משרד האוצר ורשות החדשנות יחלקו מענק בגובה 8 מיליון שקלים

מענקים בסך 8 מיליון שקל יוענקו ל-4 חברות סטארט-אפ וחברות שיבצעו פיילוטים בתשתיות הלאומית של החברות הממשלתיות. בנוסף, קול קורא חדש לחברות המפתחות טכנולוגיות חדשניות ומבשות לנסות אותן באתרי החברות הממשלתיות
האקר

רשות החברות הממשלתיות ורשות החדשנות הכריזו על 4 החברות הזוכות במענקים לביצוע תוכניות הרצה ניסיוניות ("פיילוטים") באתרי החברות הממשלתיות. כחלק מהתוכנית, ישתפו החברות הממשלתיות פעולה עם 4 חברות סטארט-אפ ישראליות במטרה לפתח טכנולוגיות שישפרו את השירותים הניתנים על ידי החברות הממשלתיות, יחסכו בעלויות ויביאו לשיפור ניכר ברווחת הציבור.

לאחר בחינת פניות 11 המועמדים על ידי בודקים מומחים, בחרה ועדת המחקר של רשות החדשנות ב- 4 חברות שיוכלו לבצע את הפיילוטים ויזכו במענקים בגובה של עד 50% מעלות הפרויקט.

4 החברות שזכו באישור לביצוע הפיילוטים: וייזסייט טכנולוגיות בע"מ (WISESIGHT), פיילוט בשיתוף חברת נתיבי איילון בע"מ- פלטפורמה חדשנית ואוטומטית לניטור, ניווט וניהול מסופי אוטובוסים לטובת ניהול יעיל של תחבורה ציבורית.

מסמנים עכשיו בע"מ, פיילוט בשיתוף רכבת ישראל בע"מ- הנגשת המרחב הציבורי לקהילת החירשים, באמצעות אפליקציית Sign Now – שירות מבוסס טכנולוגיה המאפשר תרגומי אונליין מותאמים לשפת הסימנים ותמלול בזמן אמת.
סייטק בע"מ (SIGHTEC), פיילוט בשיתוף התעשייה האווירית לישראל בע"מ- פיתוח יכולת מודעות מצבית לרחפנים שתאפשר ניווט ללא GPS, הימנעות ממכשולים וניתוח משטחי הנחיתה, בזכות טכנולוגיות של עיבוד תמונה תלת מימדי.
אקספלואט בע"מ, פיילוט בשיתוף מקורות חברת המים הלאומית בע"מ- הקמת מערך יצור פוטו-וולטאי מותאם לציפה על מים, בעל יכולת תנועה ועקיבה אחר השמש. המערכת החדשנית מותאמת למאגרים ומאפשרת יכולת יצור חשמל גבוהה משמעותית לעומת מערכות מקבילות בשוק, עם יכולת עמידות לאורך שנים והתמודדות עם שינויים סביבתיים ומזג אוויר קיצוני.

במסגרת התוכנית פרסמו רשות החברות הממשלתיות ורשות החדשנות קול קורא לחברות המפתחות טכנולוגיות חדשניות ומבקשות לנסות אותן באתרי החברות הממשלתיות. הקול קורא הבא פתוח עד לתאריך 29.5.2022 עד השעה 12:00.

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים: "מסלול הפיילוטים מהווה כלי לקידום חדשנות כחלק מהאסטרטרגיה של הרשות להציב את החברות הממשלתיות בחזית הטכנולוגיה ולהפוך אותן למובילות בהטמעת טכנולוגיות חדשניות. הטמעת טכנולוגיות, שישפרו את התוצאות העסקיות של החברות הממשלתיות, את רמת השירות לאזרח, יובילו לשיפור רווחת הציבור בישראל וצמצום יוקר המחיה".

מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין: "מסלול הפיילוטים בשיתוף פעולה עם החברות הממשלתיות מהווה את אחד המסלולים הייחודים המנגיש תשתיות קריטיות ואנשי מקצוע עבור חברות טכנולוגיות בישראל. במסגרת המסלול בוצעו כבר 30 פיילוטים עם גובה מענקים של כ-40 מלש"ח. חברות טכנולוגיות שביצעו פיילוטים באתרי הרצה של החברות הממשלתיות העידו כי בזכות המסלול הצליחו להוכיח את היישום של הטכנולוגיה בשטח ואף להגיע לחשיפה בינלאומית.

רשות החדשנות רואה הזדמנות בשילוב של טכנולוגיות חדשניות במגזר הציבורי על מנת להתמודד עם בעיות מורכבות. חדשנות נדרשת לא רק על מנת לעמוד בקצב השינוי עם האתגרים החדשים- אלא בעיקר כדי להתכונן לעתיד ולספק דרך להגיב לשינויים עתידיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך