…מה יהיה ? ימים יגידו…והמספרים יספרו…

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך