נהגי האוטובוסים מאיימים להשבית את התחבורה הציבורית בשבוע הבא

כוח לעובדים בפנייה לבית הדין לעבודה: המדינה טוענת כי הצעת המענק ניתנה בהיעדר סמכות; המפעילים עומדים בסירובם להעלות את השכר, ללא אופק לנהגים אנו חוזרים לשבות, לא נמכור את הנהגים בעבור פירורים
השביתה הגדולה: 'אפיקים' תשבית את האוטובוסים באשדוד

איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים עדכן במהלך הצהריים (26.5.22) את בית הדין לעבודה בירושלים (ברשות השופטת שרה ברוינר ישרזדה) על השיחות שקיים עם החברות המפעילות ועם משרד התחבורה בניסיון לגשר על הפערים ולקדם את השיפור הנדרש בתנאי ההעסקה של הנהגים.

בשיחות עם יועצי השרה לא התחייבו אלה להעלאת שכר והעלו רעיון להעניק מענק חד פעמי. עתה עולה כי ליועצים כלל לא הייתה סמכות להציע זאת, וכי אין כל מחויבות מצד המדינה לפתרון חלופי. בתגובה הודיע האיגוד על כוונתו לשבות ביום ב', בחברות סופרבוס, אלקטרה אפיקים תחבורה 2021 ודן בדרום, בין השעות 5:00-13:00.

תם פרומוביץ ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: לא זו בלבד שמשרד התחבורה לא דואג לטיפול במחסור בנהגים ולתנאיהם הרעועים, הרי שהמשרד נמנע אפילו מהצעת פתרונות ביניים ומתעקש לברוח מאחריות למשבר בתחבורה הציבורית. לנוכח אוזלת היד של המדינה והחברות המפעילות, יעדיפו נהגים נוספים לעזוב את הענף בשל השכר הזעום, המשמרות הארוכות (הנובעות מחוסר בכוח אדם) והסירוב לזכות בסיסית – הכרה בנהגים כעובדי ציבור.

הארון שובש יו"ר ועד הנהגים בסופרבוס שוב מוכח כי רק בדרך של שביתה דברים זזים מול החברות המפעילות והמדינה. בזכות שתי שביתות של שעתיים ושל שעה אחת, הבאנו את משרד התחבורה לשולחן המו"מ, לאחר שהתעקש שתנאי הנהגים לא מעניינו, ולהכיר בכך ששכר הנהגים בלתי מספק. כפי שהשביתות שלנו ב-2015 ו-2018 הובילו לשיפור שכר הנהגים. כך גם הפעם, הנהגים נאלצים לשבות בכדי להציל את מקום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך