העברת בעלות רכב באמצעות טופס ייפוי כוח – מה צריך לדעת?

במידה והעברת הבעלות על הרכב נראתה לכם עד עכשיו כחלק השולי בעסקה, אנחנו כאן כדי להציג לכם מציאות אחרת: השלב האחרון בתהליך מכירת/רכישת רכב הוא ביצוע העברת הבעלות בין שני הצדדים השותפים לעסקה. במידה ואחד הצדדים לא יכול להיות נוכח פיזית בסניף הדואר לצורך העברת בעלות, ניתן להעניק את ההרשאה לאדם אחר מטעמו שיסגור את העסקה ויבצע את התהליך במקומו. לתהליך זה קוראים ייפוי כוח. אז מה כדאי לדעת עליו? באיזה מקרים נכון להעניק ייפוי כוח להעברת בעלות? איך משתמשים בטופס? כל התשובות במדריך הבא
תמונה: FREEPIK

מהו טופס ייפוי כוח להעברת בעלות על רכב?

ככלל, ייפוי כוח הינו כלי שמאפשר לאדם אחד לבצע פעולה מסוימת עבור אדם אחר: פעולה משפטית הנוגעת לצד שלישי ונדרשת לביצוע על פי החוק. לנוחיותכם ניתן להוריד כאן טופס ייפוי כוח להעברת בעלות רכב.

מעבר להעברת בעלות על רכב שמתאפשרת באמצעות ייפוי כוח, כדאי לדעת שייפוי הכוח ניתן לשימוש בכל משרד ממשלתי במדינת ישראל ויכול לשמש אתכם בטיפול בבירוקרטיות אלו ואחרות, כל עוד יש מי שיבצע בשבילכם את הפעולות הללו כמובן. לצורך העניין: ייפוי הכוח תקף בדואר ישראל, ישנו ייפוי כוח רפואי התקף בתנאים מסוימים, ייפוי כוח נוטריוני, ייפוי כוח מול ביטוח לאומי, משרדים ממשלתיים, תביעות בנושאי ביטוח ועוד. איפה ייפוי הכוח בהחלט אינו תקף או רלוונטי? בבתי משפט, מכורח ההיגיון הבריא.

ביצוע העברת בעלות באמצעות ייפוי כוח: אילו טפסים נדרשים?

כאמור, אפשר לבצע פעולות רישוי רכב רבות באמצעות טופס ייפוי כוח. במקרה של העברת בעלות רכב, שני הצדדים הכרוכים בעסקה רשאים למנות מיופה כוח שיבצע את הפעולה במקומם ומטעמם, אל מול הצד השני בעסקה וכן מול רשויות החוק במדינת ישראל.

ישנם 3 מסמכים הנדרשים בעת העברת בעלות באמצעות מיופה כוח:

  1. טופס ייפוי כוח להעברת בעלות של אדם פרטי מלא וחתום: על מנת להעביר בעלות רכב עבור אדם אחר כמי שקיבלו ממנו ייפוי כוח ומבצעים את הפעולה למענו, או לחלופין כדי להיעזר במיופה כוח שיבצע את ההעברה עבורכם, יש למלא ולחתום כנדרש על טופס ייפוי כוח להעברת בעלות רכב.
  2. תעודת זהות מקורית של שני הצדדים: כדי לבצע העברת בעלות רכב באמצעות מיופה כוח יש להציג תעודת זהות מקורית (שימו לב: תעודה מקורית ולא שימוש בצילום או לחלופין סריקה של תעודת הזהות) של שני הצדדים, הקונים והמוכרים כאחד.
  3. רישיון רכב מקורי בתוקף: רישיון רכב מקורי בתוקף עבור הרכב שעבורו מתבצעת העברת הבעלות. שימו לב, גם במקרה הזה אין להציג סריקה או צילום של רישיון הרכב אלא להציג רישיון רכב מקורי ובתוקף.

 

מתי תידרשו לבצע את העברת הבעלות במשרד הרישוי בלבד?

ברוב המוחלט של המקרים יתאפשר לבצע העברת בעלות מרחוק, באמצעות דואר ישראל. עם זאת, בחלק מהמקרים העברת בעלות מרחוק לא תתאפשר ושני הצדדים (או מיופה כוח מטעמם) יידרשו להגיע למשרד הרישוי.

העברת בעלות רכב במשרד הרישוי תידרש באחד מהמקרים הבאים:

  • העברת בעלות לנכה 
  • העברת בעלות לקטין
  • העברת בעלות לרכבי דיפלומטים, או"ם וארגונים בינלאומיים
  • העברת בעלות לרכב סיור ותיור
  • העברת בעלות לתיירים
  • העברת בעלות למנהלי עיזבון, מפרקים, העברה על פי צו בית משפט, החלטות שיפוטיות, כונסי נכסים
  • העברת בעלות מכרזים הוצאה לפועל
  • העברת בעלות מכרזים משטרה
  • העברת בעלות מכרזים משרד הביטחון
  • העברת בעלות למונית
  • העברת בעלות מעולה חדש לעולה חדש כאשר קיימת הגבלת מכס לצרכי העברת בעלות
  • העברת בעלות לרכבים עם הגבלות מכס בכפוף לאישורי המכס
  • העברת בעלות לרכבים שאין להם טסט
  • הוספת שותף שהוא בן זוג 
  • הסרת שותף 
  • העברת בעלות לציוד מכני הנדסי  
  • העברת בעלות לטרקטורים 
  • מקרים חריגים וקיצוניים המצריכים טיפול פרטני

 

מקרים חריגים שלא מאפשרים לבצע העברת בעלות על רכב

רגע לפני שאתם ממלאים את הטפסים הנדרשים, ממנים מיופה כוח מטעמכם ושולחים אותו לבצע את התהליך, כדאי לדעת שיש מספר מקרה חריגים שמונעים ביצוע העברת בעלות על הרכב. כדאי להכיר את המקרים לפני שיוצאים לדרך ומתחילים בתהליך, ואלו המקרים הרלוונטיים:

  1. הגבלה על הרכב מטעם הרשויות במדינת ישראל
  2. רכב עם קריאת שירות (Recall) פתוחה הדורשת בדיקה או טיפול
  3. רכב שאינו פרטי ומשמש לצרכי עבודה: רלוונטי במקרים של נהגי מונית, מורי נהיגה, רכבי מושכרים לצרכי הסעות וכן הלאה
  4. רכב ללא טסט מעל ל 3 חודשים

 

מעבירים בעלות בקלות עם קאר אקספרס

אם מתאים לכם לקנות ולמכור רכבים בלי לצאת מהבית, טוב שאתם כאן: סוכנות הרכבים קאר אקספרס היא סוכנות המגיעה לבית הלקוח ומעניקה שירות ללקוחותיה בכל רחבי הארץ. הצוות שלנו מורכב מסוחרי רכב מורשים בלבד, שיעמדו לרשותכם לכל אורך התהליך, משלב ההתייעצות ועד לסגירת העסקה.

אם אתם רוצים למכור או לקנות רכב משומש, הצוות שלנו יגיע עד אליכם ויטפל בהכל. נחסוך לכם זמן ונאפשר לכם להינות מעסקה מוצלחת מבלי להתאמץ. רוצים לקבל פרטים נוספים? צרו איתנו קשר או השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך