15 אלף עולים חדשים מאז תחילת המלחמה – חלק נרחב מהם מתגורר באשדוד

משרד העלייה והקליטה מעדכן כי היום עברנו את העולה החדש ה-15,000! ומסכם חודשיים למבצע חילוץ, העלייה והקליטה של יהודי אוקראינה, חלק נרחב מהם מתגורר באשדוד
מטוס חברת "אתיופיאן איירליינס"
מטוס חברת "אתיופיאן איירליינס"

חודשיים לפרוץ הלחימה, קלטו עובדי משרד העלייה והקליטה כ-8,800 עולים חדשים מאוקראינה, כ-5,800 מרוסיה וכ-400 מבלארוס, במסגרת המבצע ההיסטורי ״עולים הביתה״ לקליטת חירום של זכאי חוק השבות מאוקראינה וסביבותיה. כמו כן, נרשמו למעלה מ-10,000 מתעניינים בעלייה, והמשרד נערך לקליטתם בחודשים הקרובים.

נתונים כלליים: על פי נתוני משרד העלייה והקליטה, 24% מהעולים החדשים הם ילדים ונערים בגילאי 0-17, ואילו 18% מהעולים מבוגרים בני 66 ומעלה. 22% מהעולים בני 18-35, 20% מהעולים בגילאי 36-50 וכ-16% מהעולים בני 51-65.

עוד נראה מהנתונים כי מרבית העולים (32%) שבגילאי העבודה (22-60), עוסקים במקצועות השיווק, שירותים ומסחר. עולים רבים נוספים עובדים במקצועות הטכנולוגיה וההנדסה, חשבונאות, משפטים ורפואה.

בעקבות חוקי היציאה מאוקראינה מתחילת המלחמה, עלו מהמדינה פי שניים נשים לעומת גברים.

בזכות תכנית הדיור שאישרה בממשלה השרה פנינה תמנו שטה בשיתוף שרי השיכון והאוצר, רבים מהעולים עברו להתגורר בדיור קבע, וכעת שוהים בבתי המלון ששכר המשרד פחות מ-3,000 עולים חדשים.

רוב עולי אוקראינה (932) החליטו להתיישב בירושלים. למרות זאת, העיר המובילה בקליטת עולי מבצע "עולים הביתה" היא נתניה, אשר קלטה עד כה 1,543 עולים. אחריה מובילות; ירושלים, חיפה ותל אביב.

לצד כל זאת, משרד העלייה והקליטה רואה את שילוב העולים במערכת החינוך כמשימה משמעותית ובשת"פ המלא עם משרד החינוך, נכון לאמצע אפריל, כ-650 ילדים נקלטו במוסדות החינוך ב-50 רשויות שונות. כמו כן, כ-1,535 ילדים ובני נוער המשתתפים בפעילויות חינוך שונות, כאשר מרביתם בגילאי יסודי. בתוך כך, מפעיל המשרד בימים אלו כ-40 אולפנים למבוגרים, לצורך למידת השפה העברית שתסייע להם גם כן בקליטה.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: ״חודשיים למלחמה באוקראינה, יש מאמץ לאומי גדול בקליטת עלייה, נכון לעכשיו הגענו לקליטת למעלה מחמישה עשר אלף עולים חדשים וזו רק ההתחלה. עובדי משרד העלייה והקליטה קולטים במסירות ורגישות את העולים שנמלטו זה עתה בעקבות המלחמה ומסייעים להם מידי יום להיקלט בחברה הישראלית ולהקים חיים חדשים כאן בישראל. אין זה טריוויאלי כלל כי חלק גדול מהעולים החדשים התחיל ללמוד עברית, כבר השתלב בשוק התעסוקה, ובמערכת החינוך ואף שכר דירה בישראל, בזכות תוכנית הדיור שאישרנו בממשלה לטובת העולים החדשים. רבים מהעולים החדשים הותירו אחריהם את קרוביהם וכל רכושם אך המיומנות והידע המצטבר של משרד העלייה והקליטה מוכיחים עצמם גם בשעת חירום, ואנחנו ערוכים ומצפים לעוד רבבות עולים חדשים״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך