מאמן אשדוד, ווקייביץ': "במשחק כזה כל מאמן ושחקן צריך ליהנות, ולא להיות בלחץ".

המאמנים אסף לוי ואנדראה ווייקיביץ', והקפטנים דניאל שקלים ועמרי קושמרו - במשחק מקדים לקראת גמר גביע המדינה שייערך ביום שני בהיכל שלמה בת"א. בעונה שעברה אשדוד עשתה היסטוריה עם זכייה ראשונה. האם תורה של רמה"ש או שהאדומים הולכים להשלים 'בק טו בק.
פעם האחרונה ששתי הראשוניות לא העפילו לגמר גביע המדינה הייתה בשנת המילניום (2000), בגמר שבו שיחקו מכבי רעננה ועירוני רחובות. אסף לוי – אז שחקנה של רחובות – וכיום מאמנה של רמת השרון – נאלץ להביט בו מהצד. בגמר הראשון שאליו העפיל כשחקן – הוא ספג פציעה, והחמיץ את המשחק. ביום שני, אחרי שהעלה את רמת השרון לגמר הגביע לראשונה בתולדותיה, לוי יחווה גם מעמד גמר ראשון ויוקרתי – כמאמן ראשי – וינסה לעשות היסטוריה עבור רמת השרון. מנגד, אנדראה ווקייביץ', כבר חווה הגעה לגמר בעונה שעברה, והיה שותף לזכייה ההיסטורית עם הפועל אשדוד, אבל כעוזר המאמן של אולג בוטנקו. ביום שני, הסרבי הצעיר ינסה לזכות בתואר ראשון כמאמן ראשי, ולהשלים 'בק טו בק' עבור אשדוד.
השניים אגב עשויים עוד להיפגש גם בגמר הפליאוף (על פי הדירוג – הם בוודאות לא ייפגשו ברבע או בחצי גמר הפליאוף) – לשם, הדרך כאמור עוד ארוכה. "לפני 22 שנה הייתי אמור להיות על הפרקט בפעם הקודמת שהיה גמר בלי ראשוניות, והזיכרון הזה צובט. נעדרתי בגלל פציעה והפסדנו", נזכר לוי. ווקייביץ' ממשיך: "בעונה שעברה שימשתי כעוזר של אולג בוטנקו, והעונה כמובן שהלחץ שונה לחלוטין כמאמן ראשי. כעוזר אתה רוצה לעזור למאמן ולקבוצה שלך להחליט, אבל אין עליך את הלחץ לקבל החלטה, אלא רק לייעץ. המאמן צריך להחליט, כך שזה אחרת, זה תלוי רק בך, והמערכת שלי קצת שונה. לינו צ'רבר, המאמן המפורסם של קרואטיה אמר ל-COACH OF NEW WAVE… זה משהו אחר עכשיו, זה המופע הגדול, אבל ההצגה היא לא שלי – אלא של השחקנים והקהל".
"ההתרגשות גדולה, יש דריכות והלחץ יגיע ככל שנתקרב למשחק", משתף מאמן רמת השרון. "בינתיים אנחנו עושים את כל ההכנות הטקטיות על מנת לבוא ולהפתיע. אשדוד בשנים האחרונות בהתקדמות אדירה – הם זכו בתואר אליפות היסטורי, זו הגעה שלישית ברציפות שלהם לגמר גביע – והם הניפו אותו בעונה שעברה. אין ספק שיש שם ניסיון ושחקנים עם יכולות, אבל אנחנו באים לעשות את העבודה שלנו ולקחת תואר ראשון עבור רמת השרון. אני מאוד מקווה שיהיה הרבה מאוד קהל מהעיר. יש 'באז' כרגע וצריך לנצל אותו ולגרום למועדון לעלות רמה בכל מה שקשור לכמות הקהל".
מאמן אשדוד, ווקייביץ': "גמר גביע הוא הפנינג אחד גדול, מהמשחקים הגדולים בחייו של כל שחקן ומאמן. אני שמח שיש לנו את הזכות להיות חלק מהמשחק הזה. רמת השרון היא קבוצה מדהימה עם שחקנים מצוינים, ואני מקווה שנתעלה ושיהיה משחק הוגן. במשחק כזה כל מאמן ושחקן צריך ליהנות, ולא להיות בלחץ. זה המופע הגדול, ואני בטוח שעם הדחיפה של הקהל שלנו – ניתן את המקסימום שאנחנו יכולים".

אסף, אשדוד כאמור עשתה היסטוריה, רמה"ש במעמד גמר ראשון – עד כמה אתה מרגיש את כובד האחריות?

"אנחנו מאוד שמחים על ההיסטוריה שכבר עשינו. עכשיו שהגענו כבר לגמר אנחנו רוצים לעשות הכל לקחת תואר ראשון והיסטורי למועדון. שתי הקבוצות עם הסגלים הטובים ביותר הגיעו לגמר. מצפה קרב אדיר במשך 60 דקות, ואני מקווה שנהיה טובים יותר וחדים יותר, ונביא את הגביע לרמת השרון. ברור שיש אחריות ולחץ, אבל גם ציפייה גדולה לחוויה מטורפת – ואני שמח שהמשחק נערך בדרייב אין. אין לי ספק ששתי הקבוצות ישאירו הכל על הפרקט".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך