טיפול פסיכולוגי

פסיכותרפיה היא סוג של טיפול בדיבור המשמש לטיפול בהפרעות נפשיות מסוימות. פסיכותרפיה יכולה להיות לטווח קצר או לטווח ארוך ומשמשת כדרך לעזור למטופלים עם בעיות בריאות הנפש שלהם. מטרות הפסיכותרפיה הן לעזור למטופלים להבין את שורש ההפרעה הנפשית שלהם וכיצד הם יכולים לעבוד על שיפורה
תמונה: freepik

סוגי טיפול

ישנם סוגים שונים של פסיכותרפיה, לרבות טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול קבוצתי, טיפול משפחתי ופסיכואנליזה.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי מסייע למטופלים ללמוד כיצד לזהות ולשנות דפוסי חשיבה שליליים שעלולים להוביל למצוקה רגשית. טיפול קבוצתי מאפשר לאנשים עם בעיות דומות לעבוד דרכם יחד בסביבה בטוחה שבה הם לא נשפטים על הבעיות שלהם. טיפול משפחתי עוזר למשפחות להבין את ההשפעות של אדם אחד

פסיכותרפיה היא סוג של טיפול בדיבור המבוסס על הרעיון שהמטפל יעזור למטופל שלו על ידי הקשבה ודיבור איתו. מטרת הפסיכותרפיה היא לעזור לאנשים לשנות את דפוסי החשיבה, התחושה וההתנהגות שלהם.

מטרת הפסיכותרפיה היא לעזור לאנשים לשנות את דפוסי החשיבה, התחושה וההתנהגות שלהם. המטפל ינסה להבין כיצד דפוסים אלו התפתחו בעבר על מנת לבצע שינויים בעתיד. פסיכותרפיה אולי לא מתאימה לכולם כי היא דורשת הרבה משני הצדדים המעורבים – המטופל והמטפל.

פסיכותרפיה היא טכניקה טיפולית המבוססת על טיפול בדיבור. הוא משמש לטיפול בהפרעות נפשיות ובעיות רגשיות.

המילה פסיכותרפיה באה מהמילים היווניות "נפש" שמשמעותן נשמה או נפש, ו"תרפיה" שמשמעותה טיפול או טיפול. במילים אחרות, פסיכותרפיה פירושה טיפול במחלת נפש על ידי דיבור עליה עם מטפל.

פסיכותרפיה היא טכניקת טיפול ותיקה מאוד ששימשה לראשונה ביוון העתיקה כבר לפני 400 לפני הספירה, אך היא לא תמיד נקראה בשם זה. למעשה, השימוש בו מתוארך לתקופות פרהיסטוריות כאשר אנשים ניסו להקל על מצוקתם באמצעות תפילה או שיטות טקסיות כגון צום ומדיטציה.

פסיכותרפיה היא סוג של טיפול פסיכו-סוציאלי הכולל את המטפל והלקוח עובדים יחד כדי להבין ולפתור בעיות.

מטרת טיפול מסוג זה היא לתת לאנשים תובנות לגבי רגשותיהם, מחשבותיהם והתנהגויותיהם.

ישנם סוגים רבים ושונים של פסיכותרפיה, עם גישות שונות שניתן להשתמש בהן כדי לעזור לאנשים. סוגים מסוימים כוללים טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), טיפול משפחתי, טיפול קבוצתי, טיפול בין אישי (IPT), פסיכותרפיה פסיכודינמית קצרת מועד ופסיכותרפיה פסיכודינמית ארוכת טווח.

סוג הטיפול שתקבל יהיה תלוי בצרכיך ובהעדפותיך.

פתיחות מול המטפל

אנחנו קולות הנפש- טיפולים פסיכולוגיים דוגלים בכך שההיבט החשוב ביותר הוא שתרגיש בנוח עם המטפל שלך כדי שתוכל לדבר בפתיחות על המחשבות והרגשות שלך בסביבה בטוחה.

פסיכותרפיה היא סוג של טיפול פסיכו-סוציאלי המשמש כדי לעזור לאנשים עם בעיות נפשיות, כגון מצב רוח, חרדה, אישיות, הפרעות אכילה או שימוש בסמים.

פסיכותרפיה יכולה להיות לטווח קצר או לטווח ארוך. פסיכותרפיה קצרת מועד מורכבת בדרך כלל מ-10-20 מפגשים. טיפול ארוך טווח יכול להימשך שנים ולכלול מספר מטפלים.

מטרת הטיפול תלויה בבעיה המטופלת. למשל, במקרה של דיכאון זה יכול להיות לזהות ולשנות דפוסי חשיבה שליליים התורמים לדיכאון; במקרים של חרדה זה עשוי להיות כדי להפחית את תחושות הפאניקה; ובמקרים של התמכרות זה עשוי להיות כדי להפחית את התשוקה ותסמיני הגמילה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך