הישג לאשדוד: זכתה בפעם השנייה ברציפות בפרס השקיפות השלטונית

עיריית אשדוד, היא הראשונה אי פעם שזוכה בפרס בפעם השנייה. ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי: "חופש המידע מונגש לתושבים באופן מיטבי, מהיר ומקצועי ביותר מכלל הרשויות בישראל".

בטקס שהתקיים  במשרד המשפטים, הוענק פרס השקיפות השלטונית על ידי שר המשפטים ח״כ גדעון סער .

עיריית אשדוד, היא הראשונה אי פעם שזוכה בפרס בפעם השנייה. בין נימוקי משרד המשפטים להענקת הפרס ב-2021: ביצוע פעולות משמעותיות עבור תושבי העיר בתחום השקיפות

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי: "חופש המידע מונגש לתושבים באופן מיטבי, מהיר ומקצועי ביותר מכלל הרשויות בישראל. אני מודה לממונה על חופש המידע דוד דבש, על הרצינות והמענה המהיר המגביר את השקיפות כלפי התושבים בכל הקשור לפעילות העירונית. הזכייה בפעם השנייה אינה דבר מובן מאליו".

ההישג של עיריית אשדוד מתעצם נוכח העבודה שהצליחה למצב עצמה כמקור אמין ושקוף גם עבור תושביה. הדבר בא לידי ביטוי גם במספר הבקשות למידע בשנת 2021 שעמד על 710, לעומת 398 בשנת 2020 ו-346 ב-2019. גם זמני התגובה לשאילתות שהוגשו לממונה על חופש המידע העירוני, דוד דבש, צומצם משמעותית ו-559 מתוך 710 נענו בתוך שבועיים כאשר החוק מאפשר מתן תגובה עד 90 יום (כולל 2 הערכות).

פילוח הבקשות מצביע על כך ש-85 אחוז ממבקשי המידע הם אנשים פרטיים (607 בקשות) והיתר הם עורכי דין, בוחני תנועה חברות ועמותות. רוב הבקשות נוגעות למצלמות מוקד רואה, מנהל ההנדסה, המוקד העירוני בתחום מפגעים. תחומים נוספים: ארנונה, תחבורה, רווחה  וחינוך.

ד"ר לסרי.

הממונה על חופש המידע עו"ד דוד דבש: "הזכייה בפעם השנייה מעידה על יציבות ושיפור מתמיד של עיריית אשדוד, ומערך חופש המידע העירוני זמין לכל בקשת מידע. אנו משרתי ציבור, וככזה אנו גם חייבים לו דין וחשבון על שאלות שעולות ומאתגרים עצמנו לעשות זאת בזמן הקצר ביותר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך