הפועל אשדוד הולכת על הדאבל בכדוריד

לראשונה מאז 1986-7 - לא תהיה נציגה ראשונה בגמר הפליאוף על האליפות - הפועל אשדוד, מחזיקת הגביע, שניצחה היום 1:3 בסדרת חצי הגמר את האלופה היוצאת מכבי ראשל"צ תתמודד מול רמת השרון, בהופעה ראשונה והיסטורית שלה במעמד הגמר - החל מיום שישי הבא
צילומים: משה דהו=ן.
א.ס SGS רמת השרון מול הפועל SP אשדוד בגמר הפליאוף בליגת ווינר. לראשונה מאז עונת 1986-87, לא תהיה נציגה ראשונית בגמר הפליאוף על האליפות. הפועל SP אשדוד, מחזיקת גביע המדינה, מנצחת היום את האלופה היוצאת מכבי ראשל"צ 1:3 בסדרת חצי הגמר, לאחר ניצחון שלישי ברציפות בסדרה (ושני ב'בית מכבי') – 31:29. היא כאמור תפגוש את רמת השרון, שגברה בסדרה המקבילה 0:3 על מ.כ יובלים חולון. האם זו תהיה אליפות היסטורית של רמת השרון, בסדרת גמר ראשונה בתולדותיה, או תואר אליפות שני של הפועל אשדוד ועוד היסטוריה עבורה בדמות טראבל של תארים בעונת 2021-22? התשובות החל מיום שישי הבא, בסדרה של הטוב מ-5 משחקים.
כן, זו עונה משוגעת, אחרי שבמפעל הגביע – אשדוד הדיחה בחצי הגמר את מכבי ראשל"צ ,שהדיחה קודם לכן את הפועל ראשל"צ – המועדון המעוטר ביותר בכדוריד – שרשם רגע שפל עם הדחה נוספת ברבע גמר הפליאוף מול מ.כ חולון. רק שהיום, גם היריבה העירונית מכבי ראשל"צ, אימפריה בפני עצמה, רושמת רגע שפל משלה, כשהיא מסיימת עונה ללא ההעפלה לגמר – לא בליגה, לא בגביע וגם לא בגביע ווינר-שופטים. כאמור, גמר גביע המדינה ייצר אמירה – של גמר ראשון ללא ראשוניות אחרי 22 שנים. היום זה קורה אחרי 35 שנים במסגרת מאבק האליפות.
ועד כמה שזה מוזר לדבר עכשיו על יתרון ביתיות, כשאשדוד ניצחה כאמור פעמיים ב'בית מכבי', ולמעשה הזכירה את הקאמבק המטורף שלה מחצי גמר הפליאוף 2019 – עת שחזרה מפיגור של 1:0 מול הפועל ראשל"צ לניצחון 1:3 – בדרך לאותה זכייה היסוטרית באליפות – אז לרמה"ש יש את יתרון הביתיות בגמר. היא זו שתארח את המשחק הראשון.
והיה גם משחק – ובו בלט מעל כולם השוער הסרבי של אשדוד, מילאן קוסאנוביץ', שפתח לא טוב את הסדרה, אבל התעלה בשני המשחקים האחרונים – והיום עם 18 עצירות, כולל שני פנדלים, ב-38 אחוזי הצלחה בסה"כ – ורגעים נפלאים שהובילו את אשדוד למהפך מדהים בחלק המסיים של המשחק. המשחק עצמו נפתח בדומיננטיות של האלופה היוצאת. ברנקו קאנקרש היה נהדר, והוביל עם 3 שערים את מכבי ראשל"צ ליתרון 3:5 בתום עשר הדקות הראשונות. ירמי סידי נראה טוב, והזין את החברים שלו באסיסטים, אבל ניבו לוי ועמית סטלמן ידעו להחזיר את אשדוד לשיוויון 7:7 (15'). יכולת טובה של ניב פישלוביץ', ושערים של סידי וגיא קורדובה העלו את מכבי ראשל"צ ל-9:11 (20'). אשדוד לא מצאה פתרון מול קנקרש, שהעלה את מאזנו ל-5 שערים, ואיבן קראצ'יץ' העלה את האלופה ליתרון ראשון של 3 שערים – 10:13 (23') – שגם הוביל להרחקה לשתי דקות של איתי סויסה.
דווקא בחסרון מספרי – שני שערים במתפרצות של עמית סטלמן ושחר לוין – צימקו ל-12:13. סידי עוד העלה ל-12:15, אבל שחר לוין עם שני שערים רצופים ושער של רותם סגל חתמו מחצית ב-14:16 לצהובים – שהיו צריכים לרדת להפסקה ביתרון משמעותי יותר.
מילאן קוסאנוביץ' היה גיבור המחצית השנייה. אסיסט שלו לשחר לוין, ולאחר מכן שער של וויצ'יץ' קבעו שיוויון 17:17 (37'). הצגה של קנקראש הובילה להרחקה של ניבו לוי בשתי דקות, ומכבי ראשל"צ הענישה מיד עם שערים מהפינות של קורדובה ושלם – 17:19 (39'). צמד שערים של סטפן איליץ' הקטינו למינוס שער, אבל שלם דייק מהפינה – 19:21 (42'). מכבי ראשל"צ לא הצליחה להגדיל את היתרון, וקוסאנוביץ' הזין את לוין בעוד אסיסט בדרך ל-21:22 (46'). ג'ו מתתיה לקח פסק זמן. דור קלדרון הבקיע וסחט הרחקה מאיתי סויסה. וויצ'יץ' הוריד שוב את הפיגור לשער, אבל סידי הגיב מהר וקבע 22:24 (48'). מכאן, החלו הדקות הגדולות של קוסאנוביץ', של ניבו לוי ובאביץ' שקבעו שיוויון 24:24 – והובילו להרחקה של שרון שלם בשתי דקות – עשר דקות לסיום.
קלדרון סחט פנדל, אבל קוסאנוביץ' סיפק עצירה שנייה מול סידי – ואיפשר לאיליץ' מהפך – 25:24 (52'). השוער הסרבי המשיך לעשות את ההבדל, וגרא קבע 26:24. קוסאנוביץ' נעל את השער וסחף את אשדוד כולה, וצמד שערים של ניבו לוי קבעו יתרון שיא – 28:24. שלם עצר את ריצת ה-0:6 של אשדוד (תוך 6 דקות!), אבל וויצ'יץ' לא עצר – 29:25 (55'). קוסאנוביץ', מי אם לא הוא, השלים את המשחק הטוב ביותר שלו מאז גמר גביע המדינה מול רמה"ש, ובמכבי ראשל"צ הרגישו שהעונה הזו עומדת להסתיים. קראצ'יץ' עוד העניק הזדמנות אחרונה להתקרב, אבל באביץ' עם חדירה נפלאה קבע 30:26. קוסאנוביץ' הגיע לעצירה ה-18, ועמרי קושמרו סגר סיפור ושלח את אשדוד לסדרת הגמר מול רמת השרון.
ללא ספק, המאבקים בין הפועל אשדוד למכבי ראשל"צ הפכו בשנים האחרונות להיות הלוהטים והמרתקים ביותר. השיא כמובן היה בעונת 2019, עם הזכייה ההיסטורית של אשדוד באליפות, וללא ספק גם בגמר גביע המדינה בעונה שעברה שנגרר להארכה ולשער ניצחון של קושמרו שהעניק לאשדוד גביע היסטורי. שאפו גדול, כי לפתוח סדרה כל כך צמודה ביחסי הכוחות, בהפסד ביתי, ולדעת להתרומם עם שלושה ניצחונות רצופים, שניים מהם כאמור באולם שהיה הכי ביתי בתולדות הפליאוף בשנים האחרונות, זו לא רק הצלחה מקצועית – אלא גם מנטלית. בסיכומו של סדרה – 33:31 למכבי ראשל"צ במשחק הראשון, והמשך מוחץ של האדומים מהדרום עם 31:35 במשחק השני, 33:37 במשחק השלישי והיום 29:31. כעת, שתי הקבוצות האיכותיות ביותר העונה נפגשות ובצדק לגמר מסקרן ביותר, בו הכל לגמרי פתוח.
כבשו לאשדוד: שחר לוין 6, ריסטו וויצ'יץ' וניבו לוי 5 כ"א, עומר גרא ואלכסנדר באביץ' 4 כ"א, סטפן איליץ' ועמית סטלמן 3 כ"א, עמרי קושמרו 1. מילאן קוסאנוביץ' היה מצטיין המשחק עם 18 עצירות ב-38 אחוזים, כולל שתי עצירות פנדלים. שפטו מתן לינדנבאום ודור לרו

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך