משחקי חצי הגמר יד יוצאים לדרך

הערב (שני) - אשדוד תארח את מכבי ראשל"צ (19:30), ורמת השרון את חולון (19:00) במשחק הראשון. המשחק השני בסדרות ייערך ביום שישי (ה-29 בחודש) והשלישי ביום שני ה-2 במאי. אם יהיה צורך בהכרעות במשחקים 5-4 הם ייערכו ב-6 וב-9 במאי, בהתאמה.
על ההיסטוריה המדהימה של מכבי ראשל"צ כמובן שאין צורך להרחיב. אם היא תזכה בתואר זו תהיה האליפות ה-17 שלה – וזה אומר שהיא תהיה צלחת פחות מהיריבה העירונית שלה הפועל ראשל"צ שכבר זכתה ב-18 כאלו.  מבחינת אשדוד אפשר כמובן לסמן במרקר זוהר את ההיסטוריה בעונת 2018-19 (אחרי אכזבה עונה קודם לכן ברבע גמר הפליאוף, מול מכבי ת"א, כששניים מ-3 המפגשים ביניהן הסתיימו בשיוויון, ומכבי ת"א ניצחה באשדוד) – היא העפילה בה לראשונה לחצי גמר הפליאוף (אחרי 0:2 על קרית מוצקין) – שם פגשה וניצחה את הפועל ראשל"צ 1:3. בגמר פליאוף – בלתי נשכח – היא פתחה בהפסד 25:24 ב'בית מכבי'. ניצחה במשחק השני – 26:28. המפגש השלישי הסתיים ב-26:26, ואז הגיעה ההתפוצצות של אשדוד עם 22:29 ביתי. גם ה-32:36 של מכבי ראשל"צ במשחק החמישי לא הספיק – ואשדוד לקחה את האליפות הראשונה שלה (בעונה שהשתיים נפגשו 7 פעמים – נתון שיכול להישבר כבר בחצי גמר הפליאוף הנוכחי).
הערב (שני) – אשדוד תארח את מכבי ראשל"צ (19:30), ורמת השרון את חולון (19:00) במשחק הראשון (שידורים בערוץ אתר איגוד הכדוריד ופיקסלוט). המשחק השני בסדרות ייערך ביום שישי (ה-29 בחודש) והשלישי ביום שני ה-2 במאי. אם יהיה צורך בהכרעות במשחקים 5-4 הם ייערכו ב-6 וב-9 במאי, בהתאמה. סדרת הגמר מתוכננת לצאת לדרך ב-13 במאי, אלא אם הסדרות בחצי הגמר יסתיימו לפני ותתאפשר הקדמה בתיאום עם הקבוצות.
בין הקבוצות עברו לאורך השנים האחרונות לא מעט שחקנים – השניים הראשונים שהשפיעו יותר מכל על המאבק הם דור קלדרון ושרון שלם, שהושאלו ממכבי ראשל"צ לאשדוד, והיו פקטור משמעותי בזכייה הראשונה של אשדוד באליפות, ומאז שבו לבית מכבי. בשורות אשדוד משחקים כיום יוצאי מכבי ראשל"צ – עמית סטלמן ועומר גרא, מה שמוסיף הרבה עניין לסדרה הזו.
רגע שיא שני הוא במפגשים ביניהן בגביע המדינה. למעשה ההעפלה הראשונה של אשדוד לגמר גביע הייתה ב-2019-20, עונת הקורונה, שם הייתה אמורה לפגוש את מכבי ראשל"צ – במשחק גמר שבוטל. עונה אחרי, הן נפגשו בגמר שנערך ברעננה – אשדוד ניצחה 29:30 בתום הארכה ודרמת ענק וחגגה תואר ראשון מול מכבי ראשל"צ. גם העונה – הדרך של אשדוד לגמר ולזכייה השנייה ברצף בגביע עברה דרך מכבי ראשל"צ בחצי הגמר.
כאומר, מבחינת העונה הנוכחית, בה השתיים סיימו בשיוויון נקודות (32 כ"א – במקומות 3-2) – אם הסדרה הזו תגיע למשחק חמישי – השתיים ייפגשו 9 פעמים העונה! הן כבר נפגשו 4 פעמים – 3 במסגרת הליגה והבית העליון – המפגש הראשון הסתיים ב-25:30 לאשדוד. השני ב-24:25 למכבי ראשל"צ, ואז הגיעו מפגשי חצי גמר הגביע – 31:33 ושיוויון 31:31 באשדוד שהעניק לאדומים את יתרון הביתיות בסדרה בשל יחס השערים.
במבט לדרך שהן עשו לחצי הגמר – מכבי ראשל"צ, בניגוד לאשדוד, לא התקשתה בשלב רבע הגמר. מכבי ראשל"צ טיילה מול מוצקין, ואשדוד התקשתה מול אונו והגיעה למשחק שלישי – שבו אונו כבר הוליכה ביתרון של 3 שערים, אחרי שאשדוד נכנעה במשחק השני, והתקשתה גם בראשון. מה זה אומר? כנראה כלום – כי למפגשים בין אשדוד למכבי ראשל"צ יש את הדינמיקה שלהן, והעונה גם בלט בהן המומנטומים – בדיוק כמו במשחקי חצי גמר הגביע והבית העליון – הראשון נפתח בבליץ אשדוד, וקאמבק ענק של מכבי ראשל"צ, ובשני בליגה זה היה סיפור הפול.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך