עיריית אשדוד מנגישה את הים לאנשים עם מוגבלויות זו השנה התשיעית

אשדוד הייתה הראשונה שהנגישה את הכניסה למים במספר אמצעים. . מנהל אגף החופים אריה תורג'מן: "זו הגשמת חלום עבור בעלי מוגבלויות ואנחנו שמחים כל פעם מחדש"

מיזם ההנגשה הגדול בישראל זה 9 שנים, מתופעל על ידי המצילים, מתנדבים וגולשים באשדוד, ומתרגם הלכה למעשה את חזון אגף החופים והעירייה להיות עם הפנים לקהילה. תכנית "מנגישים ומגשימים לכם את הים" שנכתבה על ידי אגף החופים מאפשרת כניסה בטוחה לים. בשנים האחרונות מולאו 400 בקשות להנגשה. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "גאים להוביל פרויקט ההופך את הים לים של כולם"

. מנהל אגף החופים אריה תורג'מן מספר שהשביל המוביל אל שפת הים אינו מספיק, ולכן נבנתה תכנית ייחודית הנותנת מענה המאפשר כניסה בטוחה אל תוך המים. "ההתרגשות של כל משתתף וגם של הצוותים גדולה מאוד, זו הגשמת חלום עבור בעלי מוגבלויות ואנחנו שמחים כל פעם מחדש", אמר תורג'מן.

בעירייה מסבירים כי כל מי שרוצה סיוע בכניסה לים יוכל לעשות זאת באמצעות שיחת תיאום טלפון למוקד העירוני או לאגף החופים. בשיחה יימסרו התאריך, שעת ההגעה והחוף אליו יש להגיע, והצוותים יחכו בחוף כדי ללוות את התושב אל תוך המים – זאת כמובן במידה שתנאי הים מאפשרים כניסה. הליווי מתחיל כבר בחנייה לטובת שיחת היכרות והסברה על מצב הים והקניית תחושת ביטחון. "דרך השביל הנגיש מגיעים לשפת הים, הצוותים מתכנסים סביב הכיסא ומתחילים בזהירות להיכנס עם הכיסא למים. באמצעות הידיים הם גם יתיזו קצת מים ולאט לאט ינועו פנימה", מסביר תורג'מן.

אשדוד הייתה הראשונה שהנגישה את הכניסה למים במספר אמצעים, המרכזי שבהם כיסאות גלגלים צפים שעליהם יישובים המשתתפים. המיזם המבורך משך אליו רבים מכל רחבי הארץ, שעבור חלקם הייתה זו הפעם הראשונה שהם נכנסו למים. "בכל שנה אגף החופים מפיק לקחים ורמת השירות עולה משנה לשנה, ורשויות רבות באות ללמוד על הפרויקט", סיכם תורג'מן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך