הלך הבית

סדרות חצי גמר הפליאוף נפתחו הערב - האלופה המכהנת, מכבי ראשל"צ שברה את יתרון הביתיות של מחזיקת גביע המדינה, הפועל אשדוד, בהצגה של ירמי סידי (9 שערים ו-11 אסיסטים) וניצחון 33:31 במקיף ט'.
ניבו לוי הערב בפתיחת סדרת חצי גמר הפליאוף מול מכבי ראשון. צילום משה דהן הפועל אשדוד
מחזיקת הגביע והאלופה סיימו את העונה הסדירה בשיוויון נקודות, במקומות 3-2, כאשר אשדוד זכתה ביתרון הביתיות בשל יחס השערים שלה מול מכבי ראשל"צ, אבל הלילה – כבר במשחק הראשון – היתרון נשבר. מכבי ראשל"צ ניצחה  ב"מקיף ט'", באותה תוצאה שבה הפסידה לאשדוד בחצי גמר גביע המדינה המשוגע בין השתיים – 33:31.
ואחרי משחקים לא טובים נגד אשדוד העונה – על המשחק הזה חתום ירמי סידי, עם 9 שערים (ב-90 אחוזי הבקעה) ו-11 אסיסטים, ועוד שלל מהלכים יפים ומכריעים. אחרי דקות פתיחה צמודות, מכבי ראשל"צ ברחה ליתרון של 3 שערים בסיום מהלך נהדר של ירמי סידי, שסיפק אסיסט לברנקו קאנקרש – ואח"כ כבש בעצמו – 6:3 לאלופה (11'). עוז יצחק, שנכנס לשער במקום מילאן קוסאנוביץ', עוד מנע ממכבי ראשל"צ שני שערים בטוחים, אבל האלופה כבר מצאה את עצמה בפלוס 4. מהלך נהדר של קנקרש הוביל ל-10:6 (18') והרחקה לשתי דקות של עומר גרא. ההמשך היה שייך לנדב ניזרי, שבשני שערים רצופים קבע – 12:7. שחר לוין עוז קיזז לאחר מכן למינוס 3 שערים, אבל ניב צורף העלה ל-15:10. עוז יצחק עצר פנדל מול סידי, שדייק בכל 3 הזריקות הראשונות שלו, ומנגד עם ניב פישלוביץ במשחק טוב סיפק עצירת פנדל מול עמית סטלמן. ריסטו וויצ'יץ' הקטין בדקות האחרונות של החצי הראשון וחתם את המחצית הראשונה על 16:13.
סטפן איליץ מול איבן קראציץ ושרון שלם נאבקים. צילום: משה דהן הפועל אשדוד
.
מכבי ראשל"צ ידעה לשמור על היתרון שלה בפתיחת המחצית השנייה. רותם סגל קבע 19:15, ואשדוד ספגה הרחקה כפולה לשתי דקות (של אלכסנדר באביץ', שגם ספג את האדום) ונותרה בחסרון מספרי למשך 4 דקות. וויצי'ץ' הוריד בפנדל ל-22:19 – וגם הוביל להרחקה של פישלוביץ לשתי דקות, אבל לאלופה היה הערב את סידי במשחק נהדר. הוא העלה בשערו השביעי ל-27:23. שם החל קאמבק אשדוד. שערים של וויצ'יץ' ועומר גרא (מאסיסט חכם של אקסברוד) וביניהם עצירה של מילאן קוסאנוביץ' – הקטינו ל-27:25 (49'). קוסאנוביץ' העלה מהלך, קראצי'ץ' רשם החטאה ואיבוד כדור, ושערים של ניבו לוי ושחר לוין פתחו את המשחק – 28:27 לזכות מכבי ראשל"צ, 8 דקות לסיום.
שתי הקבוצות מצאו את עצמן בחיסרון מספרי בשל הרחקות, ושם מכבי ראשל"צ הייתה מרוכזת יותר. סידי סחט פנדל וכבש את השמיני שלו – 29:27. פישלוביץ סיפק עצירה מול אקסברוד, ואיפשר לאלופה לשוב ליתרון 3 שערים – בתום מהלך נהדר בין סידי, צורף וקראצ'יץ' – 30:27 – 5 דקות לסיום המשחק. האדומים איבדו את הראש, וויצ'יץ' ביצע עבירת תוקף, וצח מלול ששב אחרי פציעה ארוכה הבקיע שער חשוב – 31:27. גמור? ממש לא אשדוד הקטינה ל-31:29 עם שער של ניבו לוי, שתיים וחצי דקות לסיום. לאשדוד הייתה עוד הזדמנות להקטין, אבל פישלוביץ סיפק עצירה ו-וויצ'יץ' החטיא. עמרי קושמרו הבקיע את השער הראשון שלו דקה ועשר שניות לסיום והקטין ל-31:30, אבל בדקה האחרונה מהלך אישי של סידי הכריע .
כבשו למכבי ראשל"צ: סידי 9 שערים (5 בפנדלים, ובסה"כ ב-90 אחוזים! ועוד 11 אסיסטים!), קראצ'יץ' עם 7, קנקרש וניזרי 4 כ"א, צורף, סגל ומלול 2 כ"א. שרון שלם, חדזימרוביץ' ודור קלדרון 1 כ"א. פישלוביץ' עם 11 עצירות ב-28 אחוזים. כבשו להפועל אשדוד: ריסטו וויצ'׳ץ' סיים עם 9 שערים, ניבו לוי עם 7, לו אקסברוד 4, שחר לוין ועומר גרא 3 כ"א, קושמרו 2, סטלמן, איליץ' וסויסה 1 כ"א. שופטים אלון קפלינסקי ומתן פינקר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך