סדרת גמר הפליאוף בליגת ווינר בכדוריד יוצאת לדרך בשישי

הפועל אשדוד ורמה"ש יתחרו על תואר אליפות. אשדוד מחזיקת הגביע וגביע ווינר. המשחק הראשון ייערך ב'אורנים' (15:30), כאשר ביום שני אשדוד תארח את המשחק השני (19:30).
המאמנים אנדראה ווקייביץ ואסף לוי לפני מפגש הגמר הקודם בגביע צילום: אלי בן גוזי
סדר חדש וסדרת גמר פליאוף היסטורית על אליפות המדינה תצא לדרך מחר (שישי, 15:30, אורנים רמה"ש): א.ס רמת השרון, בהופעת בכורה במעמד הגמר, מול הפועל אשדוד, שרוצה להניף את צלחת האליפות השנייה שלה, ולהשלים הישג היסטורי ונהדר מבחינתה – זכייה בכל 3 התארים בעונה אחת, לאחר שהדרך שלה לזכיות בגביעים עברו דרך מפגשים וניצחונות מול רמת השרון (38:39 בגביע ווינר, ו-20:25 בגמר גביע המדינה). תתרגלו, סדרת גמר ראשונה ללא ראשוניות אחרי שלושה וחצי עשורים (זה קרה העונה גם במפעל הגביע לאחר 22 שנים).
מועדי הסדרה: המשחק הראשון ייערך ב'אורנים' (15.30), כאשר ביום שני אשדוד תארח את המשחק השני (19:30). המשחק השלישי ייערך בשישי לאחר מכן ברמת השרון, ואם יהיה צורך במשחקים 4 ו-5 הם ייערכו בשבוע שלאחר מכן (בימים שני ושישי). אגב, אם השתיים יגיעו למשחק 5 בגמר – זה יהיה המפגש העשירי!! ביניהן העונה (אשדוד עם 3 ניצחונות בליגה, בגביע ווינר-שופטים ובגמר הגביע, לעומת שני ניצחונות של רמה"ש במסגרת הליגה והבית העליון).
אחד המפגשים בין הקבוצות.

 

הדרך לגמר: רמת השרון ניצחה בסדרות רבע הגמר (0:2 מול הרצליה) ובחצי הגמר (0:3 מול חולון). אשדוד עשתה זאת עם 1:2 מול קרית אונו ברבע גמר, ו-1:3 בחצי הגמר מול מכבי ראשל"צ, סדרה שבה נחלצה מהפסד ביתי במשחק הראשון. בליגת ווינר, השתיים סיימו בשני המקומות הראשונים – רמה"ש הקדימה את אשדוד בנקודה, והיא זוכה ביתרון הביתיות גם בסדרה זו. ביתיות? סדרות חצי גמר הפליאוף העמידו נתון מפתיע – 4 מתוך 7 המשחקים בשתי הסדרות, הסתיימו בניצחונות חוץ! מכבי ראשל"צ ניצחה באשדוד, שניצחה פעמיים ב'בית מכבי'. רמה"ש ניצחה את אחד ממשחקיה בחולון.
מפתחות: עמדת השוער – חד וחלק! במרכז המפגשים יעמוד מן הסתם טומיסלאב סטויקוביץ', השוער הסרבי שהוביל את אשדוד לתארים ההיסטוריים שלה – האליפות ב-2019 וגביע המדינה בעונה שעברה, והעונה ינסה להוביל את רמה"ש להיסטוריה משלה. סטויקוביץ' אגב העמיד משחקים נהדרים מול אשדוד העונה – בשניים מהם הוא סיפק נתון אדיר של 4 עצירות פנדלים מ-5 ניסיונות. מנגד, מילאן קוסאנוביץ' – שאחרי שני משחקים חלשים מול מכבי ראשל"צ, עשה את ההבדל בשני המשחקים האחרונים שחתמו ב-1:3 את סדרת חצי הגמר עבור אשדוד. אגב, אשדוד ידעה להתאושש מהפסד במשחק פתיחה בסדרת חצי גמר גם ב-2019, עת שלקחה את האליפות ההיסטורית, כשהפכה 1:0 מול הפועל ראשל"צ ל-1:3.
התקפות המעבר – מדובר בשתי קבוצות משמעותיות מאוד במשחק הריצה. אשדוד ייצרה ב-3 הניצחונות שהשיגה מול מכבי ראשל"צ 6.3 שערים בממוצע בהתקפות מעבר (19 מ-23 בסה"כ). רמה"ש עשתה את זה נהדר במשחק הראשון מול חולון עם 7 מ-8. את ההבדל ראו בגמר הגביע – רמה"ש השיגה שער בודד ב-3 מתפרצות, לעומת אשדוד שייצרה 6 שערים במעברים מ-8 מתפרצות. בניצחון הליגה של רמה"ש באשדוד 22:31 – רמה"ש ייצרה 12 התקפות מעבר – והבקיעה 9 – לעומת אשדוד שייצרה 8 התקפות מעבר והבקיעה 4 שערים. המעברים מיוצרים לרוב ע"י השוערים, ומתבססים בעיקר על הסיומת של שחר לוין ועמית סטלמן באשדוד, מול טל הרשקוביץ, דניאל צרפתי ועמית מוטולה ברמה"ש.
איך זה ייגמר הפעם?
היסטוריה: השתיים שיאבקו על אליפות לא היו בכלל בתמונה לפני עשור. ב-2011-12 – אשדוד ירדה ליגה. רמה"ש סיימה במקום ה-6, ועפה ברבע גמר הפליאוף מול מכבי ת"א, אבל משם הן צמחו. אשדוד זכתה בתואר הראשון שלה, גביע ווינר-שופטים ב-2015, כשניצחה בגמר את…רמה"ש 23:27 (שני שחקנים מאותו מפגש הם הקפטנים היום – עמרי קושמרו ודניאל שקלים). אגב, זה יהיה מפגש ראשון בין אשדוד לרמת השרון במסגרת הפליאוף!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך