קונדטוריית קוקי – המאפיה היחידה באשדוד שכשרה לפסח

בלי בגטים, פיתות או בורקסים, אבל עם מגוון ענק של עוגיות כשרות לפסח ⦿ קונדטוריית קוקי מהמאפיות הותיקות בעיר משמרת מסורת של מעל 20 שנה ומספקת לקהל האשדודי עוגיות מתוקות ומלוחות גם במהלך החג ⦿ וכשהחג נגמר, חגיגות המימונה מתחילות והאופים של קוקי לא נחים לרגע.

איפה עוד שמעתם על מאפיה כשרה לפסח? לא שמעתם. והסיבה שלא שמעתם מעולם על דבר כזה היא, שזה לא קיים. כמעט. כשנכנסים במהלך חג הפסח למאפיית קוקי אפשר אולי להרים גבה, איך ייתכן שהמקום הזה כשר לפסח? כמעט ניתן לשכוח שעשרות המאפים, העוגות והעוגיות הללו לא מכילות חמץ בכלל. קונדטוריית קוקי הותיקה באשדוד היא המאפייה היחידה שפתוחה בחג האביב הבא עלינו לטובה ומחזיקה בתעודת כשרות. את המסורת הזאת מחזיק קוקי שקיבל את המפתחות למאפיה מאביו והם שומרים על המסורת הזאת כבר 20 שנה.

במהלך השנה (וגם בשבוע שלפני הפסח, ככה בשביל הטעם האחרון של החמץ לפני שנכנס החג) קונדטוריית קוקי מתפארים במגוון ענק של מאפים העשויים בשיטה ייחודית שיוצרת לבורקסים פריכות כזאת שלא תצליחו למצוא באף מקום אחר. גולת הכותרת של המקום, העוגיות המרוקאיות. שבקייות נוטפות מתיקות שאי אפשר לסרב להן, בקלאוות ממולאות בפיסטוקים טריים, עוגיות שקדים ועוד עוגיות מלוחות מסוגים שונים.

ואם כבר בעוגיות מרוקאיות עסקינן, אי אפשר שלא להזכיר את חג המימונה הנחגג ממש בצאת חג הפסח. החג המלווה בעוגיות מרוקאיות, מופלטות וקולות צהלולים לא זר לנו. כולם מחפשים איפה להתארח כדי להנות ממופלטה שמנונית עם חמאה ודבש נוטפים. צוות האופים המסור של קונדטוריית קוקי מתייצב לעזרתם של אלו שלא מצאו איפה לחגוג, אולי שאולי התעצלתם קצת להכין את הבצק בעצמכם? מיד בצאת חג הפסח מתרכזים במאפיה העובדים של המאפייה ואופים עוגיות מרוקאיות טריות וחמימות ביחד עם מופלטות שניתן לקנות במקום ולקחת הבייתה בשמחה במארזים מיוחדים לחג המימונה.

במהלך חול המועד של חג הפסח עצמו ניתן למצוא במאפיה כמעט כל מה שתמצאו במהלך השנה רק בגרסה כשרה לפסח. עשרות סוגים של עוגיות כמו, העוגיות המיוחדות של המימונה, עוגיות שקדים, עוגיות קוקוס,מרציפן שקדים ואגוזים, ז'בן, לחמניות מקמח תפוח אדמה, לאפות כשרות, פחזניות, קינוחי כוסות, עוגות יום הולדת ועוד המון סוגים של עוגיות טעימות וטריות שיהפכו את החג שלכם לטעים במיוחד.

"אני נמצא במאפיות מגיל שבע" מספר קוקי. "אני גדלתי לזה. אני לא מכיר עולם אחר. אפייה בשבילי זה הכל. אתה יודע איזה כיף זה לשים על המדף מאפה? ושאנשים מחמיאים לך ואומרים לך 'איזה טעים, איזה כיף לאכול'. זה השמחה הכי גדולה שיש. החיוך של האנשים זה מה שדוחף אותי להמשיך לאפות".

 

המאפיה ממוקמת ברחוב משה אבן עזרא 4 שעות פתיחה: ימי א-ה 05:30-20:30 יום ו' – 05:30 עד כניסת השבת והחג.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך