המטרה – להשוות את הסדרה

משחק מספר 2 בגמר הפליאוף בליגת ווינר בין הפועל SP אשדוד לבין א.ס SGS רמת השרון (0:1 לרמה"ש - לאחר 34:37 במשחק הראשון ביום שישי) ייערך ביום שני (20:10. אולם מקיף ט' באשדוד). שידור ישיר בערוץ הספורט.
צילומים: דליה נבעה
אחרי ההפסד בחסות השופטים, במשחק מספר 1 בסדרת גמר הפלייאוף בכדוריד, הפעם על הפרק משחק מספר 2  בין הפועל SP אשדוד לבין א.ס SGS רמת השרון (0:1 לרמה"ש – לאחר 34:37 במשחק הראשון ביום שישי). ביום שני (20:10. אולם מקיף ט' באשדוד. שידור ישיר בערוץ הספורט). לאשדוד מטרה אחת להשוות את הסדרה. הפסד עלול להביא למשחק מספר 3 שיעניק אליפות לרמה"ש.
כשמנתחים את הדברים של אסף לוי, מאמן רמת השרון, וגם את אלו של אנדראה ווקייביץ', מאמן אשדוד, נראה שגם הם מעריכים שהסדרה הזו תוכרע במשחק חמישי. "זו אותה איכות. עברנו משחק משוגע, שחמט, הכל יכול להיות בסדרה הזו, כולל 2:3", אמר ווקייביץ', ולוי חידד: "אנחנו צריכים רק לשמור על הבית שלנו לאורך הסדרה", אבל לוי הקדים את הקולגה ווקייביץ' עם מסר ברור פסיכולוגיה, שכולו משחק מקדים לקראת מחר – "זה משחק מפתח יותר לכיוון שלהם. ניצחון שם יקרב אותנו מאוד מאוד מאוד למשימה".
מבחינת המאמנים, הם היו צריכים להסדיר בעיקר את הדופק בסיום. זה באמת היה משחק משוגע, ומהנה בעיקר עבור חובבי הכדוריד, וכן – הרבה פחות עבור המאמנים. היה בו הכל, בנוסף לחגיגיות ההיסטורית של הסדרה. משחק נהדר, מהפכים, שינויי מומנטום. אגרסיביות, קבלת החלטות מכרעת שנבחנה על ידי שופטים בצפייה במסך, והארכה משוגעת – היסטורית בפני עצמה בגמר פליאוף, שכבר שנדמה שאשדוד פותחת עם ניצחון חוץ, רמת השרון אמרה את המילה האחרונה, וגם החזירה מעט כבוד למושג – יתרון ביתיות.
בסופו של יום, במשחק שהיה מלא בעליות וירידות עבור כל קבוצה, מי שעשו את ההבדל בקצה של ההארכה, היו טומיסלאב סטויקוביץ' (שגם שחקני אשדוד הוציאו אותו גדול), ועדן ג'ינג'י. נכון הוא כבש רק שער אחד, חשוב לעצמנו, אבל במשחק שבו מסר 9 אסיסטים והתעלה ברגעי ההכרעה – זה בדיוק ההבדל, על הקצה. בטח סדרת העצירות של השוער. אבל בסופו של משחק ראשון, שבו בלטו לפרקים מספר שחקנים, הייתי דווקא בוחר בעמית מוטולה הצעיר כמי שעשה את ההבדל. 7 שערים מ-10 זריקות, כולל 2 מ-2 במתפרצות. במשחק שהרשקוביץ סיפק רק שער שדה ונפצע, שדניאל צרפתי היה פצוע ולא שיחק, שלרמת השרון לא היו פתרונות טבעיים מהפינות – הוא הציל אותה ועשה את התיקון שלו ושלה אחרי משחק לא טוב בגמר גביע המדינה.
כמובן שהמשחק הזה הוכרע על פרטים קטנים. בעיקר איבודי כדור ברגעים המכריעים. אחד הפרמטרים הכי מטעים במשחק הוא, שדווקא אשדוד חילקה 28 אסיסטים, לעומת 24 של רמת השרון. בעבירות השתיים ממש היו שוות (35:36). גם בחטיפות. אשדוד אפילו ייצרה יותר שערים במתפרצות (6 לעומת 4). מהפינות הן היו שוות, אבל ההכרעות היו דווקא בזריקות מאיזור השש מטר – רמה"ש כבשה 21 כאלו ב-70 אחוזים לעומת אשדוד רק 17 ב-68 אחוזים. זה רק מראה עד כמה ההרחקות, אלו בשתי הדקות (אשדוד ספגה 10 כאלו לעומת 7 של רמת השרון), ובטח האדומים של אלכסנדר באביץ' ואיתי סויסה (לעומת האחד של איבן מושיץ' בהארכה) – פגעו בה בסופו של דבר, במרכז ההגנה.
אשדוד עכשיו עם הגב אל הקיר. אם היא לא משווה, זה הופך ל-0:2 עבור רמת השרון, שתחזור ביום שישי למשחק השלישי שאותו תארח ב"אורנים". אשדוד מצד אחד בנתה את המסורת שלה, ויש לה יותר ניסיון מרמת השרון במעמדים האלו. אם יש נתון שמראה על אופי, זה החזרה של אשדוד מהפסד ביתי במשחק הראשון בסדרת חצי הגמר מול מכבי ראשל"צ, שבו היא ניצחה שלושה ברציפות, כולל שניים בחוץ. זה לא מיקרי, ונכון שאלו לא אותם שחקנים, אבל אשדוד יודעת לקום מהפסדים במשחק ראשון בסדרות גם בשנים הקודמות. בחצי גמר הפליאוף ב-2019, הם לקחו 3 ניצחונות רצופים מול הפועל ראשל"צ והעפילו לגמר, שגם בו הם מצאו את עצמם עם הפסד במשחק הפתיחה, אבל ידעו להתעלות ולקחת את האליפות. זה קרה גם בשנה שעברה מול הרצליה ברבע הגמר, שבו היא הפסידה את המשחק הראשון בבית.
מצד שני, אחד ממגרשי החוץ שרמת השרון מרגישה בהם הכי בנוח הוא באשדוד. את הניצחון הכי משכנע שלה העונה מול הגדולות היא השיגה שם – עם ה-22:31 שחתם את הסיבוב הראשון. בעונה שעברה אחד המשחקים הסתיים ב-20:20. גם בעונת 2019-20 ו-2018-19 היא ניצחה באשדוד – 31:37 ו-30:32, בהתאמה. נכון, יש כאן אבל, זה קרה במשחקים במסגרת הליגה הסדירה, ולא בפליאוף, ובכל מצב קשה לצפות איך יתפתח המשחק מחר. הבשורה מבחינת רמת השרון, שדניאל צרפתי, שהחמיץ את המשחק הקודם בעקבות פגיעה בקרסול, צפוי לשחק. ייתכן שגם טל הרשקוביץ שספג פציעה.
בשורה התחתונה, אם רמת השרון מנצחת באשדוד, היא במצב מצוין – כאחת שביססה לעצמה כבר ביטחון במשחקי הבית העונה – היא הקבוצה היחידה שלא ספגה הפסד ביתי. "עשינו הרבה טעויות במאני טיים", סיכם ווקייביץ' את המשחק הראשון. לוי חידד: "ראינו משחק גדול, הארכה, קבוצות שפותחות פער, חוזרות, ובהארכה זה נראה שזה הולך לכיוון שלהם, אבל 'טומא' העביר את זה אלינו. הראינו הרבה אופי".
אם לסכם את החוויה מיום שישי, היא הייתה בעיקר חוויה מתקנת עבור רמת השרון. נכון, אף אחד לא ישיב להם את גביע המדינה שאותו הפסידו לאשדוד, אבל אסף לוי חוזר ומדגיש את זה: "הגמר גביע ישב לנו, וכולם מבינים מה יכול היה להיות בגמר ומה פספסנו. הסדרה הזו נותנת לנו להראות את היכולות שלנו. כל מה שאמרתי אחרי הגמר גביע, שאני לא רוצה שהמשחק הזה יגדיר את העונה שלנו. חשוב לפתוח ברגל ימין סדרה. עד היום לא הפסדנו בבית, אני מקווה נדע לעשות את העבודה במשחקי הבית", ו-ווקייביץ' חותם: "יום שני הוא יום חדש". אנחנו כבר מצפים לו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך