הפרויקטים שהולכים לשנות את פני רצועת החוף של אשדוד

העיר אשדוד השוכנת על חופי הים התיכון, היא עיר עם פוטנציאל תיירותי לא פחות משל תל אביב ואילת. עם רצועת חוף הנחשבת לאחת היפות בארץ מסעדות מובילות בתחום הקולינריה ומרכזי קניות משובחים, אשדוד אמורה להיות בין הערים המתוירות ביותר בארץ, דבר שלא ממש קרה עד כה. בחברה לתיירות בתמיכת עיריית אשדוד החליטו להביא את אשדוד בכל מחיר לקדמת הבמה התיירותית לה היא ראויה ובונים פרויקטים חדשניים שאמורים להביא את התיירים לאשדוד. מנכ"ל חופית עופר דרי (49) הגיע לפני 6 שנים לחברה וביצע בה שורה של מהלכים ששינו את פניה מקצה לקצה. בשיחה איתו הוא מסביר בפרוטרוט על הפרויקטים שרובם כבר בשלבי ביצוע ועומדים לשנות את מראה רצועת החוף של אשדוד בשנים הקרובות. כמו כן מסביר דרי בהרחבה על התוכן התיירותי אותו מציעה העיר אשדוד ובטוח שבקרוב מאוד אשדוד תהיה מהערים המתויירות ביותר בארץ. חשוב לציין שלא מדובר פה על תוכניות לעתיד הרחוק, אלא על תוכניות שכבר קיבלו התרים ונמצאים בשלבי עבודה.

מלונות.

"הרשות משקיעה עשרות מיליונים בתשתיות ציבוריות אבל ככל ולא יקומו כאן בתי מלון אשדוד אף פעם לא תהיה עיר תיירות". בעיר אשדוד יש כיום כ440 חדרי מלון העומדים על תפוסה שנתית של 80% המטרה להביא את אשדוד בעשור הקרוב ל2000 חדרי מלון, דבר שיגדיל את ההיצע ואף יגרום להורדת מחירים. בקרוב יחלו להיבנות באשדוד בין 10 ל11 בתי מלון חדשים, כגון מלון פרימה בחוף לידו בו יהיו 200 חדרים, וכן יבנו מלונות דרומית למסעדת 'קלמה' ובחוף המצודה, שם המלון לא הוקם עד היום בגלל התנהלות כלכלית כושלת של היזם הקודם וכיום הוא נמצא בשלבי עבודה. תפקידה של החברה העירונית הוא לפתוח חסמים ליזמים שמתקשים בהליכים הבירוקרטים מול משרד התיירות והעירייה ולזרז להם את ההליכים וכך להביא להעלאה משמעותית במספר התיירים בעיר. הערך של מלונות נוספים בעיר הוא גבוה מאוד, אף תייר לא יגיע לעיר עם תשתיות לא טובות, כמו כן מדובר על עוד מאות מקומות עבודה חדשים שיווצרו כתוצאה מהקמת המלונות. אם עד היום אשדוד הוגדרה כעיר תעשיה, כעת המטרה להגדיר אותה כעיר תיירות ותעשיה, זה תהליך שמצריך המון כסף וזו גם הסיבה שנותנים ליזמים שילוב של בניית מלונאות עם בנייני מגורים כשהתנאי הוא שהיזם לא מקבל טופס 4 למגורים אם המלון לא מתקיים. הכל כדי להביא את היזם לרצות לפתוח מלון באשדוד. על פי דרי, ככל שיהיו יותר מלונות באשדוד כך יעלה הביקוש, "אם תפתח מסעדה אחת ברחוב סיכוי גבוה שהיא לא תצליח, אם תפתח כמה מסעדות כמו שאנחנו רואים במרטין בובר סיכוי גבוה שכולן יעבדו. כיום עם 400 חדרים אנחנו לא יכולים להביא לעיר כנסים של רואי חשבון נגיד, הם צריכים 1000 חדרים, לכן הגברת ההיצע תגביר גם את הביקוש להגיע לאשדוד הן של תיירים והן של גופים גדולים".

תוכן תיירותי בעיר.

התוכן התיירותי באשדוד הוא עצום,  באשדוד קיימים סיורי מורשת, סיורי היסטוריה וכן סיורים קולינריים דבר שהאזרח הממוצע לא תמיד יודע עליו. עשרות טיולים כאלה יוצאים בחודש לתיירים שמגיעים לעיר ונהנים מהטוב שיש לאשדוד להציע. החברה לתיירות פועלת במישור הזה מול סוכני נסיעות ומביאה תיירים לאשדוד שם היא מציגה להם תערוכות ולוקחת אותם למרכזי קניות, למופע אור קולי במצודה  וכן לפרוייקט האורות הנמצא מבניין העירייה עד פארק אשדוד ים. בחופית לקחו על עצמם לא רק להביא תיירים שישבו רגל על רגל אלא לדאוג להם לתוכן תיירותי שיעסיק אותם במשך 3 ו4 ימים בעיר. לתיירים שמגיעים, מעמידה חופית שאטלים חינם למרכזי הקניות בעיר, שם הם רוכשים דברים ומזרימים כסף לבעלי העסקים בעיר. חופית גם מקיימת מידי שנה את פסטיבל 'עמים וטעמים' אליו מגיעים מכל הארץ כשהשנה היא זכתה גם ב'קול קורא' להפעלת פסטיבל 'קרם דה לה קרם' שהוא הפסטיבל המשלים של 'עמים וטעמים' ומציע קינוחים וגלידות. מטרת הפסטיבלים היא לחשוף את כל ההיצע הקולינרי בעיר אשדוד ב 2 פסטיבלים אליהם נוהרים מכל הארץ. פסטיבל 'עמים וטעמים' יתקיים ב18 וב19 במאי (ל'ג בעומר) כשפסטיבל 'קרם דה לה קרם' יתקיים ככל הנראה בתחילת יולי. עוד נכס של החברה לתיירות הוא פארק אתגרים, בו יש שיט בנחל וכן המון אטרקציות לילדים. חופית משווקת אף את העסקים הפרטיים בהם ספורט ימי במרינה וכדומה.

פארק המים.

בין שפך הנחל לבית הספר אורט אמור לקום בקרוב פארק מים לו כבר יש היתרים ותוכניות עבודה וכעת מחכים לקבל ממש בשבועות הקרובים אישור ממשרד הפנים לצאת למכרז B.O.T . מכרז B.O.T הינו מכרז בו הזוכה מקים את הפארק, מתפעל אותו וכעבור 25 שנה מחזיר אותו לידי הרשות המקומית. הפארק יכלול בתוכו מתקני מים, פארק אתגרי ופארק מוטורי. הקמת הפארק צפויה לעלות כ70 מיליון ₪ והוא יתפרס על פני כ40 דונם, על פי הצפי, מרגע אישור משרד הפנים בתוך כ3 שנים יוקם הפארק ויהיה שמיש לפעילות. בסמוך לפארק יקימו חופית חניה של 450 מקומות שתשמש את באי הפארק וכן את האנשים שבאים למרטין בובר שם יש מחסור חמור כיום בחניה. צמוד לחניה יוקם חניון קראוונים של 30 קראוונים עם תשתיות תת קרקעיות הנצרכים לקראוונים.

חופים

בחופים עצמם, חופית ביחד עם אגף החופים ומנהלת החוף, החלו כבר להחליף את סוכות המצילים הישנות כדי שיהיו ממותגות יותר. כמו כן יופעלו בכמה חופים פיילוט של שמשיות ומיטות שיזוף ב 2 שקלים בהשראת 'חופיקס' בו ראש העיר החליט למכור את כל המוצרים בחופי 'חופיקס' ב 2 קלים לתושבי אשדוד ו10 שקלים לתושבי חוץ.

טיילת וגלגל ענק.
הטיילת שהיא בעצם הפנים של רצועת החוף אמורה לעבור פיתוח מאסיבי מהצפון ועד הדרום, ולהיות ממש על חוף הים. כמו כן ממלון ווסט ועד חוף אורנים, יוקמו גלגל ענק, קרוסלה ופוד טראקים של מזון לקהל הרחב. לגלגל הענק יש כבר זוכה שיפעיל אותו והוא אמור להתחיל לעבוד בסיום עבודות התשתית בעוד כשנתיים. שוק הים של יום רביעי יועתק דרומה וכך יתאפשר להקים את כל הפרוייקט המדובר. בנוסף עתידה לקום טיילת שתחבר בין חוף אורנים לחוף הקשתות דבר שלא קיים כיום.

חוף הקשתות.

כל מבנה הקשתות הנראה מוזנח היום אמור להיות מחופה עם משרביות של בטון כבר בשנה הקרובה ולשוות למקום מראה יפה ואסתטי, כמו כן בעלי המסעדות הזולגות אל החוף יהיו חייבים לפתח את כל השטח שברשותם כדי להתמזג עם הפיתוח העירוני. בהמשך חוף הקשתות במזח הצפוני המתמזג עם המרינה, אמורה לקום טיילת פתוחה לציבור ממש על המזח, עם תאורה, הצללה ועמדות לפוד טראקים. כיום המקום נעול בשרשראות והצפי הוא שתוך שנה וחצי מהיום תוקם הטיילת הזו ותהיה פתוחה לציבור.

המרינה.

לפני 25 שנה הקימה חברת אשטרום את המרינה במכרז B.O.T והמקום היה מוזנח ומבוצר מכיוון שהוא היה בידיים פרטיות. בעוד כשנה תסתיים תקופת ה B.O.Tוהשטח יחזור לרמ"י (רשות מקרקעי ישראל) ובעירייה מקווים שהם יעבירו את הזיכיון להפעלת המרינה לידיהם. נכון להיום, אשטרום במסגרת ההסכם איתם אמורה לעשות בפיקוח חפ"א (החברה לפיתוח אשדוד) אגם, וכן גשר מכיכר המפרשיות ועד לאגם. כל העבודות הללו הינם בפיקוח חפ"א והם אמורים להסתיים עד שנות 2022, אז יפתח האגם לציבור, כשכל הגדרות במרינה אמורות לרדת למעט הגדרות בירידה לסירות עצמן. מסביב לאגם עצמו אמורים להיפתח בתי מסחר, מסעדות ומלונות. במקום אמורים לקום כ8 בתי מלון ומלוניות דבר שישדרג את האזור מאוד.

חוף המצודה.

כדי להגיע למצודה כיום המבקרים צריכים לנוע בשביל חצץ לא מוסדר בעליל. בתוך חצי שנה מהיום מתכוונים בחופית להסדיר במקום 150 מקומות חניה כשמכרז על כך כבר עלה לאויר. גם שלב ב של הפארק האקולוגי אמור להיכנס לעבודת מיד לאחר חג הפסח ואזור המצודה יקבל את ההסדרה לה הוא זקוק בתוך חצי מהיום.

בסיום פריסת הפרויקטים בפנינו מבקש דרי להודות להנהלת העיר שבלעדיה כל זה לא היה קורה "אני מודה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על החזון, ההנחיות והתקציבים לפרויקטים השונים. לסגן ראש העיר שמעון כצנלסון על הדחיפה ופתרון חסמים. ליו"ר החברה גרשון פלדמן וכמובן לעובדים המסורים שנותנים ימים כלילות לפיתוח העיר באשדוד".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "אין ספק שהמשך הפיתוח של אשדוד כעיר תיירות מובילה הוא יעד אסטרטגי שהצבנו לעצמנו לאורך השנים, וזה מרגש לראות כיצד תוכניות שהיו על הנייר, מתחילות לקרום עור וגידים לנגד עניינו. בשנים הקרובות לא יהיה ספק בכלל שאשדוד תעמוד בקו הראשון של התיירות בארץ".

 

שמעון כצנלסון סגן ראש העיר: "אנחנו שמחים לראות את העניין הרב שיוצרת העיר בהיבטים התיירותיים. יש תחרות רבה על הזכות להקים מלונות חדשים בעיר, פארק אתגרים הוותיק הולך לקבל מתיחת פנים רצינית במיקום חדש, ויהפוך גם לפארק מים, ועוד שלל פיתוחים חדשים".

 

גרשון פלדמן יו"ר הדירקטוריון: "מברך על ההתקדמות המשמעותית לקידום התיירות בעיר, אנו ממצבים את העיר על מפת התיירות הארצית והפוטנציאל שיש לעיר שלנו הוא נכס כלכלי, חברתי ותדמיתי לאשדוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך