השקעות בדיור מוגן באנגליה, הזדמנות או סיכון?

בשנתיים האחרונות שווקים רבים התנודדו וחוו שינויים דרמטיים, בין אם אלו אגרות חוב או מטבעות דיגיטליים, אשר השופעו רבות משינויים גאו פוליטיים וממקדמי הדבקה שונים. אך תקופת הקורונה הביאה עימה לא רק תנודות דרמטיות ושינויים בהרגלי ההשקעה אלא גם טרנדים חדשים, שכן תקופה זו לימדה את המשקיעים לא רק על השקעות אלטרנטיביות אלא גם פיזור השקעות ומעט יותר תעוזה
תמונה: freepik

ואם אפשר לסמן את אחד הטרנדים הלוהטים לשנתיים מלאות בסגרים, הוא ללא ספק השקעות נדל"ן באנגליה ואם להיות ספציפיים יותר אלו הם השקעות נדל"ן בדיור מוגן באנגליה. השקעות אלו צברו תאוצה עם השנים ובמיוחד בתקופת הקורונה, בה הובלטה בעיקר חוסר הוודאות אך גם נתונים מפי "British Property Federation" מצביעים על גידול של מעל לחמישים אחוז בקרב אוכלוסיית בני הגיל השלישי באנגליה ועל גלים קרבים של ביקוש. 

 

למה דיור מוגן באנגליה? 

צפי הביקוש אחר דיור מוגן באנגליה אכן מראה על נתונים מעודדים עבור המשקיעים, כמו גם תקופת הקורונה גם הביאה לתלות גדולה יותר של בני הגיל השלישי ברופאה פרטית וחיפוש אחר יציבות לא רק פיננסית. בנסיבות אלו אין פלא כי חברות רבות משנסות מותניים ובוחרות להשקיע דווקא בדיור מוגן, על כן עלות ההשקעה של חברות אלו בפיתוח דיור מוגן ברחבי בריטניה לשנת 2021, נאמד בקרוב ל700 מיליון לישט! 

בנוסף לכל אלו גם כוח הקנייה בקרב אוכלוסיית בני הגיל השלישי באנגליה, גדל משמעותית בשנים האחרונות וההשערה היא שגדל במעל ל300 אחוזים. לכך ניתן להוסיף את צפי גדילת האוכלוסייה, המבטיחה כי בשנת 2029 תצמח מ12 מיליון תושבים(בני הגיל השלישי) לכמעט 15 מיליון, מה שבהחלט מראה על תחילתו ביקוש אדיר. 

 

אנגליה לישראלים 

אך מלבד השקעות נדל"ן באנגליה והשקעות בדיור מוגן במדינה שהפכו לטרנד מן השורה, אבל נראה כי גם השקעות בצפון אנגליה  יתלווה אל המשקיעים הישראלים בתקופה הקרובה. האזור שמזוהה בעיקר עם אלופת אנגליה זוכה להקצאה גדולה של משאבים גדולים מהמדינה, החל מפיתוח תשתיות רבות ועד לחידוש מבנים, הפשרת שטחים וקצב בנייה מרשים.  

אם לא די בכל אלו גם יציאת בריטניה מהאיחוד האירופאי משפיעה על המשקיעים הרבים ובפרט על המשקיע ישראלי, שכן ערכו של הפאונד צונח עם מימוש הברקזיט. על כן התחזקות השקל לעומת הפאונד מובילה לכדאיות בהשקעות ברחבי אנגליה עבור ישראלים ונחשבת לאופציה מעולה, בעיקר באזור הצפון המתמלא בהזדמנויות מגוונות.

 

סוגי השקעה בדיור מוגן

אחת הדרכים להשקיע בדיור מוגן והדי פופולרית היא השקעה בדיור מוגן, דרך חברה לדיור מוגן. בסוג השקעה זו ניתן לבצע השקעה על גבי יחידות דיור קיימות עם יכולת לוודא את אחוזי התפוסה ולהתרשם ממנה, עם דמי שכירות קבועים ומסוכמים מראש. דרך נוספת להשקעה בדיור מוגן היא על ידי תאגיד או חברה לניהול נכסים, המציעות גם דירות קיימות וגם פרויקטים חדשים. 

חשוב לזכור כי השקעה שכזו נחשבת לעסקת תשואה שוטפת, שהרי למשקיעים אין כל צורך לעסוק בניהול השוטף, השבחה של הנכס ולבטח לא למצוא דיירים חדשים או להתמודד עם אלו הקיימים. עם זאת השקעות כאלו יספקו לנו יחידות דיור רשומה בטאבו ובמרבית המקרים כהערה של בעלים רשום. 

 

סיכויים וסיכונים

כמו בכל טרנד חדש מסתתרים בו גם לא מעט סיכונים שונים, אשר עלולים להפוך השקעה בטוחה לנפילה כואבת. ראשית ראוי לציין כי ישנם לא מעט שרלטנים הפועלים תחת מעטה של השקעה בדיור מוגן, על כן חשוב לברר אילו חברות מעורבות בפרויקט בו נרצה להשקיע, מיהם השחקנים הראשיים ומי הוא הגורם התפעולי.

שנית חשוב לדעת כי ישנם לא מעט תקנים שונים ומחמירים לניהול בתי אבות באנגליה, על כן ניהול שוטף של בית אבות עלול להוות נדבך משמעותי בתפעול ההשקעה שלנו, ובמידה ולא יעמוד בתקנים המחמירים בית האבות עלול להיסגר וכך גם ההשקעה שלנו. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך