בלעדי!

"שודדים פה ברחוב על כיכר לחם, המדינה שכחה אותנו" האשדודי שתקוע באוקראינה מתחנן לחילוץ

בלו תושב אשדוד, שהגיע ליומיים לחרסון ונתקע, נמצא כחודש וחצי באוקראינה כשהכסף והאוכל בעיר אזלו. "אם אמות בדרך, אמות. רק שאדע שעשו מאמצים לחלץ אותי, יש לי ילדים לחתן בארץ". הראיון המלא בעיתון סוף השבוע של ה"מגזין".

אבי בלו (58) תושב אשדוד, תקוע באזור מוכה קרבות בעיר חרסון שבאוקראינה כחודש וחצי, עם כסף ואוכל שהולכים ואוזלים. בלו הגיע לעיר ליומיים להבאת מסמכים עבור ילדו הקטן ובבוקר הטיסה בעודו מתכונו לצאת לשדה פרצה המלחמה.

בראיון מיוחד לעיתון ה"מגזין" שיפורסם בסוף השבוע, מתחנן בלו לחילוץ וטוען כי חייו בסכנה ממשית. בלו מפקד פלוגה במילואים ופצוע מלחמת לבנון השניה, לא חשב שביום שהוא יצטרך את המדינה היא תפנה לו עורף. בלו, פחד מאוד להתראיין וסירב לערוצי הטלויזיה הגדולים לאחר שלטענתו בחור ישראלי שהתראיין לערוץ 12 נעלם. אך כמוצא אחרון ולאחר לא מעט לבטים וקשיים התראיין לעיתון "המגזין"

למה אתה מפחד להתראיין?
" אנחנו נמצאים במקום כבוש על ידי הרוסים, אנשים שהתראיינו לn 12 חיפשו אותם אחרי זה, דפקו להם בדלתות ולקחו אותם לחקירה. יש לי ילדים אני מפחד, אני לא מכיר את השפה, כלום. באתי לפה ליומיים ונתקעתי כאן. יש בחור בשם רמי שהתראיין לטלויזיה בארץ ומאז נעלם, אף אחד בקהילה לא יודע איפה הוא ומה איתו, אני לא מחפש להסתבך, ביקשו ממני להתראיין כל הערוצים הגדולים ולא הסכמתי, זה לא שלטון דמוקרטי פה. אני מדבר איתך כנסיון אחרון להיחלץ מפה בשלום בעז"ה".

אזל כל הכסף והאוכל?
" הכסף שלי הולך ונגמר אני פה חודש וחצי לא יומיים, אוכל כבר אין בעיר כמעט. ב"ה שאני פה בבית חב"ד הרב של בית הכנסת הגדול נותן לי מזון, זה אני לא אשקר. אבל בחוץ נהיה מסוכן מאוד, אנשים שולפים סכינים ליד המאפיה של הלחמים, שודדים מאנשים 20 גריבנה (2 שקלים) כדי לקנות לחם. דיברו איתנו שבוע שעבר שיהיה חילוץ, הגענו 80 90 איש חיכינו בקור לא הגיע אף אחד לחלץ עבדו על כולם. אני מבין את כל האחראים על החילוץ באמת, הם עושים את זה בהתנדבות אבל אני לא מבין למה לא מחלצים אותנו בעזרת מכונית פרטית, מלא נמלטים מפה עם מכוניות פרטיות".

הראיון המלא והמרתק בעיתון "המגזין" של סוף השבוע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך