הדואר בא היום? לא בטוח

תושבי אשדוד זועמים על כך כי נערים המחלקים את הדואר נפטרים ממנו במוקד אחד במקום להפיץ בין התיבות הרלוונטיות

כולנו מכירים את הימים שבהם אנו ממתינים בקוצר רוח ל"מכתב החשוב" שאמור להגיע לתיבת הדואר שלנו. אך האם המכתבים הללו כלל מגיעים ליעדם? בשבועות האחרונים התקבלו מספר פניות מתושבים באזורים שונים בעיר שטענו שבמקום שימצאו את המכתבים בתיבת הדואר שלהם, הם מוצאים אותם זרוקים ברחוב, במקרה הטוב על יד אחד העצים, ובמקרה הגרוע בתוך אחד הפחים. לדבריהם של התושבים, מקרים כמו אלה קורים בעיקר בקיץ.
"במשך מספר פעמים בחודשי הקיץ ראיתי שמי שמחלק את המכתבים הם נערים צעירים", אומר לנו מוטי, תושב איזור ט"ו. "מדי יום מגיע שכן אחר ומספר שהוא מצא מכתבים שלו ושל שכנים אחרים זרוקים בגינות הרחוב או על הכביש".
מוטי כועס בעיקר על העובדה כי עיקר האחריות לדברי דואר שחלקם בעלי ערך רב מוטלת על כתפיהם הקטנות של נערים בחופשה. "זו בושה וחוסר אחראיות לתת סמכות כל כך גדולה לנער שלא יודע מה גודל הנזק שהוא יכול לגרום לתושב, שלא מקבל מכתב שיכול להיות קריטי. חיכיתי לצ'קים וחבילות ובגלל איזה אחראי כוח אדם חוצפן בדואר שמעסיק ילדים מבלי לבדוק את אמינותם לעבודה עכשיו אני צריך להפוך עולמות כדי למצוא מה שלא קיבלתי" הוסיף מוטי "בשביל מה אנחנו משלמים כל כך הרבה? כדי שיחסכו מאיתנו ויביאו ילדים שיכניסו אותנו לצרות? יש עוד הרבה שכנים כמוני שכועסים כי חיכו למכתבים חשובים ואחרי שהבנו מה קורה פנינו לדואר והתלוננו".
מעטים מאיתנו יודעים שבימי החופש הגדול, רוב עבודת חלוקת הדואר ניתנת לנערים ונערות אשר נמצאים בחופשת הקיץ של התיכונים.
כולנו יודעים שבתור ילדים או נערים, האחריות שלנו לגבי עבודה וכדומה היא פחות גבוהה, גם מפני שהעבודה היא עבודה זמנית, ללא כל פחד של פיטורים על ידי המעסיק, נוסיף לזה את החום הבלתי נסבל ואת הרצון לסיים את העבודה מה שיותר מהר, והנה לכם התוצאה – הנער מעדיף את טובתו על פני מוסר העבודה או טובת האזרח.
מצד שני, אדם העובד בקביעות, שעבודתו חשובה לו ולא ירצה להסתכן בפיטורין, ומבין בתור אדם בוגר, שכן גם בחייו הפרטיים יודע מה יכול להיות משקל של מכתב כזה או אחר, לא ירצה לחבל בעבודתו, יעדיף את טובתו של התושב על טובתו האישית, ולא ירצה לעשות נזק לאזרח הפשוט שממתין למכתב בבית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך