שבוע אחרי שנכנס לתוקף: צו ביטול חובת עטיית מסכה קיבל את אישור הוועדה

ראש מטה בריאות הציבור: "יש סממן מדאיג שהווריאנטים החדשים גורמים להתפשטות אצל מחלימים אך עדיין לא רואים אינדיקציה לשנות מדיניות"

ועדת הבריאות בראשות מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אלינה ברדץ' יאלוב אישרה את תיקון מס' 28 לצו בריאות העם שהחל במוצאי שבת האחרון וביטל את חובת עטיית מסכות על כלל השוהים בחללים סגורים והותירו רק בבתי חולים, מרפאות וקופות חולים, ארגונים המעניקים שירותי רפואת חירום, מוסדות "מגן אבות ואימהות" כבתי אבות ומוסדות גריאטריים, טיסות בינלאומיות ולאדם הנמצא בדרכו למקום בידוד.

אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור, משרד הבריאות, אמרה בדיון כי ההחלטה לשינוי הצו נבעה מהצטברות ידע עבור המחלה שעל אף שהיא עדיין במספר נדבקים יומי גבוהה, היא אינה מביאה לעלייה באשפוזים וזאת נובח אחוז גבוה מאוד של מחוסנים ומחלימים. גנס הוסיפה כי "הותרנו את ההמלצה שלנו לגבי אוכלוסיות שונות לעטות מסכה בשביל להגן על עצמם, גם אם יתר האוכלוסייה לא עוטה מסכות. אנחנו מכירים את הקולות האלה שחלק גדול מן הציבור מרגיש לא מספיק מוגן, התחושה שלא מספיק אנשים בסביבה דואגים לו, אבל לפחות אדם עצמו בכל סיטואציה רשאי לעטות מסכה ואנחנו ממליצים על זה לאוכלוסייה בסיכון".

בהתייחסות לווריאנטים החדשים שהתגלו ביממה האחרונה בבדיקות בנתב"ג, אמרה גנס: "אין לנו מספיק מידע כדי להגיד שאנחנו צריכים לחזור למדיניות יותר מחמירה. יש סממן מדאיג שזה כן גורם להתפשטות אצל מחלימים וגורם שוב לעלייה מחודשת בתחלואה בדרום אפריקה. יחד עם זאת, בינתיים אנחנו לא רואים עלייה באשפוזים. יש לנו שם מספיק גורמי מקצוע במשרד הבריאות בדרום אפריקה שעבדנו איתם גם בגל הקודם וזה תחת מעקב אצלנו, אנחנו ממשיכים לחקור מגעים ולהסתכל כמובן בצורה יותר מוקפדת על חוזרי חו"ל. ייתכן ונראה עלייה מסוימת בהדבקה. אנחנו מעריכים שחלק מן הקפיצה הקטנה קשור להסרת מסכות בחללים סגורים אבל כל עוד אנחנו לא רואים השפעה על אשפוז, אנחנו לא רואים אינדיקציה לשנות מדיניות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך