קניית דירה יד שנייה

עסקת מקרקעין של קניית דירה היא העסקה בעלת הערך הכספי הגבוה ביותר שכל אדם עושה ולכן קיימת חשיבות רבה לבצע את העסקה הזו באופן מושכל תוך סיוע של עורך דין שמתמחה בתחום המקרקעין. מדובר בנושא שהוא אקוטי כיוון שקונים עשו לא פעם טעויות עקב חוסר ידיעת החוק וחוסר הבנה בתחום כל כך רחב שיש בו שינויים הקשורים לדירה, למיסוי ולנושאים רבים נוספים הקשורים בכך
תמונה: freepik

הלקוחות האלו הפסידו כספים רבים במהלך זה ולכן הדרך הנכונה היא בשלב ראשון לחפש דירה יד שנייה בגודל שיש בו צורך ולאחר מכן לערב את היועץ המשפטי כדי שיבדוק את מלוא הפרטים של הנכס הספציפי.

 

יש מקרים רבים שבהם אדם מציג את עצמו כבעלים של הנכס אך למעשה הוא לא הבעלים הנכס או שיש בעלי זכויות נוספים והוא לא מיידע על כך. לכן עורך דין מקרקעין אשר מכיר את הדברים האלה היטב. הוא בודק בשלב ראשון במשרדי רשם המקרקעין כיצד רשום הנכס, מי הם בעלי הזכויות האם מדובר באדם שהציג את עצמו כבעל הנכס או לא. כמו כן הוא בודק אם רשומה הערת אזהרה על נכס ספציפי זה, דבר שאומר שהדירה כבר נמכרה לקונה אחר והמוכר מנסה לבצע מכירה נוספת של נכס זה, דבר שהוא עבירה פלילית.

 

נקודות לבדיקה בעת קנית דירה

מעבר לכך עורך דין מקרקעין בודק במשרדי ההנדסה ברשות המקומית את מצב הנכס מבחינת היתרי בנייה. אם בעבר התקבלו היתרי בנייה, אם בוצעו בעקבות זה שינויים במבנה ההנדסי של הדירה, אם יש צו הריסה עקב העובדה שהמבנה רעוע ועוד. כל הנושאים הללו הם אקוטיים ויש לבדוק אותם בתחילת הדרך לפני שמבצעים צעד נוסף שקשור אל קניית דירה.

 

חתימה על זיכרון דברים 

בעבר חתמו אנשים על זיכרון דברים, אך זיכרון דברים הוא הסכם מחייב עבור קניית דירה ולכן עדיף לא לחתום על מסמך מסוג זה אלא אם רשום למעלה באותיות קידוש לבנה שמדובר ברישום שהוא למטרת המשך משא ומתן בלבד וזה לא הסכם סופי. לאחר שיש הסכמות עם בעל הנכס על העלות של הנכס, על מועד הפינוי ועל לוח התשלומים. המוכר מעביר לרוכש את פרטי עורך הדין שלו אשר יכין הסכם מכר. בהסכם הזה מופיעים באופן מפורט כל הנתונים שסוכמו בין הצדדים.

 

חתימה על חוזה מכר 

בכל חוזה של קניית דירה יש הרבה מאוד סעיפים שכל אחד מהם הוא חשוב ביותר. לכן עורך דין של הקונה בוחן את כל אחד מהסעיפים באופן מאוד מאוד מדוקדק ואם יש לו השגות משפטיות הוא פונה לעורך דין של המוכר יחד הם מגבשים חשיבה משותפת לגבי שינוי של הסעיף הזה כדי שהוא ישרת נכון את שני הצדדים.

 

חשוב מאוד שהקונה וגם המוכר ייוצגו כל אחד על ידי עורך דין אחר, שישמור על האינטרסים של כל אחד מהם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך