אשדוד מרחק משחק אחד מהגמר יד

האלופה מכבי ראשל"צ בסכנת הדחה, ובפיגור 2:1 - אשדוד מנצחת הערב 33:37 ותוכל להכריע את סדרת חצי הגמר יד ביום שישי
עמית סטלמן מעלה את אשדוד ליתרון בסדרת חצי הגמר מול מכבי ראשון. צילום: משה דהן הפועל אשדוד
אחרי ניצחון חוץ של כל אחת מהקבוצות – של מכבי ראשל"צ עם ה-31:33 במקיף ט', וזה של אשדוד ה-31:35 ב'בית מכבי', שאלת 'קיטבק', מהו יתרון ביתיות? אז הערב, מחזיקת גביע המדינה מאשדוד שמרה לראשונה על הבית בסדרה המרתקת מול האלופה כשגברה עליה 33:37, עלתה ל-1:2 בסדרתחצי הגמר יד ורחוקה משחק אחד בשישי מהפעלה לגמר יד.
אשדוד נראתה נהדר במחצית הראשונה, למרות הרחקה בכרטיס אדום של ריסטו וויצ'יץ'. אשדוד התפוצצה בדקות הסיום של המחצית, כאשר עמית סטלמן העלה אותה ליתרון 11:16. מיד אחרי הגיעו שערים של אלכסנדר באביץ' (שהיה נהדר בחצי הראשון עם 4 שערים) ושל שחר לוין שמציג יכולת טובה בסדרה – והם קבעו 11:18. כן, 7 בום, מטורף, שהותיר את מכבי ראשל"צ חסרת אונים. היתרון הזה אגב יכול היה להיות גדול יותר בירידה להפסקה, לאחר שלוין סחט עבירת תוקף מרותם סגל, אבל צח מלול קיזז אותו בשער. מלבד ניב צורף שכבש 3 שערים, קשה היה לציין שחקנים במכבי ראשל"צ – בעיקר שאיבן קראצ'יץ' וירמי סידי התקשו לתפקד.
מכבי ראשל"צ עשתה סימני חזרה בפתיחת המחצית השנייה, אבל סטפן איליץ' דאג להרגיע אותם עם ה-18:25. בהמשך הסרבי העלה את אשדוד עם כניסה לעשר הדקות האחרונות ל-23:31. סרבי אחר, מילאן קוסאנוביץ' סיפק שתי עצירות, אבל מנגד שני שערים רצופים של מכבי ראשל"צ של גיא קורדובה ושל דור קלדרון הורידו את הפיגור למינוס 6. קוסאנוביץ' ספג הרחקה לשתי דקות. איליץ' המשיך ביכולת המצוינת וקבע 26:32. ברנקו קנקרש הוריד את הפיגור למינוס 5. אשדוד איבדה כדור, אבל עוז יצחק עצר את גיא קורדובה, שכבש לפני כן שני שערים בשיא המומנטום של האלופה. מאפשרות להוריד את הפיגור ל-4, מכבי ראשל"צ ספגה שני שערים רצופים מאיתי סויסה, שהציג יכולת נהדרת הערב – 27:34. לוין קבע 29:36. צורף, סגל, שרון שלם וקראצ'יץ' רק מיזערו את הפיגור בדקה האחרונה.

מאמן אשדוד אנדראה ווקייביץ' הורחק בדקות הסיום, וזכה לתשואות מהקהל הביתי. עוד נתון שחזר על עצמו מהמשחק הקודם – ירמי סידי ועמית סטלמן דייקו בכל 4 הזריקות משבעה מטרים, אבל החטיאו כל אחד את החמישית. מה זה אומר? לא הרבה – אבל אם ציינו כבר – באשדוד כנראה לקחו השראה מאותה סדרת חצי גמר הפליאוף ב-2019 – שאותה פתחו בפיגור 1:0 מול הפועל ראשל"צ, אבל משם חזרו עם 1:3 בסיכום הסדרה. זה עדיין רחוק 60 דקות משם, והאלופה בטוח לא תוותר ותכנע בקלות – ותפעל שהכרעה בסדרה הזו תהיה במשחק חמישי.

כבשו לאשדוד – איליץ' וסטלמן 7 כ"א, שחר לוין ובאביץ' 4 כ"א, איתי סויסה, ניבו לוי ועמרי קושמרו 3 כ"א, עומר גרא, ריסטו וויצ'יץ' 2 כ"א, אסף בן גוזי 1. שוערים – מילאן קוסאנוביץ' עם 13 עצירות, כולל פנדל. עוז יצחק עם עצירה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך