היעד של קומנדו חמאס: אשדוד

החמאס מעודד מאירועי זיקים ואחרי ששידרגו את הכוח הימי שלהם וחימשו אותו בציוד מתקדם ביותר. הם מתכננים ביצוע פיגוע אסטרטגי באשדוד ובאשקלון כך עולה מתחקיר פורסם באתר ynet

במהלך מבצע צוק איתן הגיע כוח קומנדו של חמאס שהגיע מהים אל היישוב זיקים וחוסל מהאוויר, מה שנראה כהצלחה מסחררת של צה"ל שחיסל את הפעילות הראשונה של כוח ימי של חמאס התבררה חודשים אחר כך כמחדל גדול, כשלידי חמאס הגיעה מצגת פנימית ומסווגת של פיקוד דרום ובו נראו סרטונים מאותו אירוע דרמטי ובו ניתן להבחין שאותם מחבלים שהו בחוף כ- 40 דקות לפני שחוסלו כשאחד מהם אף הצליח להצמיד מטען חבלה לטנק, שהתפוצץ אך לא גרם לנפגעים.

דליפת הסרטון עוררה מוטיבציה גדולה בחמאס כשמבחינתם זה היה רציני מול צה"ל, מה שהוביל את החמאס להגיע להחלטה להשקיע יותר בכוח הימי שלהם, הם הכפילו את מספר הלוחמים וחימשו אותו בציוד המתקדם ביותר. כשהמטרה ברורה: לבצע פיגוע אסטרטי כואב בסבב הלחימה הבא.

אחת האופציות של חמאס היא צלילה למרחב שבין אשקלון ואשדוד ושיגור טילים לעבר אוניות שמגיעות לעגון בנמל אשדוד, דבר שיוביל לשיתוק הסחר הימי של ישראל. על פי הערכות של מומחי ביטחון, בפעולה כזאת ישתתפו לוחמים רבים בשילוב ירי כבד של פצמרים ורקטות לעבר עוטף עזה והאזור.

צה"ל נערכים לכל התרחישים ולכן שידרגו באוגדת עזה את יכולת התצפית והתיאום עם כוחות חיל הים. וכמו כן פרסו בחודשים האחרונים מערכת חדשה, תת ימית שחיישניה אמורים לזהות תנועות חשודות במים ולהקפיץ את חיילי חיל הים שישיליכו מטענים על המחבלים ששוהים במים. מערכת דומה לזאת נפרשה גם בגבול הימי עם לבנון ובעתיד תתפרס גם באילת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך