נהיגה בטוחה

כך תנהגו נכון בקיץ הקרוב

לקראת המעבר לעונת הקיץ, קצין הרכב של עיריית אשדוד מקיים סדרה של הדרכות נהיגה בקרב עובדי העירייה, ומדגיש כי לא רק בחורף צריך להקפיד על נהיגה זהירה. "הקיץ מזמן לנהגים לא מעט אתגרים כמו: שעות יום ארוכות, חום, תשישות ונמנום.. המהווים גורמי סיכון מובהקים" הוא אומר ומציע לכל נהג לקרוא את ההמלצות הבאת.

מר אמנון לוי, קצין הבטיחות בתעבורה של עיריית אשדוד, מקיים הדרכות לעובדי העירייה בכל עונת מעבר, ומרענן את כללי הנהיגה הבטוחה. "לצערנו, מתחילת השנה נהרגו 64 איש בתאונות הדרכים (נכון ל-6/3/22), לעומת 45 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד", הוא אומר ומציין כי "על פי נתוני הרלב"ד, מקום המדינה ועד היום נהרגו בישראל 34,419 בני אדם בתאונות דרכים". אין ספק שמדובר בנתון מחריד שאמור להדליק את כל האורות האדומים ויש בידינו לשנות מציאות זאת. "אם רק נדע להיות זהירים ולנהוג על פי הכללים אין ספק שנוכל לצמצם בצורה דרמטית את הנתונים הללו" הוא אומר ומציין את ההבדל בין נהיגת קיץ לנהיגת חורף.

בקיץ ישנם גורמים מכבידים על הנהיגה, כמו: חום, עייפות, אובך, סינוור מקרני השמש ויש להם השפעה על הנהג ועל הרכב. לכן, אם החום מכביד יש להפעיל מיזוג או לפתוח חלון ליציאת החום, לבדוק תקינות הצמיגים ולחץ אויר בגלגל לקבלת אחיזה טובה עם הכביש. "ככלל" הוא אומר "כשאתה נוהג פשוט תנהג" והמשמעות היא להיות מרוכז בנסיעה: לא להוריד עניים מההגה. # להישאר קשובים למתרחש מסביב. # להשאיר ידיים על ההגה. # לא מפנים תשומת לב מהכביש. # לא נוגעים בטלפון הנייד בנהיגה. # לא מתעסקים בדברים שמסיתים את תשומת הלב: לא מסמסים בנהיגה, לא מכוונים רדיו ולא טמפרטורה, לא אוכלים ולא שותים, לא מעשנים, לא מתאפרים, לא מתגלחים, לא מעיינים במפה ולא קוראים. כמו כן להימנע משיחה עם יתר הנוסעים שעלולה להסית את תשומת הלב מהדרך. אם נהגת זמן רב (4 שעות ויותר), עצור להתרעננות.

המלצה: את כל הפעולות הללו עושים לפני או אחרי הנסיעה. כשנוהגים – פשוט נוהגים.

לוי מציין כי ישנם שלושה גורמים אפשריים לתאונות: תקינות רכב, תנאי הדרך (תשתיות) והאדם (הגורם האנושי). "לצערנו, עיקר התאונות הן בגלל הגורם האנושי ועניינן העיקרי בהסחת הדעת" הוא אומר, כך שהסחת דעת היא הבעיה הגדולה ביותר וגורמת לשליש (33%) מתאונות הדרכים. נתון נוסף הוא ריבוי הנפגעים בקרב הולכי הרגל (כ-30% מסך הרוגי תאונות הדרכים), וגם זה בגלל הסחת הדעת. לכן, # תנו זכות קדימה להולכי רגל. # האיטו לפני מעבר חצייה. # בעיר סעו במהירות המותרת, # אל "תגנבו" את הרמזור והישמעו לתמרורי הדרך. # היזהרו מרוכבי אופניים וכלים חשמליים וזכרו שהם פגיעים יותר בגלל העדר מיגון.

שומרים על ערבות הדדית ועל החיים של כולנו. יחד נלחמים על החיים!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך