מחכים לסגירת הפרוטוקול

מ.ס אשדוד עסוקה יותר בעונה הבאה מאשר זו, אבל צריכה לסיים את העונה הזו עם עוד שני משחקים לפרוטוקול. אשדוד נוצחה בראשון 3:1 בבית על ידי קריית-שמונה ויש לה משחק אחד ביום שני מול הפועל חיפה בחוץ ('סמי עופר', 20.00) ואחד נוסף מול הפועל ירושלים בבית שיכול להיות קריטי עבור זהות היורדת. בן שמעון חזר מגאנה שם ראה זרים: " חזרתי עם הרבה מאוד תובנות". וגם, מי השחקנים שקיבלו דקות משחק ראשונות בלטו?
צילום: טל אקוקה.

העניין הזה עם משחקים לפרוטוקול הוא מצב שבו אתה חייב לשחק עוד משחקים כשאתה בעצם יודע שהם לא ישנו לך. נכון, הם במה לשחקנים שלא קיבלו דקות משחק ויכולים לבלוט (חלק אפילו עשו את זה, והתייחסנו לזה) , אבל בעיקר זה לסמן וי עד שהעונה תיגמר.

זה המצב של מ.ס אשדוד. אשדוד נשארה בליגה כבר במחזור הקודם. נותרו לה מאז עוד 3 משחקים, אחד מהם היה בראשון מול קריית שמונה והסתיים בתוצאה 1:3 לאורחת. זה יכול היה להסתיים גם בתוצאה אחרת, לזכות אשדוד, אבל כנראה ככה זה במשחקים לפרוטוקול, הכל יכול להיות. ובכל זאת יש מספר תובנות מהמשחק.

לפני שנגיע אליהם, המאמן רן בן שמעון דיבר על המשחקים הללו, לפרוטוקול בסיום המשחק: "אין לי טענות לאף אחד. כולם רצו והשתדלו. כל הכבוד לשחקנים. היה משחק טוב לשני הצדדים. כל דקה וכל משחק על המגרש של שחקנים שלא קיבלו דקות נותן לנו חומר למחשבה על כל אחד. נעשה את כל הסיכומים בסוף העונה".

ובהחלט היו שחקנים שלא קיבלו דקות משחק וראינו שאפשר לראות שיש להם מה להציע  וכאלה שראינו שצריכים לקבל יותר דקות. הראשון הוא יעקב בריהון. שחקן מאוד מוכשר עם המון כדורגל מהסוג שבאים לראות. בריהון שולט בכדור והיה מהבולטים בקבוצה במשחק. ללא ספק אפשר להוציא ממנו יותר. הוא ראוי מאוד לקבל הרבה יותר דקות משחק.

בן שמעון. (צילום: טל אקוקה).

שחקן אחר שגם נכנס כמחליף בשני המשחקים האחרונים הוא בן מיזן. חלוץ שלא שיחק כמעט. בשני המשחקים הוא כבש באחד ובדקות הלא רבות במשחק השני כמעט בישל את שער השוויון. יש לו בנוסף משחק ראש טוב. בעונה בה לא היו חלוצים לקבוצה, שווה להשאיר אותנו לעונה הבאה, גם אם יעלה מהספסל.

גם בעמדת הבלם בלט לעין ג'ורג' דיבה. דיבה שהגיע מהפועל ת"א (אגב עם סיפור חיים מדהים כבן לאיש צד"ל – צבא דרום לבנון), נתן משחק לא רע. בהחלט אפשר בעונה ארוכה להישען גם עליו, בוודאי בסגל הארוך.

גם השוער השני סהר חסון שספג לא מעט ביקורת על היכולת שלו, נראה כמשתפר ממשחק למשחק. במשחק מול קריית-שמונה הוא אומנם ספג שלושה שערים, אבל לא באשמתו. הוא גם ניפק הצלה מדהימה במשחק במחצית השנייה שגרפה מחמאות רבות. מאחר ומדובר בשוער שני, לא לוקחים כאן סיכון גדול מידי בהשארתו לצד יואב ג'ראפי.

אם כבר אנחנו מדברים על ההגנה,  אז אפשר היה לקחת עוד דבר מהמשחק הזה, גם אם היה לפרוטוקול. שחקני קריית-שמונה הגיעו בצורה קלה יותר מידי ליד השער. גם אם המשחק הזה אינו קריטי, צריך יותר אחריות בחלק ההגנתי. חשוב שהמגנים יעלו, אבל לא פחות חשוב שלא יאפשרו מצבים קלים מידי ליד השער שלהם.

שוער המשנה חסון מנסה למנוע שער לקריית-שמונה. (צילום: טל אקוקה).

אם נגענו בהגנה בוא ניגע בהתקפה. אשדוד הגיעה רק במחצית השנייה ליתרון של 13:5 במצבים. קריית שמונה כבשה מזה שניים אשדוד לא כבשה מזה שער. זה מלמד שבאמת חסר חלוץ לעונה הבאה. בדיוק עבור הנקודה הזו נסע המאמן בן שמעון לגאנה בכדי לראות שחקנים זרים. אגב לפני שנראה את ההתייחסות שלו, הרי שגם אם בן שמעון נסע לגאנה, בכדורגל, כמו בכדורגל שלנו הכל יכול להיות. כזכור מי שיחליפו, אם יעזוב, שוב אם, יהיה אלי לוי מאמן קובצת הנוער, שמובילה את ליגת העל בפער של 3 נקודות ארבעה מחזורים לסיום העונה.

בן שמעון כאמור חזר ימים בודדים לפני המשחק מגאנה שם ראה שחקנים התייחס גם לזה: "היה חשוב לי יותר מהכל לנסוע קודם כל לראות איך הם גדלים, מאיפה הם באים, מי נגד מי. אנחנו מביאים מגאנה הרבה שחקנים והיחסים שלנו עם הכדורגל הגנאי טובים, חשוב לי להבין איך הם גדלים, מה הרמה בליגה הראשונה ובליגה שנייה. חזרתי עם הרבה מאוד תובנות".

אשדוד עם הראש בעונה הבאה, אבל היא בונה עכשיו את העונה הבאה כאמור. נותרו לה שני משחקים. האחד חסר חשיבות מול הפועל חיפה ביום שני ('סמי עופר', 20.00) והאחרון מול הפועל ירושלים בבית, משחק שיכול לקבוע את זהות היורדת השלישית. האמת, אשדוד מעדיפה לשחק את המשחק לפרוטוקול ולא שיקבע עבורה, זה אם מחפשים משהו חיובי עד לתום העונה. גם זה משהו.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך