גולני שלי

מהישיבה בשומרון…למרוץ גולני

ברביעי עבר מרוץ גולני ה-31, שמסלולו לכל אורכה של הארץ, גם באשדוד. אחד החיילים מגדוד 13 הוא טוראי ירין בוחבוט מאזור י"ז באשדוד. ירין, 21, למד בישיבה גבוהה באיתמר בשומרון במשך שנתיים ולפני 4 חודשים התגייס לגולני ועובר עתה טירונות. המשפחה שלו מאשדוד רצה איתו כשהגיע לעיר. ירין מספר על הגאווה להיות בגולני כשעבר בעיר, על העתיד שלו וגם על גיבור ישראל בן וענונו ז"ל, בן העיר אשדוד. ירין: " יש קשר מיוחד בין גולני לבין אשדוד".
: טוראי ירין בוחבוט. (צילומים: דובר צה"ל).

קשה היה להתעלם מהחיילים הנהדרים של חטיבת גולני שרצו באשדוד ביום רביעי כחלק ממרוץ גולני שעבר בעיר. הייתה תחושה של גאווה. לאחד הרצים, אחד מחיילי חטיבה 13 של גולני, הייתה גאווה גדולה מאו, הוא הרגיש בבית, אבל ממש בבית. כי אשדוד היא באמת הבית שלו. הוא גר בה.

השבוע, התקיים מרוץ גולני ה-31 בסימן ״גולני שלי, סיפור ישראלי״. המרוץ הוא אירוע דגל חטיבתי שבמהלכו רצים לוחמי חטיבת גולני מהצפון עד לדרום תוך התנדבות בבתי ספר, ערבי שיר בערים מרכזיות ומעבר בנקודות ציון חשובות במורשת החטיבה. המרוץ יצא לדרך מנקודת הזינוק שבחרמון ועד לאילת והוזנק על-ידי מפקד החטיבה, אלוף-משנה ברק חירם, מפקדי הגדודים, לוחמי וחיילי החטיבה. ברביעי הוא עבר כאמור כאן בעיר. מסתבר כי אחד מהחיילים בחטיבת גולני אשר רץ במרוץ, הוא טוראי ירין בוחבוט, 21,  שגר באזור י"ז בעיר. ירין הוא חייל בהכשרת גולני, שעובר עתה טירונות.

הסיפור של, של טוראי ירין בוחבוט הוא מאוד מעניין ומיוחד. הוא התגייס בנובמבר 2021 לגולני לגדוד 13 ובגיל מאוחר יחסית והוא מסביר למה: "למדתי בתיכון בנווה הרצוג, ליד אשדוד. זו ישיבה שמעודדת ערכים של תורה וערכים של אהבת ישראל וגיוס לצה"ל. בגיל 18 סיימתי י"ב והתגייסתי מאוחר כי למדתי בישיבה גבוהה באיתמר שבשומרון במשך שנתיים. לפני 4 חודשים לערך החלטתי להתגייס לגולני".

 

חיילי גולני במרוץ ה-31

למה דווקא גולני?

"האמת כי שמעתי על החייל הזה מחברים שהתגייסו. זה מקום משפחתי עם אווירה טובה. בסופו של דבר אין מה לעשות, זו החטיבה הכי טובה בצה"ל".

ירין התגייס כי זה היה חשוב לו להגן על המדינה, הוא האח הקטן ממשפחה של שלושה אחים, שגם אחיו הגדול וגיסו היו לוחמים בגולני. המשפחה מאוד תמכה והתגאתה בגיוס שלו לחטיבה. הוא רואה את עצמו ממשיך לקורס מ״כים ויוצא אח"כ לקצונה במטרה להיות קצין בחטיבה.

כמה המשפחה גאה? עד כדי כך שכל המשפחה באה לרוץ איתו באשדוד ברביעי. עבורם זה לא היה עוד מרוץ, אלא המרוץ המשפחתי שלהם…

ירין: "אני גאה שהמרוץ עובר כאן והמשפחה יכולה להגיע, לראות ולקחת חלק פעיל. זו גאווה שזו עובר בעיר שלי. אמרתי לחברים ולמשפחה וחיכיתי להם יחד עם החברים שלי והמפקדים שלי. זה משהו שקורה כמה שנים, מסורת. משהו גדול. משהו משפחתי כבר".

ירין מסביר את מה שעושה 'מרוץ גולני' לקשר של החטיבה אל האזרחים. מבחינתו יש מקום חשוב מאוד למרוץ הזה, בו הוא…ומשפחתו נטלו חלק ברביעי: "המרוץ הזה הוא מסורת של גולני. אנחנו לא רק רצים, אלא גם מלמדים בכיתות, מביאים את החייל אל האזרחים. מטרת המרוץ  היא גם לעודד גיוס לצבא, לגולני ולתפקידי לוחמה בעיקר".

כשמדברים על אשדוד בהקשר של גולני, אי אפשר שלא לדבר על גיבור ישראל החייל בן וענונו ז"ל, בן העיר שנפל בשנת 2014 ומאז העיר והחייל קשורים. בסטאר סנטר קיימת כיכר על שמו.

בן יצחק וענונו נפל בקרב בשוג'אעייה במבצע "צוק איתן" ביום כ"ב בתמוז תשע"ד (20.7.2014). איתו נפלו סמל ראשון אורן שמחה נח, סמל ראשון דניאל פומרנץ, סמל ראשון אורון שאול, סמל ראשון שחר תעשה, סמל שון מונדשיין וסמל מקס דונלד שטיינברג. בן יצחק היה בן תשע-עשרה בנפלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי באשדוד. הותיר הורים, אחות ושני אחים. אחרי נפילתו הועלה בן יצחק לדרגת סמל.

בן וענונו ז"ל.

על בן וענונו שמעת?

כן בוודאי. אני יודע שיש קשר מיוחד בין חטיבת גולני לבין העיר אשדוד ובסטאר סנטר יש כיכר על שמו. בן היה חייל שנהרג בצוק איתן בנגמ"ש. גיבור ישראל".

מה אתה רוצה לעשות אחרי הטירונות?

"אני מיועד לצאת לקורס מכ"ים. אני במחלקה פיקודית ובעזרת השם הכיוון הוא להמשיך בצבא, לצאת לקצינים ולהיות איש קבע בעזרת השם".

טוראי ירין בוחבוט פונה בקריאה אל צעירים שבקרוב יצטרכו להחליט לאן להתגייס והוא ממליץ להם בחום רב על… כמה מפתיע – גולני…

"שידעו שגולני הכי טובים בצה"ל כי האווירה בחטיבה היא אווירה טובה, משפחתית, חמה ואוהבת. יש בגולני מפקדים שמדברים בגובה העיניים וזה חייל שנלחם בכל מלחמות ישראל בגבורה. אנחנו חטיבה שבאמת חותרת למצוינות. אני רוצה לראות כמה שיותר במרוץ הבא של גולני מהעיר אשדוד"….

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך